T-REX 550E Super Combo

Hallo allemaal.

Ik ben van plan om een T-REX 550E Super Combo ( Incl NEW 600MX Motor!!!) aan te schaffen. Nog niet om dierect met te gaan vliegen (dat wil ik eerst met mijn KDS/SV onder de knie krijgen) maar om lekker wat te bouwen te hebben deze winter.
Heeft iemand ervaring met deze heli? Is de standaard setup zo als die geleverd word goed, of zijn er dingen die ik meteen beter kan vervangen?

mvg. Freddie

Out of the box, zijn ze super. enige waar je misschien tegen aan kan gaan lopen is een wag in de tail.. sommige hebben het, sommige niet. beetje spelen met gyropads en de gyro zelf brengt de oplossing.

Verder zijn ze gewoon snel stevig en stabiel. Als je wat zou gaan vervangen, zou ik een ontvangerpack erin bouwen, of een externe bec. de 3A bec van de standaard regelaar werkt wel, maar is niet bemeten voor het zwaardere vliegwerk.

een goeie bec vind ik zelf altijd een must en echt geen overbodige luxe. Je betaalt normaal heel veel uit aan je heli, lipo, lader, zender enz... en je hoopt dan dat het allemaal goed gaat met een elchipo bec:) ik gebruik zelf gewoon de beste bec die ik kan vinden. Zelfs op een 500 size. Dan weet je zeker dat al je $$$ niet opeens onbestuurbaar wordt :)

een goeie bec vind ik zelf altijd een must en echt geen overbodige luxe. Je betaalt normaal heel veel uit aan je heli, lipo, lader, zender enz... en je hoopt dan dat het allemaal goed gaat met een elchipo bec:) ik gebruik zelf gewoon de beste bec die ik kan vinden. Zelfs op een 500 size. Dan weet je zeker dat al je $$$ niet opeens onbestuurbaar wordt :)

Hallo allemaal,

Bedankt voor de gegeven info. crash1000 wat is volgens jou dan de beste bec?

mvg. Freddie

Op het Helifreak forum noemen we hem ook al niet de ice100 maar de fire100. :banana:

Western Robotics! en wat is duur, we investeren honderen euros in super laders, escs enz. Een goede bec verdient zichzelf zeker terug. Ik persoonlijk vertrouw geen enkele ingebouwde bec. Je koopt je brood ook bij de bakker en niet bij de slager... Maar dat is mijn mening. Wel lees je dat mensen die een externe bec gebruiken gewoon minder storingen enz hebben door overbelasting.

Ik heb zelf ook een 550E, precies zoals hij geleverd werd. Ik heb momenteel de bijgeleverde regelaar nog, maar ik ben zeker van plan om te gaan investeren in een betere regelaar en een bec. Ik zou inderdaad niet willen dat mijn mooie 550 uit de lucht valt, omdat ik bespaar op een regelaar of bec.

Wil je hem flybarred vliegen of ga je direct voor flybarless?
Ik vlieg hem flybarless, maar niet met het bijgeleverde 3g systeem. Ik heb er direct voor gekozen om beastX te plaatsen.

Ik vlieg graag met mijn 550! Out of the box al lekker stabiel, snel en ook erg mooi vind ik.
En ik ben het met Laurens eens, ik denk ook dat je met een size zoals de 550, grotere stappen voorwaarts zal maken..

Hallo allemaal,

Iedereen bedankt voor de gegeven info:thumbsup: Inmiddels heb ik de heli besteld en als het mee zit word die deze week nog geleverd.
Over de elektronica moet ik nog eens goed na denken en nog wat meer info inwinnen. Eerst maar eens zien dat ik de heli gebouwd krijg (gaat mijn eerste worden)

Lars. ik ga heb eerst flybarred vliegen ombouwen kan altijd nog.

Laurens. misschien heb je wel gelijk dat ik sneller leer vliegen met de 550 dan met de kds, we zullen zien.

mvg. Freddie

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook net een TREX550E (FB) gekocht.
Voorlopig één Hyperion 6S 5000mAh 35C lipo erbij genomen. Vond deze wel wat aan de prijzige kant om er direct meer van te nemen. Ik kijk/hoor nog even rond voor goeie alternatieven.

Dus ik volg dit draadje hier dan ook wel een beetje vanaf nu. ;)

nou dan ben je de enige:) zoek eens op helifreak over CC becs. Alles boven 450size gaat ie lekker uit in de lucht. Heb zelf ook eentje doorgebrand.

Anyone using the cc bec 10 amp 6s ? - HeliFreak
Castle Creations 10amp bec problems ?? - Page 1 - RunRyder RC Helicopter

Best bec die er is, is van western robotics. Kost wat, maar je hebt ook wat.

Wat ik vergeten ben om erbij te vertellen is dat ik ze op een 2s batterijtje aansluit. En heb nog geen problemen gehad na 100'den vluchten.

2s zou zeker minder/geen probleem moeten geven. Pas wanneer je input voltage verhoogt gaat het mis.

Ice100 is zeker geen slechte regelaar....
kijk, zie het zo;
Als align zegt b.v. 35A ==> Je mag 30A gebruiken als het lente is....
Als kontronik zegt 35A ==> Je kan 35A als je in afrika vliegt en als het koud is of je een heatsink gebruikt mag je tot 70A :)

Zelfde geldt ook voor servos... als futaba een spec geeft is het anders dan als esky een spec op zijn servo zet. Ook al zeggen ze beide 0.06sec en 2kg zie je in praktijk dat futaba dat ook makkelijk haalt en esky lekker doorbrandt.

Wat men ook soms vergeet is dat elke heli anders is en ook anders gevlogen wordt!!! Ik kan op een 600 12s setup 30A trekken... ik kan ook gek doen en 120A trekken! dat is 5500watt!! Je tandwielverhouding is ook blangrijk... je kan b.v. 3000 toeren hebben met b.v. 12T en 100% curve... je kan ook 3000 toeren hebben met 24T en 50% curve. Wedden dat je regelaar met 50% curve en 24T meteen bij de eerste beste mogelijkheid mazzel zegt? :)

Ik heb op mijn oude 450 een -6 scorpion gehad met een 35A esc van align en mijn vliegtijd was net 3minuten! (dus trok ik zeker 3x meer Amp dan andere) maar zonder problemen omdat ik een aparte bec had en ook omdat ik 100% curve in mijn zender had.

Soms zegt men ik ben maar een "sport vlieger"... maar als je echt keiharde bochten maakt, trek je ook VEEEL amp... ook vanuit je bec... ben je een 3d vlieger die rustig 3d vliegt en rustig met zijn pitch en cyclic omgaat trek je zelfs minder amph dan een keiharde sportvlieger.

een bec (battery eliminator circuit) zorgt ervoor dat je electronika altijd de juiste hoeveelheid stroom krijgt, zonder bec kan het al eens zijn als je een zware setup hebt die veel stroom verbruikt dat je een 'brown out' krijgt, dus je elecronika valt dan uit omdat deze niet genoeg stroom krijgt.

in de meeste ESCs zit een kleine bec ingebouwd, maar als je met echt goed spul gaat vliegen is een aparte betere bec wel aan te raden.

Het heeft iets langer geduurd i.v.m. de feestdagen maar vandaag was die dan eindelijk binnen:banana:
Wat ziet dat er mooi uit zeg, echt top. Ook aan de grootte moet ik even wennen, wat een verschil met mijn 450
Nog even een paar dingen bestellen en het bouwen kan beginnen.
Word vervolgt.

mvg. Freddie

succes met bouwen :) en sorry dat het wat langer heeft geduurd.
In verglijking met je kds vliegt hij 1000 beter.
Toen ik zelf van 450 naar 600 ging dacht ik: WOW dat had ik dus al die tijd gemist.lol

Back