T-rex 450 misschien een glitch...??

Wilde vanavond even gaan vliegen, ik deed niks anders dan dat ik anders ook niet zou doen.
Heli naar buiten, zender aan, heli aan, throtle open, knop om zetten en optoeren.
Toen de heli op toeren was Ca.75% want dat is de hoover mode, toen zag ik mijn achterste servo afentoe de swash naar negatief trekken (schokken)
Motor weer afgezet, antenne in 1 lijn naar staart en terug naar rietje gevoerd, stekkers op ontvanger gecontroleert.
Toen weer opgetoert weer schokken, toen weer naar binnen andere accu erop, wederom weer optoeren, weer schokken, toen was het weg en naar 3 minuten weer schokken.

Wat kan dat zijn??

ik heb een T-rex 450 GF met 3x Hitec HS-56HB servo`s op de kop en een graupner MX16s zender met bij behorende ontvanger Ca.3maanden oud
PS.alle accu`s waren vol inclusief zender accu en antenne was volledig uitgeschoven.

Dat is geen storing zoals jij het beschrijft, ik denk dat je servo aan vervanging toe is, daar lijkt het in ieder geval wel op, probeer is rustig druk uit te oefenen op het heveltje als de heli aan staat, kijken of hij dan gaat schokken, succes ermee!

Oke thnx , ga het ff proberen.
Gaan servo`s zo snel kapot ???Of is het toevallig een maandag morgen modelletje?!??!

Heb het even geprobeert, heb op de servo gedrukt maar geen trilling, wel een ligte trilling maar niet de trilling (schokken) die ik tijdens het vliegen had.

Een lichte trilling is normaal, dat is gewoon de motor die probeert de kracht van je vinger tegen te werken. Ik zou toch eens een andere servo proberen( als je gezien hebt dat hij op en neer gaat in de lucht) bij een echte ontvangerstoring is het een beetje typisch dat maar 1 servo daar last van heeft.

Als het weer, weer wat beter is ga ik het gewoon nog eens proberen, en dan ga ik kijken of het toch niet alle drie de servo`s zijn die schokken.

Maar toch bedankt.
Groetjes

Vandaag weer gevlogen ( en vele malen daarvoor ), maar vandaag met een heli elektronica kenner, alle draden verlegt en de antenne verlegt maar het schokken bleef.
Maar niet alleen de achterste servo maar ook de servo rechts voor schokte, nu dacht die vriend van me dat het de align motor regelaar was, dat die stoorde of kapot is.
Is dit een bekende storing ???

Alvast badankt.
Maarten.

Beste try2fly
Voluit JA.
En in hoofd letters.........Ik kon er heel even mee vliegen (20 sec)en dan begon het.....schokken op alle hoofdschotel servos
Ik heb er maanden naar gezocht totdat ik er gek van werd
Heb toen de heli bij een vriend van mij achtergelaten en die heeft het er uit weten te halen
maar toen had ik alles en als ik zegt echt alles al vervangen.wat je maar bedenken kan , gek werdt ik er van
Ontvanger, servos, staartbuis(alu,kool), riem, overgeschakeld op SPCM(dus weer een anderen ontvangen) riem statics ontlasten(smering).
Later bleek op door het draaien van de riem over over de rolletjes deze de staart boom statis op te laden,remedie bleek een klein stukje koper folie tussen de straatboom schroefje
en het blokje waar de aandrijving van de staartwiel gelagerd is
Hier kon zich een spannings verschil in opladen die na verloop van tijd zich doormiddel van een ontlading puls(lees storingpuls) zich deed gelden.
Met ander woorden het kan een lange tijd duren voordat je de eigenlijke storing te paken heeft, ik wens je veel succes met de speurtocht
jan

Laatst bewerkt door een moderator:
heb ik ook behoorlijk last van gehad: eerst de futaba micro pcm ontvanger eruit flikkeren, heel gevoelig voor storingen. ferrietkern in het snoer van de regelaar aanbrengen, staartriem smeren, of ruw lopende lagers vervangen.

waarschijnlijk zijn er nog wel meer oorzaken en remedies op te noemen, maar dit is wat bij mij de storingkjes/storingen hielp onderdrukken.

Trex 450 SE / SE V2

Staartriem met siliconenspray inspuiten wil misschien ook wel helpen tegen de statische ontladingen...

Eric

thnx guys,

Kan ik weer ff vooruit.
Kan het misschien temaken hebben met te kleine stekkers tussen de accu en de regelaar ???
Is nu ongeveer 2mm , ik heb al 4mm gehaald??
Ik kan even de silicone spray(volstaat WD40, of is dat dom) proberen, en me staart buis ontladen.

Jullie horen nog van me

Bedankt
Maarten

Waarschijnlijk heeft EricW de koelkast gewonnen , ik was gisteren ff aan het vliegen en bij accu 2 begon ie weer te trillen, motor (heli even uitgezet) naar binnen gelopen busje sillocone spray gepakt, weer opgetoert en weer vliegen en enkele seconden begon ie weer te trillen, belt via achterzijde beetje ingespoten en weer verder vliegen en probleem was weg .

Veel plezier met uw koelkast.

Thnx
Maarten.

Back