T-rex 700E F3C

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Roak, 14 dec 2010.

  1. Roak

    Roak

    Lid geworden:
    2 sep 2003
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Almere
    USD 138.50 bij Flying hobby.

     
  2. Roak

    Roak

    Lid geworden:
    2 sep 2003
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Almere
    Net te laat voor Meerhout :eek:nweer: maar 2x besteld plus ook maar een nieuw setje SG bladen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    Ik ben wel erg benieuwd wat je er van gaat vinden.

    Succes in Meerhout.

    s.
     
  4. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Ben ook benieuwd wat deze kop brengt, maar voorlopig zal ik het met de standaard kop moeten doen. En dan maar weer wachten op de volgende update ;)
     
  5. Roak

    Roak

    Lid geworden:
    2 sep 2003
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Almere
    Ze worden verzonden met UPS vanuit de UK,
    heel heel heel misschien heb ik ze morgen nog ..........:turn-l::turn-l:
     
  6. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    En dan met een opeens totaal anders vliegende kop gaan vliegen?
     
  7. Roak

    Roak

    Lid geworden:
    2 sep 2003
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Almere
    Als ik 'm morgen nog heb ga ik er maar 1 ombouwen, de andere vlieg ik dan mee op de wedstrijd, die heb ik nu wel goed vliegen.

    De nieuwe kop kan ik dan in Meerhout uitproberen in de pauzes of zo en misschien nog een rondje mee vliegen in de wedstrijd.

    Alle twee ombouwen zou niet verstandig zijn vlak voor een wedstrijd.
     
  8. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Ben toch benieuwd waar de grootste voordelen in zitten en waar de verschillen in vlieggedrag zullen optreden.
     
  9. Roak

    Roak

    Lid geworden:
    2 sep 2003
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Almere
    Door de 0-delta zou het in ieder geval nog rustiger moeten reageren op windvlagen, de flybar ratio kan hoger dan nu het geval is wat 'm ook rustiger maakt, en er valt te experimenteren met de directe pitch instellingen (de z.g. bell input) naar de bladhouders.
     
  10. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Ik vind het bijzonder dat een commercieel bedrijf als Align toch noch ontwikkeling stopt in een Flybarred head.
    Aan de andere kant is het design wel heel erg JR-like.
    Dus het betere jatwerk :p

    Desalwelteplus ben ik benieuwd of dit echt beter is.
    Ik zie een Nr1 plaats gereserveerd voor jou morgen :yes:
     
  11. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    wordt het met al die extra upgrades dan niet toch nog een dure heli ... ?

    Bas
     
  12. Roak

    Roak

    Lid geworden:
    2 sep 2003
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Almere
    IK ook ! :banana::banana::banana:....................
     
  13. Roak

    Roak

    Lid geworden:
    2 sep 2003
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Almere
    Valt nog wel mee, nog steeds VEEL goedkoper dan een Hirobo of een JR.
    De kop is eigenlijk de enige grote upgrade.

    Rob
     
  14. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    Mooi he , en vanaf 2014 mogen we flybarless systemen toepassen....... Waar doen we het nog voor?

    S.
     
  15. Roak

    Roak

    Lid geworden:
    2 sep 2003
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Almere
    Dacht het niet !

    Vanaf 2014 is de eerste mogelijkheid om de huidige regels aan te passen
    dus dan is er pas de mogelijkheid om uberhaupt iets te veranderen, waaronder EVENTUEEL flybarless, maar ik denk dat vrijwel iedereen het afstemt omdat je dat in pricipe het F3C afschaft.
     
  16. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    Yep you're right.
    'k heb weer es een lettertje niet goed gelezen.....
    Lang leve de paddlestang!
    En die nieuwe Align kop lijkt ook veel op de Hirobo SSZ-5 kop!

    De ideeen wisselen per persoon een beetje maar de de Bell-Hiller mixverhoudingen liggen veelal tussen de 0,7 tot 0,9. De SSZ 5 heeft standaard 0,7. Maar uiteraard is dat niet het enige het is vooral het samenspel tussen bladen paddles demping en mixverhoudingen enz. en vooral ook smaak.

    S.
     
  17. Roak

    Roak

    Lid geworden:
    2 sep 2003
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Almere
    Koppen zijn gearriveerd en het ziet er weer mooi afgewerkt uit :

    [​IMG]

    Zal weer even een kort verslagje schrijven over de bouw.

    gr,

    Rob
     
  18. Roak

    Roak

    Lid geworden:
    2 sep 2003
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Almere
    OK hier is een korte bouwbeschrijving.

    De inhoud van de set:
    [​IMG]

    Er zitten harde (zwart) en minder harde (rood) dempers bij, ik heb de rode gebruikt.

    Het monteren van de flybar wip is een secuur werkje:
    [​IMG]
    [​IMG]

    De beide bouten waarmee de wip in de lagers gemonteerd wordt kunnen niet helemaal tot aan de wip worden vastgedraaid ! Dan loopt alles vast met het risico dat de lagers beschadigd raken.
    Eerst alles zonder loctite monteren; de bouten dusdanig aandraaien dat er geen zijdelinge ruimte meer is op de lagers en dat de wip in het midden zit.
    daarna 1 voor 1 de beide bouten definitief monteren, het draad met blauwe loctite, in het lager met R48 lagerlijm (staat ook in het manual) om evt. speling op te heffen.

    [​IMG]

    Bij het installeren van de kooi had ik 1x een 0.1mm vulringetje nodig om de ruimte eruit te krijgen. Bij de set zit een klein stukje 4mm as, erg handig bij het monteren, heb je niet de hele tijd die flybar in de weg zitten.

    [​IMG]

    Kop klaar op de heli.
    Ik heb de opties High flybar ratio en Low pitch response gekozen op de mixer arms, en uiteraard 0-delta. Een kijken hoe dat vliegt.

    gr,
    Rob
     
  19. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Ik ben erg benieuwd hoe deze kop vliegt, hou ons op de hoogte!!:yes:
     
  20. Roak

    Roak

    Lid geworden:
    2 sep 2003
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Almere
    Net terug van het veld, ik kan kort zijn: SUPER !!

    deze kop is een duidelijke verbetering, het hoveren is rustiger en precieser,
    door de zonnestand kon ik niet zoveel aerobatics vliegen maar ook dat ging erg mooi.

    gr,

    Rob
     

Deel Deze Pagina