T rex 600esp naar UH 1 Huey .

Mijn M 60 is toegekomen , ziet er goed uit . Nu een staander maken .

P4150004.JPG

En vandaag ook zijn laatste vlucht gedaan RIP :oops: . Mechanisch defect tijdens helidays Enghien . Geen tijd voor te recupereren , verlies van tail rotor = controle kwijt . Einde schaalheli vliegen .

zonde en meteen de reden waarom ik het schaalhelivliegen heel eenvoudig wil houden met men airwolf. je kan alles nog zo goed voorbereiden vroeg of laat storten ze neer. bij mij niet teveel fantasie en bouwuren maar gewoon vliegen met die dingen.

toch problemen met de flex drive dan?

anyway het suckt, sterkte gewenst.

Laatst bewerkt:
Heel erg zonde!

En inderdaad, het is ook de reden dat voor mij de romp en schaaldetails qua bouw een ondergeschoven kindje zijn.
Het moet op de allereerste plaats goed vliegen. Het moet op de tweede plaats mechanisch betrouwbaar zijn en pas op de derde plaats komt: 10 meter afstand enigszins herkenbaar zijn als "een model van een heli"....

Guyke

Verdomd spijtig , maar ineens zeggen het einde van het schaal vliegen ?
Ik ben zeker dat je binnen de 6 maanden alweer een andere aan het bouwen bent ! een modelbouwer never give up .!

Grtjs , Blitske

Neeeee....

Hoe jammer! ik ken het gevoel maar al te goed helaas.... Niet opgeven is de boodschap, even op adem komen, en dan rustig de draad weer opnemen!
Heb je de oorzaak al gevonden? Toch belangrijk te weten wat er precies fout is gegaan he..

succes!

Didier

Bedankt voor de steun heren . De reden is zeker niet van de electronica , dus mechanisch . Na een crash moeilijk uit te vissen alhoewel ik sterke vermoedens heb dat de flexdrive aan de voorkant is losgekomen (afgebroken ? ). Tja dan heb je geen tail rotor meer en ook geen controle meer net zoals bij een echte heli .

Héél erg jammer Guyken.
Maar zoals al gezegd. Niet opgeven.
Alles even laten bezinken en dan nog eens bekijken.

ja,is altijd zuur !:(
iedere helivlieger weet hoe het voelt,vroeg of laat gaan ze allemaal een keer....
maar een echte helivlieger huilt even uit en begint weer opnieuw !
zoals vele al hebben gezegd even laten berusten en dan kijken welke de volgende word.
komt allemaal goed:cool:
succes !

even ter verzachting ,heb een tijdje terug mijn nieuwe logo de grond in geboord (wel me eigen schuld) en 2 dagen goed buikpijn van gehad:confused:maar spullen zijn inmiddels al weer besteld en we gaan gewoon door !!:thumbsup:

ja of de toeren vallen weg van de staartrotor of de pitch aansturing, beide zijn vrij fataal..

als je hold trekt valt je aandrijving helemaal weg en heb je denk ik geen tegenkoppel nodig van de staart.. maar goed theorie en praktijk.. en dan moet je nog gaan autoroteren met een vrij zware kwetsbare heli.. lijkt me niet goed voor de stress op dat moment en al zeker niet tijdens een show.

hoop echt dat je het plezier blijft vinden in het rc heli vliegen of het nu met schaal is of gewoon, groot of klein maakt allemaal niet uit hé, het plezier beleven is het enige wat telt.

Wat lees ik nu? Dat is klote zeg!
Is helaas deel van de hobby. Crashen doe je ooit wel eens. Al blijft het een enorm rot gevoel, laat je er toch niet door ontmoedigen!

Back