T-Rex 450 Pro Flybarless?

Discussie in 'Flybarless' gestart door TdeB, 19 aug 2009.

  1. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Foto's komen eraan, filmpje ook!

    Net 2 vluchtjes gemaakt, ging soepeltjes. In het begin nog een beetje vrees na het gaui avontuur maar was snel verdwenen.

    Heb gewoon de 450 pro setup gebruikt in de software, niks aan veranderd behalve een beetje trim voor de swash. Resultaat, strak! Enige wat echt niet klopt is een piro. Hier zit zoveel afwijking in dat het wel lijkt of je piroflips gaat oefenen.

    Piro opt. staat goede kant uit, sensoren natuurlijk ook. Zwaartepunt is ook correct. M.a.w ik moet nu een trimvlucht doen, was bij de XLE en logo niet nodig. Opvallend dat het nu wel moet, zal allemaal wel iets gevoeliger zijn.

    Net aan de pc gehangen even alles ingesteld zoals ik het wil, iets meer pitch (12), snellere piro en de agility wat hoger. Eigenlijk een eitje dus, enige wat me nu al opviel. De gaui swashdriver heeft wat speling, die zal dus ooit eens worden vervangen met een mikado versie. De kop van gaui is ( tot nu toe ) prima in orde.

    Bijna vergeten, de mini stabi past prima achterop de pro! Foto's zeggen meer, asap op het forum ;)
     
  2. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Aangezien ik vandaag niet naar de D3D kon gaan vanwege studie heb ik maar even 'ontspanning' genomen met een poging tot nemen van een paar foto's van de 450.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Morgenochtend even de TF doen in een garage. Denk dat dan de piro's super strak zijn en er echt gevlogen kan worden met de 450.

    In de 3e vlucht wat tic tocs gedaan en die gingen ontzettend soepel. Merkte wel nog bij abrupte elevator stops een klein beetje naslaan, optimizer staat aan. Kijken of dat gaat helpen. De bekabeling van mini naar rx is moeilijk weg te werken(tenzij je langere kabeltjes gebruikt). De kabeltjes staan al een klein beetje onder spanning, tot nu toe geen nadelige effecten van de huidige bekabeling ondervonden. Tijdens het vliegen valt het eigenlijk niet erg op dat het wat uitsteekt. Andere plaatsing van de RX is moeilijk en zal ook niet veel helpen. Toen het pas in elkaar zat leek het wel meer kabel dan heli ;)

    Jammer dat ik de 'wobble' van de piro niet heb kunnen filmen. Was een erg goed voorbeeld hoe een piro met stabi absoluut niet hoort te zijn:D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  3. TdeB

    TdeB

    Lid geworden:
    5 jun 2008
    Berichten:
    296
    Locatie:
    Noord-Holland
    Ziet er gaaf uit!

    Nog ff een vraagje:
    Denk je dat de FBL kop van de CY Rave ook op de 450 past?

    Tim
     
  4. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Thnx;) Heb geen idee! Bas vliegt met de Rave dus die zal dat wel weten.

    Zolang de hoogte van de kop niet veel lager is en de asdikte hetzelfde is lijkt het me geen problemen geven.

    Hoeveel kost die FBL kop? Tot nu toe doet de gaui het uitstekend.

    kleine toevoeging: Heb de mini stabi stekkertjes weer met het lijmpistool gezekerd, hoewel deze veel strakker erin gaan dan bij de normale stabi. Niet noodzakelijk dus maar wel peace of mind ;)
     
  5. TdeB

    TdeB

    Lid geworden:
    5 jun 2008
    Berichten:
    296
    Locatie:
    Noord-Holland
    Fast Lad Performance

    ziet er ook strak uit.

    Tim

     
  6. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Mooi koppie ja! Maar wel 2 keer zo duur. Weet niet hoe dat bij de rave kop zit, maar bij de gaui kun je gewoon de 450 pro assen blijven gebruiken. Spindles hoef je niet meer te kopen want die zit er niet in. Bij een crash gaan waarschijnlijk dan de 2 imbuschroeven krom.

    Zou wel leuk zijn om deze 2 eens echt te vergelijken natuurlijk. De kop van gaui is tot nu toe prima, swash driver vertoont al wat speling dus een alternatief is altijd welkom. Die van outrage schijnt ook aardig te zijn.
     
  7. TdeB

    TdeB

    Lid geworden:
    5 jun 2008
    Berichten:
    296
    Locatie:
    Noord-Holland
    Ik lees weinig goeds over de outrage kop, problemen met damping en kleine afstand tussen as en ball link. In tegenstelling tot de Gaui kop die door velen als positief wordt bevonden.

    Tim


     
  8. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Weer wat meer gevlogen met de kleine... Wat een beest!!

    Het vermogen nu zonder de paddles is echt bizar, FF is ontzettend snel geworden. Werd zelfs een beetje misselijk na wat snelle 8tjes:eek:

    Paar loopings getrokken totdat je hem niet meer ziet, ding gaat als een raket. Piro is ook al beter, maar nog niet 100%. Weet nu wel dat ik hier ontzettend veel plezier aan ga beleven, binnen en buiten.

    Wat mij betreft, de beste upgrade ever!:proost::proost:
     
  9. TdeB

    TdeB

    Lid geworden:
    5 jun 2008
    Berichten:
    296
    Locatie:
    Noord-Holland
    Cool! Heb je al een filmpje? Aan het einde van de maand komen de centjes weer dus ik kan bijna niet wachten. 't Wordt trouwens toch ook de Gaui kop voor mij... met meenemer zo te zien? Waar heb jij de linkages vandaan?

    Tim
     
  10. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Heb trex 600 linkjes genomen. Flink indraaien maar das ook het enige.

    Weer lopen kloten met de trimvlucht. Krijg de piro maar niet goed. Ga nog eens alles nalopen in de software en mechanisch.

    Heb voor de grap eens verschoven met het CG, beide kanten op, effect is dramatisch! Moet echt spot on zijn.

    filmpie nog nie!
     
  11. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    maar jij vliegt dus met de gaui kop, met meenemer, en welke maat linkjes van de 600???

    Ga er ook voor denk ik...
     
  12. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Klopt. Linkjes zijn gewoon van de 600 kop. (standaard align zakjes).

    Hij vliegt ondertussen goed. De 600 linkjes moet je wel iets ruimer maken trouwens. Anders zit het te strak.
     
  13. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    ok maar hoeveel MM zijn die linkjes!?
     
  14. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Uit het zakje, de middelste maat. Heb ze niet opgemeten...

    ( is maar 1 link zakje voor de 600E kop )
     
  15. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    OK maar kan je miss ff zo goed als mogelijk nameten, heb hier nog wel wat liggen namelijk, hoef ik geen nieuwe links te bestellen,...niet dat dat een ramp is, maar als je t hebt liggen is altijd makkelijk toch...
     
  16. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Zal het dadelijk ff doen ;)
     
  17. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    19mm tussen de linkjes gemeten. Stangetjes waren iets van 30mm denk ik.
     
  18. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    thankz voor de moeite kerel! Misschien dat ik eerst mn kop ombouw net als mn 500, dan heb je alleen een meenemer nodig en ff afwachten op de mikado conversie....
     
  19. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Is ook een optie inderdaad. Kan wel een tijdje duren voordat mikado met de kop komt...
     
  20. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    heb opzich niet zn trek aan zon gaui kop op mn 450....ik denk er nog ff over.
     

Deel Deze Pagina