T-rex 700E F3C

roak

vraagje: zou jij de afmetingen van de baterijtray voor mij kunnen opmeten

lengte/diepte/hoogte
alvast bedankt

gr.john

roak

vraagje: zou jij de afmetingen van de baterijtray voor mij kunnen opmeten

lengte/diepte/hoogte
alvast bedankt

gr.john

vraag is al beantwoord door john

Ruimte voor de lipo's:
Breed 60 mm en hoog 65 mm de lengte maakt uit daar heb je genoeg ruimte. Maar pas op!! de accu's moet je nog met tape of zo vast zetten op de batterij tray!

Ik heb de 5000 Turnigy 20C en deze passen prima

nee even niet, had wat anders aan m'n hoofd.:(
Vorige week is mijn moeder overleden (niet geheel plotseling, maar toch)
dus ik had even andere prioriteiten.

Rob

Bedankt voor jullie medeleven allemaal, is toch een rare tijd ff nu.

Ik ben inmiddels begonnen met het afstellen van de heli's en nu kom ik toch iets geks tegen, wat op diverse andere fora ook gemeld wordt; de A-arm die achter de tuimelschijf zit is TE HOOG !

Als alle servo's/hevels 90 graden staan, pitchcurve op 50% dan staat de tuimelschijf 2.5 mm te hoog.
De mixhevels op de kop staan dan niet neutraal en ook de pichcomp. staat dan te hoog. De bladen staan dan al op +2.5 graden .
Dat is niet terug te stellen behalve door de A-arm off-center te zetten (niet 90 graden meer) en de 2 andere linkjes 2.5 mm korter te maken.

Dat gaat dus niet goed omdat je dan interactie krijgt op de nick functie.

Ik heb dat opgelost door het kogellinkje van de A-arm te vervangen door een aangepast exemplaar (Handig zo'n Dremel) dat 2.5 mm korter is. Op de foto is de link nog niet afgedraaid naar 5mm om in de A-arm te passen.

Werkt perfect en nu heb ik wel de volledige uitslag + en - en alle hevels staan neutraal bij 50% pitch (zoals het hoort).

201102050117.jpg

gr,
Rob

Laatst bewerkt:
is het niet mogelijk om de Bladegrip links(de lange, naar de mixerarms) dan in te draaien, en de 2 links die vanaf de pitch compensator naar de flybar cage ook even(ff denken) wat in te draaien???? dan zou alles weer 90 graden moeten staan..

is het niet mogelijk om de Bladegrip links(de lange, naar de mixerarms) dan in te draaien, en de 2 links die vanaf de pitch compensator naar de flybar cage ook even(ff denken) wat in te draaien???? dan zou alles weer 90 graden moeten staan..

KAN wel maar dan loopt de pitchcompensator vast tegen de rotorkop bovenin en haal je 10 graden max en 15 min of zo. Dat trekt dus de linearitiet van de pitchweg volledig uit zijn verband.
Bij F3C is het omgekeerde beter, meer dan -8 a -9 hebben we toch niet nodig.

Laatst bewerkt:
he rob leuk filmpje ziet er goed uit
zag ik nu dat je een carbon aansturing hebt naar de staart bij de 3g is dit gewoon een metalen
heb zelf de carbon upcrade van quik uk besteld omdat ik deze ook op mijn 600 heb en ik deze wat straker vind

o en je hebt pb

gr john

Laatst bewerkt:
Was je niet bang dat hij ging draaien?
Of heb je de Gyro eerst in Normal mode gezet?

Het klinkt wel smooth in ieder geval.

Nee hoor ,ik ben niet zo bang uitgevallen :rolleyes:

Ik heb altijd in normal mode de gyro ook op normal, ik vlieg altijd op Idle 1 of 2; Normal mode gebruik ik meestal om dingen te testen zoals nu.

gr, Rob

Vandaag de tweede ESC binnen gekregen (Garantie, zie eerdere post) maar het is een hele andere; zo te zien een upgraded versie met een kuststof behuizing eromheen:
De behuizing is geschoefd en hangt niet bij elkaar met een stickertje zoals de oude versie.

201102080118.jpg

Naast de "oude" is het verschil goed te zien :

201102080119.jpg

De onderkant is nu vlak met montage ogen, al zien die er niet al te stevig uit,
misschien leuk voor in een vliegtuig maar in een heli trillen ze stuk denk ik.

201102080120.jpg

Nou, heeft die € 23 porto me toch nog wat opgeleverd !

gr,
Rob

ik heb mijn CC120HV 3 weken geleden ook voor een warranty replacement op gegeven, en kreeg inderdaad ook een nieuwe terug met een mooie behuizing, ik was alleen wel 26 euro kwijt voor de porto :P

stef

Back