T.O.P. Racing Topic

Super.
Nu nog de bevestiging van de belasting dat ik het geld mag houden en dan komt de photon.

heb de kit inmiddels ontvangen, moet zeggen dat het er allemaal erg goed uit ziet. Het eerste wat me opviel was de mooi afgewerkte Manual. Het begint al meer X-ray kwaliteit uit te stralen!!!!

Inderdaad....

Niet om het één of ander, maar ik ben net even aan de dempers begonnen.....zitten erg fijn in elkaar. Spool is ook al klaar....deze weegt ongeveer 1,2 gram!!! ;-)

Verder zijn de gebruikte lagers reeds erg soepel; uitspoelen is volgens mij niet eens nodig, ze lopen erg mooi.

Diff is wat lastiger maar al hij eenmaal in elkaar zit voelt ook dit erg solide.

groet,

Eric

Laatst bewerkt:
Tjee nu kan ik niet meer wachten.
Kreeg trouwens een brief van de belasting dat ik nog niets ontvang en dat ik nog moet wachten tot ze alles hebben uitgezocht.
Ik heb het al binnen en dan krijg ik het straks nog een keer LOL.

Na een avondje doorknutselen en een ochtendje doorhalen zit de mijne echt perfect in elkaar.

Ik ben diep onder de indruk van TOP. Erg goede handleiding (wel opletten met rubber en foam in een tekening). Voor de rest waren de diffs even prutsen. Net heb ik ze even met de much more diff master ingedraait en ze lopen als een zonnetje (wel met ceramische balletjes).

De lagers heb ik er niet uitgehaald die zijn gelijk door die van Acer Racing vervangen en ook dat loopt nu als een zonnetje.

Ik heb bijna geen dingen gezien waarvan ik mijn twijfels heb over de afwerking of omtrent zwakke punten. Hoe ik er nu naar kijk is het een aanwinst en kijk ik nu al uit naar de momenten om er eens indoor mee te gaan rijden.

Enige waar ik mijn twijfels bij heb is de montage van het spur. Dat is in mijn ogen een flinke klus om even een spur te wisselen. Dus dat kitje wil ik wel een keer of 3/4 reserve hebben om snel wat te kunnen wisselen. En wat ik jammer vond was dat je 3x wat moet lijmen binnen het aandrijfwerk. Er wordt wel een notitie gemaakt dat je moet opletten dat het niet over de tandjes komt maar dat klusje heb ik toch even goed de tijd moeten nemen.

Conclussie: TOP is TOP. ;)

voor diegeene die zijn photon aan t bouwen is. bij het diff druklager zit een kogeltje te veel in de verpakking. check dat even als je je diff niet lekker krijgt.
en er zit in de diff pully een beetje offset .
het lijkt er op dat de diepe kant naar de korte (edit ik bedoel lange ) outdrive moet wijzen.ivm aanlopen dustcap.

Laatst bewerkt:
Ach ja het zijn allemaal mooie en goede auto's. Ik zou ze dan ook best allemaal wel willen hebben, rijden en bouwen. Maar ja ergens houd het natuurlijk op en iedereen heeft zijn voorkeur.

Maar even wat anders en meer ontopic, zijn er al wat Photons klaar? en zijn er al wat foto's gemaakt van de chassis die klaar zijn? en hoe zijn de eerste ervaringen op de baan? Posten graag :)

Ik heb na een ochtendje kijken nog wel iets ondekt bij het diff.

Pagina 4 / stap 5 word er gesproken over 1x een 12x0.3mm shim aan beide zijden tussen het lager en de cam.

Als je dit doet dan zul je merken dat de cam aan de korte diff zijde aanloopt. Als je de 2 shims aan de korte zijde tussen lager en cam plaatst dan zie je dat de cam vrij komt te liggen van het diff.

Voor de rest had ik het dus toch goed dat er een thrust balletje teveel in zat en daarvan had ik zelf al besloten dat ik het met een minder ging doen.

Wat ik zelf wel vreemd vind is dat er in de handleiding gesproken word over een kleine hoeveelheid diffvet. En dat ik op internet mensen dat ding helemaal vol heb zien smeren aangezien het een goed reservoir is voor permanente smering. Ikzelf heb nu gekozen voor de middenweg.

Nog geen meter mee gereden maar dat gaat deze of volgende week vast wel goed komen. Dan maar een avondje zweten bij PK

Ach ja het zijn allemaal mooie en goede auto's. Ik zou ze dan ook best allemaal wel willen hebben, rijden en bouwen. Maar ja ergens houd het natuurlijk op en iedereen heeft zijn voorkeur.

Maar even wat anders en meer ontopic, zijn er al wat Photons klaar? en zijn er al wat foto's gemaakt van de chassis die klaar zijn? en hoe zijn de eerste ervaringen op de baan? Posten graag :)
Op de Mach rijd John Bruins er met één. Hij reed 2 weken terug mee in de Stock 13.5 Lipo en was niet bij te houden.

wie weet ligt rood je beter dan oranje.
maar ik denk dat een goede rijder met bijde wel vooraan rijd.

hoe is het met de draagarmen die van die oranje wagen heb ik nog niet stuk gehad .
van een blauwe wilden ze toch wel snel stuk ,en ook het achterdiff van zoon blauwe
was snel kak.[outdrive,s.]

groeten wiebe.

wie weet ligt rood je beter dan oranje.
maar ik denk dat een goede rijder met bijde wel vooraan rijd.

hoe is het met de draagarmen die van die oranje wagen heb ik nog niet stuk gehad .
van een blauwe wilden ze toch wel snel stuk ,en ook het achterdiff van zoon blauwe
was snel kak.[outdrive,s.]

groeten wiebe.

Tja, maar zo'n blauwe auto komt er hier niet in, leuk voor de onderkant van de markt....M03, TT01 en TA05 staan hier wel, zijn bomvast maar die andere???? nee, niet voor mij;-)

groet,

Eric

Tja, maar zo'n blauwe auto komt er hier niet in, leuk voor de onderkant van de markt....M03, TT01 en TA05 staan hier wel, zijn bomvast maar die andere???? nee, niet voor mij;-)

groet,

Eric

Go Eric en die blauwe zijn zo mooi van kleur.
Kun je mooi op de kast zetten zo'n blauwe. Dan gaat ook niets stuk. ;)

Afgelopen week ben ik ook bezig geweest met de nieuwe auto, en was me ook opgevallen dat de bouwbeschrijving erg duidelijk en mooi gemaakt is.

Paar dingen die ik tegen kwam tijdens het bouwen:

Diff:
Eerst de diff plaatjes ontvet met remmenreiniger, daarna licht opgeschuurd met schuurpapier (600 - 1000 Korrel). Daarna weer ontvetten.
Druklager vol baggeren met wat dikker vet, diff balletjes doe ik altijd zo min als mogelijk vet op omdat ik hem meestal na 1 dag rijden weer opnieuw doe.
Over die conische ringetjes heb ik wat rond gekeken op internet, kom op het volgende: (van rc-tech)

Van zacht naar hard:
()()() Zacht
()()
()
(())((
(())
((
(((
((((
(((((
(((((( Hard

zelf heb ik nu (((((), geen idee hoeveel je merkt van het verschil. Als ik eraan denk zal ik kijken of het een merkbaar verschil geeft.

Voor het rijden het diff 5min. indraaien, daarna na elke run kijken of hij nog 100% lockt.

Bearing cams:
Op de cams zit een kleine verhoging, deze heb ik wit gemaakt zodat je makkelijk kan zien welke afstelling je heb ingesteld.

Het diff aan de achterkant heb ik zonder shims, voor zijwaartse speling. Bij de spool wil dit nog niet lukken, wil ik nog iets op verzinnen omdat een beetje speling volgens mijn beter is.

Alle bevestigingspunten in het plastic voor tappen, zodat de schroeven makkelijk in en uit draaien.

Snaren kan je in de WD40 leggen, zelf doe ik dit niet. naar mijn gevoel meer iets voor de psygologische verbeteringen.

Ben nu bij het bouwen van de ophanging, meer als ik nog wat tegen kom...

Foto's van de auto tot nu toe:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NSQTTFRH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-H33XU3IL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7J7BF4FN.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JLRVJGFB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XLHUV4NI.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GCXIRIGD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZHTKLWPM.jpg

Laatst bewerkt:
Back