T rex 600esp naar UH 1 Huey .

De lipo's zijn toch betrouwbaarder geworden en + ook het feit dat het geen 3D belasting is ... Ik moet hem nog eens op de weegschaal zetten . Ik ga dat straks eens doen en dan posten . Tja dit weekend idd goed weer voorspeld , de afspraak is dat ik hem samen met Guy ( tempel ) invlieg , eens zien of we onze agenda's kunnen samenbrengen .

ja ben wel is benieuwd naar het gewicht.. heb nog een airwolfje romp voor een 600 esp trex. maar het lijkt me allemaal nogal zwaar die schaalrompen eerlijk gezegd.

Dat valt reuze mee hoor.. en die Rexen zijn ruim overpowered dus het gewicht van zo`n romp is geen probleem.

Wel ik heb hem eens op een gewone personenweegschaal gezet en ik zie ongeveer 5 kg brr

Nu is een personenweegschaal niet direct het meest precieze ding om zoiets te wegen... :D
Als je een keukenweegschaal hebt gaat die meestal maar tot 3 kilo maar die is vaak redelijk nauwkeurig, het kan dan het een optie zijn je heli in delen te wegen. Bijvoorbeeld, "accu+rotorbladen+landingsbeugels" en "lege romp" en "kaal mechaniek" en die gewichten bij elkaar optellen....

Of je gaat naar de Xenos en koopt een baggage-weger of naar de hengelsport winkel voor een veer-unster....

Maar 5 kilo voor een schaalheli in 600 grootte is niet overdreven zwaar hoor. Ook niet superlicht, maar absoluut vliegbaar.

Blij te horen dat hij vliegbaar zal zijn of kan zijn . Het juiste gewicht maakt voor mij niet zoveel uit , zijn vlieggedrag daarentegen wel natuurlijk en ook de vliegtijd , overhitting ergens ja of neen . Ik kijk uit naar de eerste vlucht , we hopen nog steeds zaterdag .

Om je een idee te geven (maar dat is natuurlijk brandstof, dus qua LiPo belasting en koeling sowiso anders) maar ik heb ooit een Vario Xtreme, met een 1.50 driebladsrotor geballast om te kijken wat er kon, en die heli woog oorspronkelijk krap 5 kilo, maar had nul komma nul moeite met ruim 3 kilo ballast....

Nu was dat wel met asymetrische bladen, en dat raad ik sowiso STERK aan voor een romp....

Nu je het zegt er zitten momenteel nog symmetrische blades op . Die ga ik met tijd veranderen naar asymmetrische . Waarschijnlijk van Spinblades of zo .

Zou ik zo snel mogelijk doen, want het heeft best veel invloed op de benodigde instellingen (met name RPM en pitchcurve).

Mooie heli die je daar hebt,

Effe een tip om je heli te wegen : Neem een keukenweegschaal en een pakje tijdschriften of iets dergelijks met dezelfde dikte als je weegschaaltje. Zet één poot van je landingsgestel op de keukenweegschaal en de andere op het stapeltje tijdschriften, doe daarna hetzelfde met de andere poot en tel de afgelezen gewichten samen, zo krijg je ook een totaalgewicht van je heli. Je kan bvb. ook twee keukenweegschaaltjes nemen en de totalen samenstellen.

Ik wens je alvast suc6 met je maiden, aan 't weer zal het alleszins niet liggen.

Het is idd een goede eerste vlucht geweest , wat later nog een tweede gemaakt en toen waren de zenuwen al wat minder . Maar het is ok . Ben tevreden . Zoals je kunt zien het ging eigenlijk nog wat stroef en een beetje gevlogen als een beginneling , beetje aarzelen om nose in te vliegen etc ; het was ook de eerste vlucht buiten na het indoor seizoen dus de vingertjes moeten weer los LOL . Les excuses sont fait pour s 'en servir maar het komt goed . Er was ook eerst wat twijfel ivm de flex drive maar de staart is rotsvast , complimentje naar de man achter mij die dit geinstalleerd heeft ( bedankt Guy ) .

Laatst bewerkt:
Wel vliegtijd : eerste vlucht iets minder dan 5 minuten en nog 42 % in de lipo ( 6s 5000 mah ) , tweede vlucht volle 5 minuten en 40% in de lipo dus ik denk dat 6 a 7 minuten moeten haalbaar zijn met dan nog ong 20 % in de lipo . Mijn gedachten gaan toch richting 5800mah om zeker te zijn . Dit nog altijd met symmetrische blades . Qua power zit het zeker nog snor .

Voordat je naar de winkel rent om grotere LiPo's: wacht eerst maar af tot je asymetrische bladen hebt, dat kan je zomaar 1 a 1,5 minuut schelen op een volle accu....

Toch eerst wat wapens erop slingeren , deze is in bestelling

• s-l64.jpg
  • s-l64.jpg
  • s-l64.jpg
  • s-l64.jpg
  • s-l64.jpg
  • s-l64.jpg

1/6 Scale Weapon - M60 Machine gun

proficiat met de geslaagde maiden!

Nu de heli rustig wat gewoon worden en het is genieten :koud:

grtz,

Didier