T.I.D. tug en Thames Lighter

Heb je de schroefas nog los zitten? Zowel, zou ik deze er uit laten zodat je de beplating fatsoenlijk kan aanbrengen.

Heb je de schroefas nog los zitten? Zowel, zou ik deze er uit laten zodat je de beplating fatsoenlijk kan aanbrengen.

Hoi Tazz 19. De schroefas is idd nog geheel los. Er komt aan de askoker nog een steun voor het roer en kan pas daarna worden geplaatst. Ook de romp gaat eerst nog dicht. Bedankt voor het meedenken maar er was aan gedacht ;)

Vanmiddag wat onderdeeltjes gefreubeld voor op het dek. 5 bolders en 12 luchtkokertjes. De kokertjes zijn gemaakt van hol 6 x 3 mm kunststof profiel. 24 keer haaks en 48 keer onder 45-graden gezaagd. Per luchter/koker 3 onderdeeltjes ;)

P1011316.JPG

Alleen de plek waar het roer komt had wat extra "overtuiging" nodig :D. Verder kon de vlakke bodem met stukjes schilderstape perfect worden geklemd tijdens het drogen van de lijm.

P1011327.JPG

In de beschrijving stond een tip om in dit stadium van de bouw de stootrand aan te brengen.om dat alles goed te klemmen is. De rand heb ik gemaakt van een vuren lat van 6 x 6 mm en toen in een hoek van 13 graden gezaagd zodat de boven - en zijkant "gewoon" recht zijn :)

P1011328.JPG

De voorkant heb ik opgelost door 6 strookjes triplex te klemmen en lamineren tegen de romp aan. Hierna in de vorm gebracht.

P1011329.JPG

Toen de lijm van de stootranden was uitgehard, de tussen stukken van de spanten weg gezaagd. Met de dek delen zoals hij nu is weegt de romp 920 gram ;)

P1011330.JPG

De binnenkant eerst lekker vet in de G4 gezet

De middelpunten opgezocht/afgetekend voor de schroefas, roersteun en roeras en geboord.

P1011332.JPG

Beetje wazig maar de bedoeling is wel te zien...................;)

Laatst bewerkt:
De roer steun en roer lagering gemaakt.

De steun is hol en heb er een massief stukje in gesoldeerd en hierin een gat geboord en M3 getapt
voor een verzonken rvs inbusboutje.

P1011333.JPG

Laatst bewerkt:
Bij nader inzien bleek dat er aan de voor en achterzijde nog een tussenstuk weg kon uit de spanten...........:D
Dat schept ruimte natuurlijk..........:yes:. Ook de spanten aan de onder-binnenzijde aangepast en ruimer/breder kunnen maken. De binnen - en buitenkant staan nu ook 2 maal in de G4 ;). De ruimte die nu is ontstaan is het formaat van de opbouw.

P1011337.JPG

Back