t rex 600 pro of 700e v2

Ik sta op het punt een nieuwe heli aan te schaffen maar ik kan maar niet beslissen of ik de 600 of 700 zou nemen.:rolleyes::confused:
Heb een jaar geleden de 600 gehad (6s) dus zou ik nu voor de 700 willen gaan. Een vriend van me raad het af en die zegt neem de 600 op 12s die gaat beter vliegen dan de 700 aangezien hij kleiner en lichter is.
Zelf heb ik nog geen ervaring met de 700 dus is mijn vraag wat raden jullie mij aan?
MVG

ik heb ze allebei en ik raad je absoluut de 700 v 2 fbl aan! de v2 vlieg ik met twee 5100 voltz pakketten nou jonge... der zit zoveel power in die heli het lijkt wel een veertje. De 600 is ook een mooie machine maar 700 is echt een topper! en groter is er nog niet dus je zal je nooit afvragen hoe het zal zijn om de grootste te vliegen ;) En die vriend van jouw zit er helemaal naast voor wat makkelijker vliegen betrefd.

hij vliegt makkelijk is super stabiel en erg wentbaar. De 3gx kan een beetje lastig zijn omdat hij nog vrij nieuw is.

btw ik heb van beide een bouwverslag op het forum staan.

Mocht je nog meer vragen hebben kan je me altijd een pb sturen ik hoor het wel.

succes

Laatst bewerkt door een moderator:
Ah dan had ik het toch bij het rechte eind en kan ik mijn gevoel volgen en voor de 700 gaan. Ik ga zeker je bouwverslag eens bekijken!!
Dan wil ik je alvast vriendelijk bedanken voor je reactie en moest ik nog iets willen weten dan neem ik wel contact met je op.
Bedankt é!!

het ligt ook deels aan je setup... de nieuwe 600 is wel degelijk heel anders dan de oude 600, die kun je niet met elkaar vergelijken...

Ik heb hier helaas een nieuwe 600pro total loss staan, bij de maiden is de servoball geknapt van de hevel met als gevolg dat de heli bij lift off gelijk naar rechts dook de grond in... Maar ik heb er geen stock align motor in maar een scorpion 4035-500, en die is een stukje groter dus krachtiger dan de stock motor....

het zijn beide mooie machines, en power ligt voor een deel aan de setup...en in de regel is hoe kleiner hoe wendbaarder...succes met de keuze..

ik zou zeggen een Compass 6HV FBL misschien wel de beste 600 size die er is. Meer budgetkijk eens naar de 7HV!!!

ik zou zeggen een Compass 6HV FBL misschien wel de beste 600 size die er is. Meer budgetkijk eens naar de 7HV!!!
Er bestaan geen slechte 600/700size heli's meer. dus ''beste'' is ook eigenlijk al een vervallen term.. is puur smaak tegenwoordig.

Maarrr:
''De beste'' is ongetwijfeld de L600... dat ding is zo bewezen als het maar kan, meerdere wedstrijden gewonnen, competities...;)

Ikzelf vind niks aan 700's.. dat is net een maat te groot, log en te duur, accus, blades, alles is 2 keer zo duur als een 600..

Ieder zn eigen keus natuurlijk. maar voor bang/buck is een 600 het meest waardevol.

Ik neem aan dat je doelt op flybarless en wat dat betekent voor de heli's opzich, maar er zijn naar mijn mening ook nooit echt slechte 600's geweest.

Wel mensen die er niet in slaagden hun oude Trex 600 op bijv. 6S goed af te stellen of mensen die op andere manieren tegen problemen aanlopen. Maar daarbij is het merk of formaat niet bepalend.

Ik denk dat nog steeds wel geldt dat de Logo 600 de beste keus is wanneer het gaat om puur en alleen het 3D vliegen (gewicht versus performance en prijs).

Daar heeft de opkomst van flybarless heli's in het algemeen en de nieuwe 600 van Align helemaal niets aan veranderd.

Helaas is het in veel gevallen wel een van de duurste 600 heli's die in Nederland nog goed verkrijgbaar is.

Ikzelf vind niks aan 700's.. dat is net een maat te groot, log en te duur, accus, blades, alles is 2 keer zo duur als een 600..

Ja, totdat je een SAB Goblin 700 koopt. Nog steeds belachelijk duur, maar schiet wel als een kogel door de lucht in hardcore 3D.

Het draait allemaal weer uit op promotie van eigen smaak en dit draadje verliest weer totaal de titel van dit topic.

Er is gevraagd een advies tussen de 600pro en de 700e V2 en niet een logo of een compass ....

De 700 v2 is naar mijn ervaring verre van log als je het heb over de fbl uitvoering.

Laatst bewerkt:
Het draait allemaal weer uit op promotie van eigen smaak en dit draadje verliest weer totaal de titel van dit topic.

Er is gevraagd een advies tussen de 600pro en de 700e V2 en niet een logo of een compass ....

De 700 v2 is naar mijn ervaring verre van log als je het heb over de fbl uitvoering.

Waar ik op doelde was niet ''log''heid maar gewoon massatraagheid. die ligt bij een 700 eigenlijk te hoog omdat alles zo vet is uitgevoerd.. bijv een Goblin of X7 zijn nieuwe generaties helis die gewoon 300 ,400 gram lichter zijn waardoor het als een kanon door de lucht gaat...zelfde geld voor de Logo en 6HV in het 600 department. lichte helis met veel power.

De keus tussen een 700 of 600 Align, 700. reden: de 600Pro heeft echt een ''we zijn wat vergeten'' ontwerp..
Maargoed, just my 2 cents.., ik ken een hoop mensen die met de 600PRO tevreden mee zijn.

Eigenlijk zou ik zeggen: Wat is het budget en wat wil je kiezen. Stel je hebt 1200 euro, daarvan kan je een 700 opbouwen met goedkope elektronica, Of je bouwt een 600 met dure (lees, betere) elektronica, en in dat geval ga je van de 600 waarschijnlijk meer plezier krijgen omdat alles keer op keer blijft werken.;)

+1

Onderdelen lipos blades alles van de 700 is duurder dan de 600. Je moet een goede lader hebben.. Om vaak te vliegen veel packs...

Dan erbij;
De logo 600 is 600 size, de 600se 700... En kwa uitgave kom je met de align ook wel op logo geld terecht... En de 600 ombouwen naar 600se is goedkoper dan beide sizes te kopen... Let wel: ik heb geen logo dus het is puur een optie ..

Tja massa traagheid... Ik snap dat jullie hardcore 3d'ers er misschien wat mee hebben maar ik krijg nou niet de indruk dat de topic starter die een jaar geleden een 600 gehad heb enige vorm van massa traagheid bij zijn hobby gaat overwegen.En massa traagheid kan voor bepaalde niveau piloten juist een voordeel opleveren !

Het vliegt anders dan een kleinere size heli maar een 600 vliegt beter als een 700 absoluut niet.

Een voorbeeldje van een 700v2, kan nou niet zeggen dat het er traag uit ziet ;)

Een coblin is mooi maar een heel ander verhaal en is echt appels met peren

Kun je dat eens even toelichten Anko?

Hij heeft het waarschijnlijk over de tail ratio die ze bij de pro hebben aangepast.Waarom weet ik ook niet maar het zou in bepaalde gevallen met lagere headspeed als wordt geadviseerd bij de pro tot een tail blowout kunnen leiden.Setje 700 tail blades en een 700 landinggear achter en weg is het probleem.

Bedankt voor de vele reacties jongens. Het is mij duidelijk dat mijn vraag niet zo stom was als dat ik eerst dacht. Iedereen heeft duidelijk een eigen menig en smaak wat betreft dit topic.
Wat me ook opvalt is dat sommigen denken dat dit mijn 2e heli wordt na de 600 maar dat is zeker niet het geval hoor.Anders zou ik zeker de 700 niet durven kopen. Dus daar zijn we over uit.
Het gaat hem er louter over wat volgens jullie het beste lijkt de 600 pro of de 700,beide fbl.Aangezien ze nu alle 2 stock op 12s vliegen. Niet over logo of zo,toch bedankt voor het aanraden en de uitleg errond,maar zuiver om deze 2 modellen omdat het toch 1 van deze zal worden.
Ik heb nog tijd tot nieuwjaar om te bestellen dus ik zal een keuze moeten maken.
Laat het gerust horen mochten er nog suggesties zijn of zo,alle meningen zijn welkom.

Kun je dat eens even toelichten Anko?

Kogels op de servo die 1cm lang zijn, waardoor er alu armpjes gebruikt moeten worden tegen de torsie in het armpje.
Allemaal leuk, maar crashen= servo afschrijven.;) Rare servoplaatsing komt op mij over als ''oeps, vergeten''

Idd is die tail ook wat raar, iedereen schrijft wel, setje 700 blaadjes, en een groter fin en 700 skid, Ben je alweer 30 euro armer....... en bovendien krijg je dan weer het probleem dat de bevels strippen door de grotere tailblades... Als ik 95mm staartbladen, en een 600TT de bevel gears op commando stuk krijg, wil ik niet weten hoe makkelijk dat wordt met 105mm.

Over 700 Log: Lees even wat ik ervoor schreef, eerste woord van de zin: Ikzelf. heb ook nergens neergezet dat het beter vliegt. heb geschreven dat IK het beter vind vliegen.
een 700 is gewoon lang zo rap niet als een 600. Kijk naar de winnaar van 3Dmasters 2011, Juist, een Logo600;)

Om t af te maken: Align maakt gewoon leuke sets om mee te leren vliegen(ook 3d). maakt echt niks uit welke je neemt.

Ja, ik zou voor de 600 pro gaan, hoewel mijn voorkeur als het dan echt Align moet zijn eigenlijk eerder de 550 zou worden. All up to you.

En toch is het soms voor de volledigheid juist nuttig. De oorspronkelijke vraag over de 600pro of de 700 v2 is niet gek, maar er is meer dan alleen Align natuurlijk.

het is niet nuttig het maakt het alleen maar verwarrend. Ander had de starter wel 600 of 700 size in zijn titel gezet. Ik neem aan dat hij heus wel weet heeft van het bestaan van de andere merken.

Maar goed ik wens de starter succes met zijn keuze!

groeten

Peter

Ik heb ze ook allebei, en hoewel de 600 pro echt supersnel is de 700 is ook echt rap hoor.
Als ik er nu maar 1 mocht houden dan wist ik nog niet welke eruit ging, ik wil maar zeggen dat je het niet fout kunt doen.

Als je het budget er voor hebt en je voorkeur al bij een 700 lag, dan moet je die gewoon nemen.
De 600 is een alternatief als een 700 te duur zou worden.
Of als het perse ongelooflijk hard moet, maar je kan ook echt hard met de 700 hoor!
Massatraagheid is bij mij wel het laatste wat erin me opkomt wanneer ik met de 700 aan het vliegen ben.:D

Nog een leuke afsluiter:

Alle standaard Aligns zijn lompe bakken, maakt dus niet uit welke je kiest!:murder:

Back