T rex 500 bouw

De feathering sleeve set zorgt ervoor dat de spindle minder kan bewegen in de centerhub, waardoor de demping wat strakker word. Hier valt qua vliegen niks op aan te merken met de standaard dempers.

Het wachten wordt beloond! Nog even en je kunt gaan bouwen dus?

Over de dempers, ik vlieg met de grijze ( iets hardere dan de zwarte dacht ik ) maar heb ook de gele liggen van heli direct. Ze vliegen best aardig, met wat pitch pumpen merk je wel dat het niet ontzettend strak gaat maar geen ramp. Over een week of 4 ga ik ook de gele erop zetten als ik de boel eens grondig na kijk.

Trouwens waar heb je die FP gescoord?:P Heb zelf nu een lipo van align 6s2600 25c en 2 megapowers van 2500. De align blijft duidelijk beter presteren tot en met het einde van de vlucht. Heb de timer nu op 6:30 staan en dan gaat er zon 1800 weer terug in. De TT maakt toch wel een aardig verschil, eerst vloog ik 6:00 met ong 1900 terug laden. Let wel 6:30 is wat 8n vliegen, stall turns etc maar geen 3d werk. ( vlieg wel grotendeels in idle 1 ).

En over de staart die houdt de 2100 wel strak hoor ;) Ben wel benieuwd hoeveel verschil de sleeve set uitmaakt.

Dus volgende week de maiden? Over die servo's, ik vind 2,5 kg wat weinig. Wat zijn ze standaard dan? Op de cyclic hoef je toch geen 0,06? Liever wat meer kracht toch?

Het gaat m.i. niet om alleen kracht of snelheid bij swash en staartservo's.
Het belangrijkste lijkt mij dat ze sterk genoeg zijn voor de maximale bladverdraaiings hoek bij de hoogst mogelijke discload.
En dan zo snel mogelijk....
Dus als de 9257 sterk genoeg is, en sneller+lichter dan een 9650 is, over het totale belastte swashbereik, dan is het gewoon een betere swashservo voor de T-rex 500.
Die combinatie mod 9650/9257 vind ik trouwens ook wel interessant.

Ik vlieg zelf nog lang niet goed genoeg om het verschil te merken, maar het lijkt mij dat een stap naar 6V zonder gewichtstoename het grootste verschil zou maken bij beide servotypes.

Eric

:banana: De 'banaan' is binnen :) Met UPS gestuurd en vooralsnog geen invoerrechten. Maarja, bij express koeriers komt dat soms een maand later alsnog. Ik heb de belangrijkste zaken binnen en kan hem deze week afbouwen!

Verder zag ik nog een tip vandaag op helifreak om 9257 tandwielen in 9650 servo's te zetten. 2,5kg torque en .06 snelheid. Verleidelijk, als ik een crash maak en een servo strip dan ga ik dat op de cyclic proberen.
Verder zet ik de hele boel op 6V en gebruik ik een spektrum regulator voor de gyro en de 9254. Maargoed, eerst even kwijlen en dan lekker schroeven!

Ik heb nu Metal Gear S9650, that's as good as it gets :banana:

Gefeliciteerd! Komen nu een paar mooie vliegdagen aan als het goed is, dus je kunt nog veel meer de lucht in ;)

Welke tandwiel draai je ? 13 ?

Vond je hem zo snel dan? Ik heb 12 graden pitch op het collective en tuurlijk gaat hij wel omhoog maar het is nou niet dat ik er stijl van achterover val ;) Draai wel nog 12T maar dat mag nou geen verschil maken in de eerste wow ;)

FF is wel behoorlijk snel, zeker vergeleken met andere trexjes.

Net nog even gevlogen en ik heb voorheen nooit met andere heli's (CP)gevlogen vandaar dat ik de snelheid van de 500 als 'normaal' achte.

Blijkt dat de 500 indd behoorlijk snel klimt vergeleken met een raptor 30 etc.

In FF denk ik dat ie zo rond de 100 gaat als je voluit gaat. Och ja ;) In iedergeval heerlijk vliegen zonder die wind van de afgelopen paar dagen.

Ben je voor geweest ;) Net gevlogen, ideaal weer voor de 500. Geen storende wind, lekker zonnetje en zoals het hoort, gaan met die :banana:

Vanaaf waarschijnlijk nog n keer. Heerlijk :P

wow dat zou lullig zijn, idd had ik ook, ff een stukje van af geschuurd voor de zekerheid, heb nu een ander kapje en die heeft veel meer ruimte...

Ja, altijd ff opletten met die canopy. Maar bij het trimmen opletten dat hij nog voldoende vast blijft zitten, vraag maar aan Damige hier op 't forum...errug vervelend als je canopy eraf valt als je inverted vliegt...

Was mij in het begin ook opgevallen maar na wat duw werk zit hij nu aardig goed.

Toch maar even een stukje wegschuren, zou indd lullig zijn als hij door zoiets de grond in knalt. Weg banaan...

Weer was vandaag indd perfect. Hopelijk morgen weer !

Ja, altijd ff opletten met die canopy. Maar bij het trimmen opletten dat hij nog voldoende vast blijft zitten, vraag maar aan Damige hier op 't forum...errug vervelend als je canopy eraf valt als je inverted vliegt...

<---- picture says all :D

Ik vlieg hem nog steeds zo ;)

waar trim jij dan? gewoon boven aan toch, maakt dan geen verschil met hoe hij eerder vast zat?

Ik vlieg met 5S 3300 lipo's. En daarmee kreeg ik de canopy niet goed vastgemaakt. Ik heb de canopy onderaan getrimd, aan het stuk dat in de bottomplate schuift. Daar heb ik zeker een halve centimeter weggedremeld.

Het betreft natuurlijk een ander modje dan het trimmen ter hoogte van de ballinks...waar je inderdaad minder risico hebt.

Die staan er bij mij ook op. Let wel, ik heb sindsdien één crash gehad met weinig schade, en die alu mounts waren vrij fel geplooid. Kunnen niet veel hebben hoor (vooral op het punt waar die doorboring is, daar heb je enkel 2 dunne alu stukjes). Maar rechtgeplooid en weer in orde. Ik ga me wel een reservesetje bestellen.

ik vlieg hem op 2x3s 2200mah en ook 2x 3s 3200mah en die laatste gaan er ook net gepast in, zonder trimmen v/d canopy....
CG is okee

Back