T Rex 700e V2 3GX

Yes, bedankt Joop

zondag dan vliegen,
vandaag nog even de Blade herstelt,
en vanavond nog de 250er bekijken,
morgen middag 13:00 uur,
hoop da het droog blijft.

Groet, Uwe

Denk dat je de remaiden mag uitstellen tot na de nucleaire summit. ;-)

Leidschendam toch?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan het risico op een waarschuwing, boete of inbeslagname riskeren.. Stiekem zijn we allemaal benieuwd naar eventuele sancties :p

Even recent stukje gekopieerd uit dit draadje: post78 van Richard branderhorst ( knvvl )

nuclear-sercurity-summit-24-25-maart-2014-gesloten-luchtruim

Navolgende mail is er kortgeleden uit gegaan vanuit KNVvL.
Ik heb de niet voor modelvliegers van toepassing zijnde info weggelaten. Het zou nu voor een ieder duidelijk moeten zijn, kijk ook eerst in de links als je nog vragen hebt over de locaties en de groottes van de gebieden.

De grootste beperkingen gelden dus voor die grote cirkel van 80km, daarin is het maandag 24 en dinsdag 25 maart verboden te (model)vliegen.
Je kunt er op mopperen, maar voor ons valt de schade mee. Het is wel tekenend dat protest tegen deze bizar grote veiligheidsvorm door andere luchtruim gebruikers door de overheid naast zich neer is gelegd.

----
VLIEGBEPERKINGEN NUCLEAR SECURITY SUMMIT 2014
Op 24 en 25 maart a.s. wordt te Den Haag de Nuclear Security Summit (NSS) gehouden. Bijna 60 wereldleiders zullen hierbij aanwezig zijn. Om die reden heeft de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) samen met het Ministerie van Infrastructuur en Milieu (MinIenM) besloten tot het instellen van luchtruimrestricties in de Amsterdam FIR in de periode van 16 t/m 28 maart. De KNVvL heeft een speciaal hiertoe opgesteld AIP NSS ontvangen met zeer veel beperkende en stringente voorwaarden. Het vooraf aangeleverde commentaar van de KNVvL en de GA partners op het concept AIP om deze beperkingen zo klein mogelijk te houden is helaas niet overgenomen.
De beperkingen zijn als volgt. Van 16 t/m 28 maart mag er geen enkele recreatieve (zweefvliegen, parachutespringen, ballonvaren, modelvliegen, schermvliegen, zeilvliegen, UAV, etc.) GA, helikopter of businessvlucht vliegen in de verboden gebieden Valkenburg en Coepelduynen. Van 23 maart middernacht tot en met 25 maart middernacht wordt dit aangescherpt. Dan mogen deze bovengenoemde gebruikersgroepen ook niet vliegen binnen een cirkel met een straal van 50 NM gecentreerd in Den Haag, noch in de CTR en Eindhoven TMA 1, 2, 3 en 4.
Voor de luchthavens Schiphol, Rotterdam en Eindhoven zijn de zaken uiteraard geregeld, waarbij alleen gescheduled IFR verkeer van een luchtvaartmaatschappij (exclusief business aviation) mag vliegen met aangepaste invlieg- en uitvliegroutes voor Schiphol en Rotterdam. https://docs.google.com/a/knvvl.nl/f...thkey=CKmMn4wN
Alle luchtruim gebruikers, clubs, scholen en verenigingen worden door de KNVvL nadrukkelijk gewezen op deze beperkingen. Deze gelden ook voor tijdelijke velden als TUG, zweefvliegvelden, MLA velden, helikopterlandingsplaatsen, etc. Mogelijk dat deze gebruikers hun activiteiten naar velden verplaatsen waar de beperkingen niet van toepassing zijn. Voor een overzicht wordt verwezen naar de publicatie van de NCTV: https://www.nctv.nl/onderwerpen/a-z/...uchtvaart.aspx

50 NM ( nautische mijlen) betekent dus een straal van zo'n 90km rondom Den Haag.

Naar mijn interpretatie is het verbod afgelopen nacht om 12 uur ingegaan.. Want 24 uur later is het al de 24e..

Of zie ik dat nu verkeerd? :rolleyes:

.. ook nog bedankt voor de moeite Merlijn,

het is mij toch de gevaarlijk, om vandaag te vliegen,
ik stel me voor, het komt een politieagent, die het ook niet zo precies weet,
en die neemt mijn vliegertje mee ??
kan men helaas ook niks aan doen,
ik krijgt hem misschien weer terug, maar, .. ik doen het gewoon niet.

Het is ook niet echt vliegweer,
soms zelfs regen,
het ging alleen, om de 700er goed uit te testen.

Dus woensdag mogen wij weer vliegen.

Groet
Heli-Uwe

(re-) maiden

full

Vandaag de eersten 6s-dubbel-packs leeg gevlogen,
wat een geweldige vogel,
meteen een paar loops gedaan,
en ik dacht, dat hij met de FUSONO cap nog iets beter vliegt,

all in all vliegt die weer super,
ook het geluid is minder met nieuwe lagers, b. v. motor

en ik heb vol vertrouwen in die T Rex 700

Groet
Uwe

Had die canopy ook op mijn trex 550 en vond het ook een zeer mooie en fijne uitvoering om mee te vliegen! Beviel uitstekend.

Happy landings Uwe :-)

Vandaag gevlogen op een grote terrein zonder bomen,
en ik kan de heli kan dan toch iets verder weg vliegen,
mooi gevoel en mooi vliegbeeld geeft dat;

en de FUSONO kap met de gele nose
is bij nose-in terugvliegen heel goed te zien,

alleen het weer speelde niet echt mee, regen helaas

Groet
uwe

Nahh , was prut he Uwe , je zou de tailfins fluor geel kunnen maken , dan is de staart vele malen beter te zien , ik ga t ook doen bij mijn 600je , zicht is belangrijk .

ha ha, dat staat ook ergens in een ander draadje:

de ene bekijkt de skids, de andere de canopy,
een de tail-fin en nog een de rotordisc, die witte bladen kiest,
ik kijk nu maar na de disc en de nose, soms de skids
(daarvan de gelen potjes..)

+1 wat je zegt, zicht is belangrijk !

Groet
Uwe

... op het kleine vliegveld vandaag de T Rex 700e gevlogen,

het is bijna te klein voor zo' n grote heli,
maar ging goed, alles heel, en leuk gevlogen.

picture.php

Groet
Uwe

wwwwwouw,

vanochtend alles aan lipos op het grote vliegveld leeg gevlogen
met loops, flips en turns, wat een prachtige heli.

Groet
Uwe

He Uwe,
goed om te lezen dat je met al jouw ervaring nog zoveel plezier hebt. Ik ga dit weekend voor twee weken naar Duitsland en de Blade 200 gaat mee (en de extra lipo's waren gelukkig op tijd binnen), zodat ik lekker veel minuten aan de sticks kan maken. Met een beetje geluk kan dan bij terugkomst de 450 van stal voor zijn maidenflight.
Happy landings, Dan

Back