t-rex benodigdheden

  • Topicstarter Topicstarter tomtom
  • Startdatum Startdatum
Bishop Power zendt goed en snel. Mijn ervaring is dat als je langer dan een week moet wachten de douane de boel ophoudt. Als je geluk hebt laten ze het gaan en betaal je niks extra. Als je pech hebt kun je maximaal 3 weken wachten en betaal je de btw + 20 Euro inklaringskosten extra............edit mod, aanzetten tot fraude niet hier svp.
 
Normaal duurt het 7-10 dagen vanuit de states, daarna moet je je zorgen gaan maken.

Indien het pakketje kwijt is word het vervangen door BPP, heeft een vriend van me ook gehad. Een maand later kwam zijn originele pakketje als nog aan...

Groetjes,

Richard
 
ik heb een vraagje: de connectors van de GY401 van Futaba passen niet in mijn R700 ontvanger van Graupner, hoe kan ik dit oplossen?
 
Zit zeker zon plastic lipje op de zijkant..
Moet je even met een scalpelmesje eraf schrapen (voorzichtig)
 
hallo,

Ik heb weer eens een vraagje: :wink:
Ik ben op zoek naar een soldeerbout om de deans ultra stekkers aan de regelaar en batterij te solderen, en de goudcontacten aan de regelaar en motor. Ik ben bij hornbach, karwei en praxis geweest maar de meeste soldeerbouten met een hoog vermogen (40W en hoger) hebben allemaal een erg grote kop. Nu heb ik bij praxis ook nog een andere soldeerbout gezien: deze werkt op gas en is volgens de verpakking speciaal bedoelt voor modelbouw en andere kleine dingen. De kopjes hierbij zijn mooi klein en de temperatuur was 1300 graden C. Is deze soldeerbout uberhaupt goed te gebruiken of kan ik beter voor een electrobout gaan? Waar kan ik in het tweede geval soldeerbouten vinden met kleinere koppen? Als soldeertin is dunne draad met harskern goed, of geen harskern?

alvast bedankt,

TomTom
 
Mischien in een electronica winkel... daar heb ik m ook gekocht.. zitten lekkere kleine koppen bij..
 
Als soldeertin is dunne draad met harskern goed, of geen harskern?

Met harskern en ik zou gewoon een "normale" soldeerbout kopen met een beetje vermogen. Ik gebruik zelf een temperatuurgeregeld soldeerstation, dus ik heb dat probleem niet.

Ook zou ik goudcontact stekkers gebruiken in plaats van deans, vind ik persoonlijk fijner en zijn makkelijker te verkrijgen in Nederland.

Cheers,

Richard
 
Raptor Rulezzz zei:
Ook zou ik goudcontact stekkers gebruiken in plaats van deans, vind ik persoonlijk fijner en zijn makkelijker te verkrijgen in Nederland.

Mee eens, ik ben zelf een paar maanden overgestapt van Deans connectors. Nadelen Deans: slechte grip, krimpkousen nodig voor extra isolatie, ongeisoleerde contacten, moeilijk solderen ivm oververhitten (Blokjes worden te heet en de contacten gaan bewegen). Ik snap die Amerikanen niet die bij Deans zweren.

Ik gebruik nu geisoleerde goudkontakt stekkers van RCTechnics:

RCT-1033B.jpg


Om ze te solderen gebruik ik een Weller 80w soldeerbout.
 
Mee eens, ik ben zelf een paar maanden overgestapt van Deans connectors. Nadelen Deans: slechte grip, krimpkousen nodig voor extra isolatie, ongeisoleerde contacten, moeilijk solderen ivm oververhitten (Blokjes worden te heet en de contacten gaan bewegen). Ik snap die Amerikanen niet die bij Deans zweren.

Eindelijk, een medestander!!

Ik gebruik zelf de goudcontacten van Align zelf voor de 450:

b_746.jpg


5,5 euro weet je alles, incl. krimpkous ( http://www.4rc.nl/N_art_746.html )

En voor de 600 gebruik ik deze:

b_169.jpg


http://www.4rc.nl/N_art_169.html


Cheers,

Richard
 
Bij conrad hebben ze een weller soldeerbout van 80W en 40W. welke van die twee kan ik het best nemen? qua prijs maakt het maar 3 euro uit..
Ook hebben ze bij conrad nog verschillende soldeerpunten. Welke punt is het handigst om contacten mee te solderen?
 
Ik durf het bijna niet te zeggen.
Ik gebuik ook goudcontacten 4mm. Die soldeer ik met .... een 18W bout(je) van de Gamma. :roll:
 
tomtom zei:
Bij conrad hebben ze een weller soldeerbout van 80W en 40W. welke van die twee kan ik het best nemen? qua prijs maakt het maar 3 euro uit..
Ook hebben ze bij conrad nog verschillende soldeerpunten. Welke punt is het handigst om contacten mee te solderen?

Wat voor Weller bout/station hebben we het dan over?? Als het echt een soldeer station is zoals deze dan is 80W perfect, als het echter om een simpele bout gaat zoals deze dan zou ik zeker niet meer dan 40W gebruiken!!
 
hommer zei:
tomtom zei:
Bij conrad hebben ze een weller soldeerbout van 80W en 40W. welke van die twee kan ik het best nemen? qua prijs maakt het maar 3 euro uit..
Ook hebben ze bij conrad nog verschillende soldeerpunten. Welke punt is het handigst om contacten mee te solderen?

Wat voor Weller bout/station hebben we het dan over?? Als het echt een soldeer station is zoals deze dan is 80W perfect, als het echter om een simpele bout gaat zoals deze dan zou ik zeker niet meer dan 40W gebruiken!!
Ik had het over de soldeerbout, sorry. Ok, dan koop ik de 40W bout, maar waarom niet meer eigenlijk? Te warm?
 
tomtom zei:
Ik had het over de soldeerbout, sorry. Ok, dan koop ik de 40W bout, maar waarom niet meer eigenlijk? Te warm?

Eigenlijk om het te hoge vermogen; de dingen die je soldeert zijn niet zo heel groot en je kunt beter even de tijd nemen om te solderen en het spul rustig op warmen. Als je zo'n lompe bout neemt kun je wel heel snel dingen warm stoken en dus snel solderen, maar als je ooit eens iets met een plastic huisje (oid) wilt solderen zul je dus ook sneller dat soort dingen doen smelten.
Begrijp me goed, het wil ook best met een zware bout, alleen kun je met een iets lichtere bout -mits je even rustig aan wilt doen- netter solderen.
 
OK, het is eindelijk zo ver... De vakantie is begonnen :P , dus ga ik EINDELIJK mijn trex afmaken. Wat ik nog moet doen Is alle electronica installeren en goed afstellen. Ik heb alleen een vraag over hoe anderen hun trex xl hebben ingericht:
-De lipo komt in de kap :wink:
-De ontvanger kan het best achterin beneden achter de moter, of niet?
-De gyro (GY401) komt op de kop onder het begin van de staart, of niet? Het best lijkt me dan wel dat stuk plastic recht te snijden, of niet?
-De servo's komen natuurlijk waar ze horen
-Voor de regelaar weet ik nog geen plek, heeft iemand daar een tip voor?
-De motor komt natuurlijk ook gewoon op zijn plaats
-En de liposaver lijkt mij het handigst ergens achter aan het begin van de staart te plaatsen, of niet?

Als dit al eens erin zit dan alleen nog maar de afstelling (alleen nog maar? :roll: ) en vliegen maar....totdat de bladen in het rond vliegen :?
 
Paar adviezen.

1. Ontvanger zo ver mogelijk vandaan bij de regelaar, motor en bedrading tussen regelaar en motor.
2. Gyro niet bovenop, maar ONDER de staartboom (zoek maar even op het forum en kijk evt. bij de bouwvideo's van Finless Bob),
dan voorkom je schade aan de dure gyro bij een boomstrike.

Verders... gewoon nadenken en veel zoeken en lezen op dit forum en andere forums (zie bijv. Helifreak)

Succes ermee en hou em heel he?
 
Enigste wat je nodig bent zijn de genoemde Finless video's. Daar word alles in besproken van servo installatie tot het afstellen van de heli. Ik heb mijn elektronica ook exact hetzelfde geplaatst als in de video 's en dat werkt erg goed.
 
Nog een vraagje: In een filmpje van Bob Finless (ccpm setup part 1) heeft hij een futaba T7CHP computerzender en stelt hij daar de swash in op HR3. Op zijn zender zijn dan de standaard waarden voor aileron, elevator en pitch 50%. Op mijn zender, een mx-12 van Graupner is die standaard waarde voor ccpm 60%. Is het nu het best de 60% aan te houden of zal ik 50% gebruiken?
 
edit: is al gelukt..

Ik heb wel nog een andere vraag, ik heb de 35G regelaar van align, en vraag me af of ik wel of niet de governor wil gebruiken.. Wat is aan te raden voor je eerste vlucht met een trex? En nog een vraagje: mijn gain die ik op de mx-12 heb ingesteld voor de GY-401 is op dit moment 60. Mijn rudder servo is een hs-56 van hitec. Komt deze gain ongeveer overeen of kan ik deze voor de eerste vlucht beter een andere waarde geven?

groeten

tomtom

(ps: ben aan het wachten totdat die soldeerbout eindelijk komt en dan kan hij eindelijk de lucht in :lol: )
 
Back
Top