Even recent stukje gekopieerd uit dit draadje: post78 van Richard branderhorst ( knvvl )
nuclear-sercurity-summit-24-25-maart-2014-gesloten-luchtruim
Navolgende mail is er kortgeleden uit gegaan vanuit KNVvL.
Ik heb de niet voor modelvliegers van toepassing zijnde info weggelaten. Het zou nu voor een ieder duidelijk moeten zijn, kijk ook eerst in de links als je nog vragen hebt over de locaties en de groottes van de gebieden.
De grootste beperkingen gelden dus voor die grote cirkel van 80km, daarin is het maandag 24 en dinsdag 25 maart verboden te (model)vliegen.
Je kunt er op mopperen, maar voor ons valt de schade mee. Het is wel tekenend dat protest tegen deze bizar grote veiligheidsvorm door andere luchtruim gebruikers door de overheid naast zich neer is gelegd.
----
VLIEGBEPERKINGEN NUCLEAR SECURITY SUMMIT 2014
Op 24 en 25 maart a.s. wordt te Den Haag de Nuclear Security Summit (NSS) gehouden. Bijna 60 wereldleiders zullen hierbij aanwezig zijn. Om die reden heeft de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) samen met het Ministerie van Infrastructuur en Milieu (MinIenM) besloten tot het instellen van luchtruimrestricties in de Amsterdam FIR in de periode van 16 t/m 28 maart. De KNVvL heeft een speciaal hiertoe opgesteld AIP NSS ontvangen met zeer veel beperkende en stringente voorwaarden. Het vooraf aangeleverde commentaar van de KNVvL en de GA partners op het concept AIP om deze beperkingen zo klein mogelijk te houden is helaas niet overgenomen.
De beperkingen zijn als volgt. Van 16 t/m 28 maart mag er geen enkele recreatieve (zweefvliegen, parachutespringen, ballonvaren, modelvliegen, schermvliegen, zeilvliegen, UAV, etc.) GA, helikopter of businessvlucht vliegen in de verboden gebieden Valkenburg en Coepelduynen.
Van 23 maart middernacht tot en met 25 maart middernacht wordt dit aangescherpt. Dan mogen deze bovengenoemde gebruikersgroepen ook niet vliegen binnen een cirkel met een straal van 50 NM gecentreerd in Den Haag, noch in de CTR en Eindhoven TMA 1, 2, 3 en 4.
Voor de luchthavens Schiphol, Rotterdam en Eindhoven zijn de zaken uiteraard geregeld, waarbij alleen gescheduled IFR verkeer van een luchtvaartmaatschappij (exclusief business aviation) mag vliegen met aangepaste invlieg- en uitvliegroutes voor Schiphol en Rotterdam.
https://docs.google.com/a/knvvl.nl/f...thkey=CKmMn4wN
Alle luchtruim gebruikers, clubs, scholen en verenigingen worden door de KNVvL nadrukkelijk gewezen op deze beperkingen. Deze gelden ook voor tijdelijke velden als TUG, zweefvliegvelden, MLA velden, helikopterlandingsplaatsen, etc. Mogelijk dat deze gebruikers hun activiteiten naar velden verplaatsen waar de beperkingen niet van toepassing zijn. Voor een overzicht wordt verwezen naar de publicatie van de NCTV:
https://www.nctv.nl/onderwerpen/a-z/...uchtvaart.aspx
50 NM ( nautische mijlen) betekent dus een straal van zo'n 90km rondom Den Haag.