Swifti, depron mini swift.

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Igor, 22 mei 2009.

  1. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    bart, dat had ik ook met een free air tom zagi, die is 74cm en heeft standaard hele kleine winglets. daarmee was het kistje heel erg wiebelend, die heb ik nu vervangen voor 6mm depron en een stuk groter en sindsdien vliegt het een stuk relaxder. een beginner zou er bijna mee kunnen vliegen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  2. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven

    Volgens mij heb je hier wel gelijk in, in Frankrijk was 1 van mijn winglets was gebogen waardoor hij helemaal niet goed meer vloog. Ik ga er nu SFG's opzetten van een oude depron extra. Dan is de winglet zo'n 2x zo groot (boven en onder de swifti zegmaar) ben benieuwd naar het verschil...

    Heb voordat ik naar Frankrijk ging trouwens nog een nieuwe gemaakt. Bodemplaat en bovenstuk allebij uit 1 stuk gesneden, wat kleine aanpassingen. zit rond de 125 gram. En hij vliegt super!
     
  3. Quasti

    Quasti

    Lid geworden:
    15 apr 2010
    Berichten:
    534
    Hoe heb je je mix ingesteld staan eigenlijk? Want dit vliegtuig vraagt om een goede V-tail / elevon mix voor optimale besturing.
     
  4. vgorkum

    vgorkum

    Lid geworden:
    29 feb 2008
    Berichten:
    188
    Locatie:
    friesland
    Mischien een oud draadje ophoesten, maar igortje erg bedankt voor het ontwerp!!! Hij vliegt heerlijk strak! Die van mij weegt rtf 83 gram span van 55 cm met een 2s 350mah lipootje en het 19grams outrunnertje van hobbyking er op. Zal zo even filmpje en foto's uploaden
     
  5. vgorkum

    vgorkum

    Lid geworden:
    29 feb 2008
    Berichten:
    188
    Locatie:
    friesland
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. vgorkum

    vgorkum

    Lid geworden:
    29 feb 2008
    Berichten:
    188
    Locatie:
    friesland
    foto's bami wing

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. david stelma

    david stelma

    Lid geworden:
    27 dec 2010
    Berichten:
    291
    Locatie:
    geldermalsen
    ik heb hem ook gemaakt maar dan groter die van mij is 83 cm met een 2840 kv motor 15-18 amp esc en een 1300 mah accu dit zou een wat groter accu mogen zijn omdat ik gewicht in de neus moet doen om het zwaarte punt goed te krijgen maar dit vliegt erg goed en mooi, ik kan alles doen hiermee. ik ben 2 keer hard de grond in gegaan en is niks mee aan de hand. ik heb wel wat kleine dingetjes erbij gedaan waardoor hij wat stabieler vliegt. dit vliegtuig is zeker aan te raden omdat hij wendbaar, snel maar ook langzaam te vliegen is.
    ik zal binnenkort nog wat foto's laten zien van mijn swift

    mvg david
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2011
  8. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Hee,
    Leuk dat er nog swifti's zijn bijgekomen!

    Gewoon lekker mee raggen!, ziet er goed uit!
     

Deel Deze Pagina