Afgelopen week ben ik ook bezig geweest met de nieuwe auto, en was me ook opgevallen dat de bouwbeschrijving erg duidelijk en mooi gemaakt is.
Paar dingen die ik tegen kwam tijdens het bouwen:
Diff:
Eerst de diff plaatjes ontvet met remmenreiniger, daarna licht opgeschuurd met schuurpapier (600 - 1000 Korrel). Daarna weer ontvetten.
Druklager vol baggeren met wat dikker vet, diff balletjes doe ik altijd zo min als mogelijk vet op omdat ik hem meestal na 1 dag rijden weer opnieuw doe.
Over die conische ringetjes heb ik wat rond gekeken op internet, kom op het volgende: (van rc-tech)
Van zacht naar hard:
()()() Zacht
()()
()
(())((
(())
((
(((
((((
(((((
(((((( Hard
zelf heb ik nu (((((), geen idee hoeveel je merkt van het verschil. Als ik eraan denk zal ik kijken of het een merkbaar verschil geeft.
Voor het rijden het diff 5min. indraaien, daarna na elke run kijken of hij nog 100% lockt.
Bearing cams:
Op de cams zit een kleine verhoging, deze heb ik wit gemaakt zodat je makkelijk kan zien welke afstelling je heb ingesteld.
Het diff aan de achterkant heb ik zonder shims, voor zijwaartse speling. Bij de spool wil dit nog niet lukken, wil ik nog iets op verzinnen omdat een beetje speling volgens mijn beter is.
Alle bevestigingspunten in het plastic voor tappen, zodat de schroeven makkelijk in en uit draaien.
Snaren kan je in de WD40 leggen, zelf doe ik dit niet. naar mijn gevoel meer iets voor de psygologische verbeteringen.
Ben nu bij het bouwen van de ophanging, meer als ik nog wat tegen kom...
Foto's van de auto tot nu toe:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NSQTTFRH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-H33XU3IL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7J7BF4FN.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JLRVJGFB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XLHUV4NI.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GCXIRIGD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZHTKLWPM.jpg