Swift 2 informatie GEVRAAGT

• Topicstarter Topicstarter thomastuerlings
  • Startdatum Startdatum
weet echt niemand antwoord op men vraag??
wou graag vanavond bestellen :cry:

samuel, die is waarschijnlijk wel goed.

Ik gebruik een van die 15 euro motoren (1500KV 2212-15) die Perba in zijn assortiment had. Hij heeft ze nu helaas niet meer op de website staan. Welke dat daar nu de tegenpool van is weet ik ook nog niet.

Theo Coenen zei:
samuel, die is waarschijnlijk wel goed.

Ik gebruik een van die 15 euro motoren (1500KV 2212-15) die Perba in zijn assortiment had. Hij heeft ze nu helaas niet meer op de website staan. Welke dat daar nu de tegenpool van is weet ik ook nog niet.

bedankt theo, deze komt er dus op :D

mvg

ik weet nog niet welke motor moet ik nog kopen..
ging me eigenlijk om het gewicht of dat wel kon..
3 cells 1700 mah 20-30c uhm 140 gramgeloof ik .
( bedoeling is hier een camping vliegtuigje van te maken :lol: )

Lijkt me wat aan de gewichtige kant .... aan de andere kant...als je je zwaartepunt goed krijgt.....

maar goed..ik zou 'm iets minder zwaar kiezen....

Ferdy

Niet veel lichter dan dat gaan zitten want je krijgt echt je zwaartepunt niet goed, het zou zonde zijn als je achteraf lood toe moet voegen.
Leuk motortje voor op je Swift:
rctechnics
Gaat als een speer, graupner 6,5x6,5 speedprop erop en gaan met die banaan.
Of de swift verticaal gaat met die prop weet ik niet mar je kan er ook een 9x4,5 op zetten, dan heb je 960 gram trekkracht 8O

Je kan ook alles bij eppshop kopen:

motor
regelaar
lipo accu
servo's
propadapter
motorsteun
ontvanger (toppertje)

je kan er natuurlijk ook gelijk een wolf K10 bij betsllen :P
alleen props verkopen ze niet, ik heb nog 1 6,5x6,5 liggen en anders kun je ze nij quartel wel bestellen, die sturen ze nog op ook.

Groetjes, Jesse.

ik heb nu helemaal een setup bij rc technics samen gesteld maar is de 25a regelaar uitverkocht :(
is de 18 a ook goed voor de motor wat jesse zij...

sjoerd zei:
ik heb nu helemaal een setup bij rc technics samen gesteld maar is de 25a regelaar uitverkocht :(
is de 18 a ook goed voor de motor wat jesse zij...

wel als je die 6,5x6,5 erop zet, dat trekt zo'n 16A, maar met een grotere prop ga je al snel naar de 20A en dat lijkt me niet verstandig met een 18A regelaar :wink:

Groetjes, Jesse.

maar als die 6.5x6.5 goed gaat hoef ik geen andere prop dus.. :P
ik neem wel de 18 a of ze moeten als ik bestel weer de 25 hebben..
en kun je z`n swift lijmen met uhupor ?

sjoerd zei:
maar als die 6.5x6.5 goed gaat hoef ik geen andere prop dus.. :P
ik neem wel de 18 a of ze moeten als ik bestel weer de 25 hebben..
en kun je z`n swift lijmen met uhupor ?

Ja tuurlijk, maar wat als hij niet bevalt (bijv. te snel) en je besluit om er een andere prop op te zetten ? dan zou je willen dat je nog even gewacht had op die 25A regelaar.

Epp is idd prima te lijmen met uhupor, wel lang genoeg laten drogen voor je de delen aan elkaar plakt.

Groetjes, Jesse.

ps. ik ga nu naar de pinkstershow in Gorinchem, zodra ik thuis ben kijk ik even voor je prop.

jesse zei:
Ja tuurlijk, maar wat als hij niet bevalt (bijv. te snel) .
haha te snel ? :rolling: :P
dat is hij vast niet hoe sneller hoe beter :P maar als ik dan langzamer wil geef ik wel minder gas..
maar beekt de prop niet heel makkelijk af met landen ?
oja hoe weet ik waar het cg ligt ? ik heb dus de motor wat jesse zij.
en een 3cells 1700 mah accu van 130 gram .
ik heb geen flauw idee en kan het nergens vinden .

ik was net bij aht en daar ahdden ze ook cam propje ik heb een 6x6 meegenomen
eieglijk voor de funjet maar kan ik als ik de 6.5x6.5 (nog bedankt jesse.. :D ) kapot heb door een landing ofzo
de 6x6 er ook op doen ( als het kan akn ik sowieso eens proberen of dat beter of juist minder gaat..)

sjoerd zei:
jesse zei:
Ja tuurlijk, maar wat als hij niet bevalt (bijv. te snel) .
haha te snel ?
dat is hij vast niet hoe sneller hoe beter maar als ik dan langzamer wil geef ik wel minder gas..
.

Kweet niet, hoeveel vliegervaring heb je....?

CG berekening voor vliegende vleugels:

Wolf_K-10_cg.jpg

verleng de hartlijn van het toestel aan beide kanten me de lengte van de tipkoorde
verleng de tipkoorde aan beide kanten met de lengte van de wortelkoorde
verbind deze punten diagonaal met elkaar
op het kruispunt van de lijnen ligt de MAC (mean aerodynamic chord) (de blauwe lijn)
Het CG van vliegende vleugels ligt, als ik mij niet vergis, op zo'n 25 - 30 % van de MAC vanaf de voorlijst van de vleugel.

Er zijn ook programma's voor maar ik heb het op deze manier geleerd en dat werkt erg goed.

Groetjes, Jesse.

jesse zei:
ps. ik ga nu naar de pinkstershow in Gorinchem, zodra ik thuis ben kijk ik even voor je prop.

Even offtopic; ben hier ook even wezen kijken, zag er leuk uit met leuke vliegtuigen.
Vond het een mooi en strak vliegveld. Als ik mijn Spitfire heb zal ik daar zeker een keer komen vliegen.

ok maar ik snap het nog niet echt..
moet ik dan geen rekening houden met gewicht van de motor enz..
of moet ik hem op m`n vingers laten balanceren op dat punt wat er dan uit komt en dan moet hij recht "hangen"op m`n vingers..
alleen weet ik niet alle maten enzo.. weet niemand hier het cg van de swift dan ?
oja nog 1 vaagje hoe krijg ik een moi accu gat in de swift en hoe blijft hij daarin vast zitten klittenband ?
en ik kreeg in de modelbouwinkel te horen van : epp is met GEWONE seconden lijm te lijmen 8O

ja zeker een mooi strak veld, maar voor de grotere kisten wel wat klein als de wind uit de "verkeerde" richting komt.

Afgelopen maandag heb ik toch wel een aantal piloten gezien die eerst 2x een oefencircuitje gevlogen hebben om vervolgens met het zweet in de bilnaad toch maar te landen om vlak voor de sloot tot stilstand te komen.

Groetjes, Jesse.

ja zeker een mooi strak veld, maar voor de grotere kisten wel wat klein als de wind uit de "verkeerde" richting komt.

Afgelopen maandag heb ik toch wel een aantal piloten gezien die eerst 2x een oefencircuitje gevlogen hebben om vervolgens met het zweet in de bilnaad toch maar te landen en vlak voor de sloot tot stilstand te komen.

Groetjes, Jesse.

Back