Swift 2 informatie GEVRAAGT

• Topicstarter Topicstarter thomastuerlings
  • Startdatum Startdatum
sjoerd zei:
oja heeft iedereen die een swift/zagi de onderkant smerig ? :oops: moet haast wel..
die van mij is nu al zwart
Die van mij is niet alleen smerig, het is één klont lijm en tape. Het heeft me al 4 servo's, 1 motor, 1 accu gekost, maar het blijft leuk dat combatten. :D
(en bijna een oog, na swift in oog :wink: )

hahaha ok :P

ik heb gisteren avond met windstil weer even geprobeerd maar dat vliegt stukken strakker ! :D
met wind vind ik hem enorm zenuwachtig maarja...
ik heb er nu ducktape op dat blijft veel beter zitten met wat vocht.
en omdat er nu kermis op m`n vliegveldje is heb ik een nieuwe landingsbaan .. :)
een graan veld van 40 cm hoog :lol:

(crash bestandig is hij zeker, 1 x in de boom, en 1 x vloog m`n accu eruit door de natte tape..
de accu bungelde eronder en hij ging mooi draaiend naar beneden de aardappels in... 0.0 schade :D)

nu nog even oefenen om met de swift onder mij door te vliegen :lol:

Even lezen, het antwoord staat erbij:

Belastbaar: 12C continu (20.4A), 18C piek (30.6A) :wink:

Groetjes, Jesse.

ja dat weet ik.
maar misschien is het wel slecht als je hem de hele vlucht met net geen 20 a belast.. ?
ik vroeg even omdat hij na de vlucht behoorlijk warm word. :roll:

ik ging net vliegen en kwam ik er na het starten achter dat ik op een verkeerde mode in `n zender vloog ( afpd mode...)
dus crash..
met de proppellor op een trailer dus vloog het motorschotje eraf..
met iets epp maar dit is al weer gelijmd.. (en volgens mij de as heeel iets krom.. zie wel bij testen..)
en allebij de servo`s kapot :( tandwieltjes van binnenin kaduuk... :cry:
nouja eerst maar nieuwe servo`s bestellen..

Waarom nieuwe servo's, alleen een tandwielsetje en de tandwielen vervangen.

wat kost dat een waar te koop ?
heeft een redelijke klapgehad en ben bang dat hij compleet stuk is van binnen maar..?

Omdat deze topic toch over de swift gaat en ik er binnen kort 1 wil kopen

met de setup zoals hier onder

1x LiPo 11.1V 1000MAH (20C)

1x Swift II - Patrol - EPP

1x Jeti Rex 5 MPD - 35Mhz

1x 2208/14 Brushless Outrunner 1450KV

1x 12A FLY Brushless ESC

2x Micro Servo 9 gram TowerPro met 15 cm kabel of 25cm kabel welke past beter kwa lengte kabel

1x RX Kristal Normaal Kan. 70, 35.100Mhz

1x Propsaver - 3.0mm

2xGWS 8x4 - 203x102mm

2xGWS 7x6 - 178x152mm - Kleur: Oranje

zien jullie ergens nog problemen

Kleine tip van flip... In Enschede is er een winkeltje waar tegen fikse korting alle soorten set-ups voor Swift II te koop zijn als een pakket (incl of excl Swift II). Je hebt drie uitvoeringen:
- instap (snelheid voor de beginner)
- redelijk aan de snelheid (medium flyer);
- projectiel (zeer ervaren, snelle beheersing knuppels een eerste vereiste).

Uiteraard, hoe sneller hoe duurder. Succes! [ik wil geen reclame maken, dus PB even voor meer details]

ik heb nog een 2s 1350 lipo liggen en een 1611 kv brushless motortje van rctechnics liggen. kan dit ook in een swift 2? ik heb met die setup ruim 400 gram thrust.

groeten stijn tip

Is er iemand in de buurt van Oene (Epe) die een beginnend Swift piloot een beetje wegwijs kan maken met de Swift II ???

MrSat zei:
Is er iemand in de buurt van Oene (Epe) die een beginnend Swift piloot een beetje wegwijs kan maken met de Swift II ???

Hallo MrSat,

Ik wil gerust u wat proberen wegwijs te maken in het Swift gebeuren.

mvg, Z

LOL Simen, heb vernomen dat het om iemand anders gaat :lol:

en ja mij wat bijleren is een makkie ^^

erg leuk dat iedereen zo positief reageert over een swift.
ik heb er ook een en ben er zeer tevreden mee.
hij vliegt altijd zelfs als er stukken van de vleugel afbreken.
je kan lekker low budget een spannend toestel maken.
het toestel heeft natuurlijk wel zijn beperkingen.
maak hem niet te zwaar want dan vliegt ie echt voor geen meter meer.
en een te snelle motor werkt ook niet want op den duur houd ie gewoon op met sturen.
het piepschuim kan het gewoon niet aan.
ik heb nu een ideale setup gevonden en hou het daarbij.
motor: 1800kv max18 amp met 6x4 prop
lipo 1000mah 3cell 20c
18amp regelaar
2x 9gramm servo's
en tja een mx16 graupnerr computer zender.
deze is wel duur maar je kan een zender houden voor al je vliegtuigen.
met deze setup vliegt ie ongeveer 10 min en heel vlot, misschien wel te vlot voor de beginnende vlieger.
m.v.g eric

Hoi,
ik hoop dat ik van die goeie oude sint
ook zo'n swift krijg. swift uit nederland en de setup uit hongkong van unitedhobbies.
nu kan je via de zoekfunctie op het forum héél veel vinden over de swift (ook de oudere, met van die speed 300 motortjes enzo) en (zover ik weet) hebben al 2 clubleden eens swift (gister weer zien vliegen) en ik vind ze fantastisch, volgende week (of volgende keer als ik ga vliegen) dan neemt mn leraar zn swift en zn leraar-leerling kabel mee, dan kan ik eens proberen :)

en die dingen zijn niet stuk te krijgen! ook al 1 x op mogen ''gooien'' ging ook al goed, vangen ook (wel met 2 handen :P)

en het is een simpel ding, makkelijk in vervoer en vliegt superleuk!

Tip: mischien een algemeen swift of algemeen swift 2 draadje maken, of dit draadje aanpassen tot zo'n draadje?

Igor

hey, ik zoek ook naar een spannend model dat zo op een
rustige dag in je rugzak gaat, en ik dacht dat dit wel een
goed model, ik heb alleen 2 vraagjes, hoezwaar moet de
accu zijn voor een goed zwaartepunt, en hoeveel watt heb
je ongeveer nodig om dit model verticaal te trekken, in
buitenlopers gerekend dan

Skyhigh

Ik denk dat de acu er aan licht hoe zwaar de rest van je setup is (dan bedoel ik het gewicht van de motor, ontvanger, regelaar..)
ik ben nog niet zo goed met setups uitkiezzen ofzo, maar ik weet iig dat ze bij ons op de club er een lipo in hebben zitten met 3 cellen en 1300 mAH
ik denk zo'n 150-180 gram

die swifts op de club kunnen oneindig verticaal!
ik denk dat ik net zo'n setupje op mn swift krijg van united hobbies

en ik denk niet dat een swift in je rugzak past :P (of je moet een hééle grote rugzak hebben) maar ik had al bedacht, tussen je rug en je rugzak in (dat deed ik vroeger ook als ik met mn skateboard naar de skatebaan ging) of je legt em snel even op de hoedeplank als je naar familie gaat bijvoorbeeld :)

Back