T
tomtom
Guest
schopje! :wink:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb wel nog een andere vraag, ik heb de 35G regelaar van align, en vraag me af of ik wel of niet de governor wil gebruiken.. Wat is aan te raden voor je eerste vlucht met een trex? En nog een vraagje: mijn gain die ik op de mx-12 heb ingesteld voor de GY-401 is op dit moment 60. Mijn rudder servo is een hs-56 van hitec. Komt deze gain ongeveer overeen of kan ik deze voor de eerste vlucht beter een andere waarde geven?
aha, dus als je als limit 90 hebt ingesteld dan beweegt de servo maar voor 90% maximaal en een stickpositie hoger dan +90 of lager dan -90 heeft geen effect meer en als je op de zender +80 en -80 voor het rudderkanaal instelt dan wordt de schaalverdeling dus anders, zodat bij een stick van -90 of +90 eigenlijk de servo maar voor 80% beweegt. Klopt dat zo?kraaijer zei:Met de 401 gyro heeft de ATV invloed op de pirouette snelheid. De uiteindelijke limieten van de uitslag worden beperkt door de potmeter op de gyro zelf.
tomtom zei:Bij mijn kit (450 xl cde met 430L motor) zitten twee motorpinions, een 11 en een 13. Welke kan ik het best gebruiken bij mijn eerste vluchten?
aha, dus als je als limit 90 hebt ingesteld dan beweegt de servo maar voor 90% maximaal en een stickpositie hoger dan +90 of lager dan -90 heeft geen effect meer en als je op de zender +80 en -80 voor het rudderkanaal instelt dan wordt de schaalverdeling dus anders, zodat bij een stick van -90 of +90 eigenlijk de servo maar voor 80% beweegt. Klopt dat zo?
Ja, het is duidelijker, dus de maximale uitslag van de servo's is bij mij 90% (ingesteld op de potmeter op de gyro) en Deze 90% kan ook gehaald worden met een limiet van 80% op de zender, maar dan moet de wind wel een beetje tegen werken. Zonder wind of andere factoren is de maximale uitslag van de servo dan 80%, of klopt dat niet?
Raptor Rulezzz zei:Dat 2e wat je zegt klopt alleen niet, de ATV in de zender bepaalt enkel de maximale piroette rate... niks te maken met de uitslag van de servo :wink:
Als met de maximale pirouette rate het maximale aantal rondjes in een bepaalde tijdsduur is (klopt dit?) dan heeft het toch wel met de uitslag van de servo te maken, want hoe groter de pitch van de bladen, hoe hoger de snelheid (nietwaar?) dus hoe hoger de pirouette rate.... OF wordt er iets anders bedoeld met de pirouette rate?
Ok, het is nu helemaal duidelijk.... bedankt!Raptor Rulezzz zei:De koppeling is dus zender -> gyro en gyro -> servo niet zender -> servo, uiteraard beinvloed de zenderuitslag de servo wel, maar indirect
Valt er wel mee te vliegen voor de eerste paar vluchten, want anders moet ik nog langer wachten..... :wink: Ik hoop namelijk morgen de lucht in te gaan... :roll:kraaijer zei:Tomtom, ik zou wel ander bladen gebruiken als ik jou was en niet met die gele plastic gevallen.
De eerste vluchten zal ik gewoon in normal mode vliegen met de volgende gascurve: 0 50 80 80 80 (op advies van raptor rulezzz ) en pitchcurve 40 45 55 75 100 met 11t pinion en 430L motor en 35G regelaar van Align. Pitch op max +11 en -11 afgesteld. Dit moet werken toch?
Raptor Rulezzz zei:De eerste vluchten zal ik gewoon in normal mode vliegen met de volgende gascurve: 0 50 80 80 80 (op advies van raptor rulezzz ) en pitchcurve 40 45 55 75 100 met 11t pinion en 430L motor en 35G regelaar van Align. Pitch op max +11 en -11 afgesteld. Dit moet werken toch?
Gascurve is goed zo, ik snap alleen niet waarom je een pitchcurve gebruikt? Deze hoort mechanisch zo afgesteld te zijn dat hij met een rechte lijn 0 25 50 75 100 gewoon +/- 11 heeft ofzo. Als je zo'n rare curve moet maken zit het mechanisch nog niet goed.
Het moet wel werken zo inderdaad, maar zal niet fijn vliegen.
Cheers,
Richard
bij mijn pitchcurve moet 55 50 zijn, foutje.. Maar ik heb de heli zo afgesteld dat deze maximaal -11 tot +11 gaat. Aangezien ik geen/ een beetje negatieve pitch nodig heb begint de curve op 40 als mijn stick op -100% staat. Deze curve heb ik overgenomen uit de mx-12 walkthrough op het forum.
Trouwens, kan je een lipo save gewoon samen met de kabels van de regelaar in goudpluggen solderen, zodat deze parallel staat?
edit: nog een vraagje: de softstart functie van de 35G regelaar, is deze goed te gebruiken bij deze curve of krijg je dan telkens een softstart als je per ongeluk de stick helemaal omlaag doet? Je kan namelijk uit aircraft helicopter 1=softstart en helicopter 2= softstart + governor kiezen.