Tijdens het opstarten van de tweede vlucht vanavond haperde de motor van mijn ESP. (Het was alsof er een vuiltje in een brandstofslang zat. Dit ter vergelijking.)
Dit duurde heel even. Hierna begon de motor weer normaal te draaien.
De motor draaide al op idle-up 1, met een dikke 1900 toeren/ minuut.
Vervolgens zie ik een enorme hoeveelheid witkleurige rook onder de canopy vandaan komen.
Zo snel als ik kon aan de grond gezet. Was gelukkig nog maar op zo'n 2 meter hoogte.
Aan de grond alles zo snel mogelijk uitgezet. Regelaar niet warm, motor normaal warm, motor stonk vreselijk, accu's niet warm, BEC niet warm..
Nu zie ik dat er wikkelingen in de motor 'blauwkleurig' aangetast zijn en dat er een gedeelte van het inwendig ronddraaiende aluminium een verbrande plek vertoond.
Erg vreemd allemaal. Iemand een idee?????
Ben behoorlijk geschrokken! Gelukkig gebeurde het net voordat ik hem de sporen wilde geven...
Dit duurde heel even. Hierna begon de motor weer normaal te draaien.
De motor draaide al op idle-up 1, met een dikke 1900 toeren/ minuut.
Vervolgens zie ik een enorme hoeveelheid witkleurige rook onder de canopy vandaan komen.
Zo snel als ik kon aan de grond gezet. Was gelukkig nog maar op zo'n 2 meter hoogte.
Aan de grond alles zo snel mogelijk uitgezet. Regelaar niet warm, motor normaal warm, motor stonk vreselijk, accu's niet warm, BEC niet warm..
Nu zie ik dat er wikkelingen in de motor 'blauwkleurig' aangetast zijn en dat er een gedeelte van het inwendig ronddraaiende aluminium een verbrande plek vertoond.
Erg vreemd allemaal. Iemand een idee?????
Ben behoorlijk geschrokken! Gelukkig gebeurde het net voordat ik hem de sporen wilde geven...