Als je een goede berekening wil maken moet je daar nog 0,8% douanerechten bijtellen (over het complete bedrag incl. verzenden) en over dat bedrag nog eens 19% BTW. Ik weet dat je dit niet altijd moet betalen, maar je loopt de kans... dus je kan er beter rekening mee houden. Overigens komt er vaak nog rond de 10 euro administratiekosten bij.
Ook omrekenen moet je niet doen met de waardes van Xe.com, maar met iets minder gunstige waardes.. je betaalt altijd een paar cent per dollar extra :wink:
$689 + $50 verzendkosten (normaal vanuit verre oosten via EMS express) = $739
Bij Xe.com krijg je $1,3 per euro, maar reken maar met $1,27 per dollar, dat klopt beter.
$739 / 1,27 = 582 euro EX. douanerechten en BTW.
582 x 1,008 (8% erbij voor de douanerechten) = 586 euro
586 x 1,19 (19% BTW) = 698 euro
698 euro + 10 administratiekosten = 708 euro!!!
Als je het zo bekijkt is het "ineens" niet meer zo voordelig... en geloof me, als je niet exact weet wat je doet en weet welke winkels je wel helpen en welke niet... is de kans GROOT dat je er dus gewoon de volle mep voor betaald.
Voor dat geld kun je beter een nederlandse shop mailen voor een deal, heb je ook nog lokale garantie :wink:
Zie bijvoorbeeld de bouwdoos:
302 euro x 1,008 = 304 euro
304 euro x 1,19 = 363 euro
363 euro + 10 euro = 373 euro
In Nederland zijn de goedkoopste 418,5 euro (4rc.nl en eheli.nl) maar daar heb je wel garantie als er is iets niet goed is... ook minder gezeur met bezorgen. Uiteraard scheelt het wel flink nog, maar ik zou je aanbevelen enkel te bestellen bij winkels die te "vertrouwen" zijn en waar jij of andere al goede ervaringen mee hebben.
Ik koop overigens bijna alles online, vaak ook vanuit Taiwan, Singapore of de US. Ik doe dit al een jaar of 4, dus ik heb er wel wat ervaring mee...
Cheers,
Richard
Ook omrekenen moet je niet doen met de waardes van Xe.com, maar met iets minder gunstige waardes.. je betaalt altijd een paar cent per dollar extra :wink:
$689 + $50 verzendkosten (normaal vanuit verre oosten via EMS express) = $739
Bij Xe.com krijg je $1,3 per euro, maar reken maar met $1,27 per dollar, dat klopt beter.
$739 / 1,27 = 582 euro EX. douanerechten en BTW.
582 x 1,008 (8% erbij voor de douanerechten) = 586 euro
586 x 1,19 (19% BTW) = 698 euro
698 euro + 10 administratiekosten = 708 euro!!!
Als je het zo bekijkt is het "ineens" niet meer zo voordelig... en geloof me, als je niet exact weet wat je doet en weet welke winkels je wel helpen en welke niet... is de kans GROOT dat je er dus gewoon de volle mep voor betaald.
Voor dat geld kun je beter een nederlandse shop mailen voor een deal, heb je ook nog lokale garantie :wink:
Zie bijvoorbeeld de bouwdoos:
302 euro x 1,008 = 304 euro
304 euro x 1,19 = 363 euro
363 euro + 10 euro = 373 euro
In Nederland zijn de goedkoopste 418,5 euro (4rc.nl en eheli.nl) maar daar heb je wel garantie als er is iets niet goed is... ook minder gezeur met bezorgen. Uiteraard scheelt het wel flink nog, maar ik zou je aanbevelen enkel te bestellen bij winkels die te "vertrouwen" zijn en waar jij of andere al goede ervaringen mee hebben.
Ik koop overigens bijna alles online, vaak ook vanuit Taiwan, Singapore of de US. Ik doe dit al een jaar of 4, dus ik heb er wel wat ervaring mee...
Cheers,
Richard