T-rex Kopen

• Topicstarter Topicstarter Vortex
  • Startdatum Startdatum
Als je een goede berekening wil maken moet je daar nog 0,8% douanerechten bijtellen (over het complete bedrag incl. verzenden) en over dat bedrag nog eens 19% BTW. Ik weet dat je dit niet altijd moet betalen, maar je loopt de kans... dus je kan er beter rekening mee houden. Overigens komt er vaak nog rond de 10 euro administratiekosten bij.
Ook omrekenen moet je niet doen met de waardes van Xe.com, maar met iets minder gunstige waardes.. je betaalt altijd een paar cent per dollar extra :wink:

$689 + $50 verzendkosten (normaal vanuit verre oosten via EMS express) = $739

Bij Xe.com krijg je $1,3 per euro, maar reken maar met $1,27 per dollar, dat klopt beter.

$739 / 1,27 = 582 euro EX. douanerechten en BTW.

582 x 1,008 (8% erbij voor de douanerechten) = 586 euro
586 x 1,19 (19% BTW) = 698 euro
698 euro + 10 administratiekosten = 708 euro!!!

Als je het zo bekijkt is het "ineens" niet meer zo voordelig... en geloof me, als je niet exact weet wat je doet en weet welke winkels je wel helpen en welke niet... is de kans GROOT dat je er dus gewoon de volle mep voor betaald.

Voor dat geld kun je beter een nederlandse shop mailen voor een deal, heb je ook nog lokale garantie :wink:

Zie bijvoorbeeld de bouwdoos:
302 euro x 1,008 = 304 euro
304 euro x 1,19 = 363 euro
363 euro + 10 euro = 373 euro

In Nederland zijn de goedkoopste 418,5 euro (4rc.nl en eheli.nl) maar daar heb je wel garantie als er is iets niet goed is... ook minder gezeur met bezorgen. Uiteraard scheelt het wel flink nog, maar ik zou je aanbevelen enkel te bestellen bij winkels die te "vertrouwen" zijn en waar jij of andere al goede ervaringen mee hebben.

Ik koop overigens bijna alles online, vaak ook vanuit Taiwan, Singapore of de US. Ik doe dit al een jaar of 4, dus ik heb er wel wat ervaring mee...

Cheers,

Richard

8% is niet 1,008 maar 1,08.. de BTW betaal je over het bedrag exl administratiekosten lijkt me.. :wink:

de koers is volgens google nu 1.00 EUR = 1.28939 USD.... 1,27 dollar is wel realistisch inderdaad.

voor dit soort prijzen zou ik ook eerder in nederland kijken, voor 50 euro kun je de gok wagen maar voor meer zou ik niet bij een vreemde winkel bestellen. helidirect en helikraft echter weer wel maar die zijn ook erg bekent :P

BTW betaal je alleen over het bedrag wat op de bon staat... Bij mijn combo van rc-expert.com stond op de bon 90 dollar... ;-)

$739 / 1,27 = 582 euro EX. douanerechten en BTW.

582 x 1,008 (8% erbij voor de douanerechten) = 586 euro
90/1.27 x 0,19 (19% BTW over het bonbedrag van bv 100 Euro) = 13.5 euro

586 + 13.5 + 10 admin kosten = 609.5 Euro!!! i.p.v. de genoemde 708... Scheelt inderdaad aanzienlijk. ;-)

Gr, Mike

BTW betaal je alleen over het bedrag wat op de bon staat... Bij mijn combo van rc-expert.com stond op de bon 90 dollar...

Bij mij hebben ze het altijd over het gehele besteedde bedrag gedaan, dus ook over de verzendkosten. Uiteraard kan het zo zijn dat een winkelier er een lagere waardde opzet... onder de $35 hoeft er niks afgedragen te worden :wink:
Mijn onderdelen zijn veelal dingen die terugkomen met garantie waarvoor ik geen verzenden hoef te betalen en welke maar $35 waard zijn :roll:

Bij MFIS is hij 415 euro.

Mijn fout, hierboven in het forum stond een banner met "goedkoopste prijzen" en daar keek ik.. I stand corrected!

Cheers,

Richard

dus als je ginder iets koopt moet je de btw van het land waar ze het naar toe sturen betalen? als ik goed begrijp.
in mijn geval belgie dus 21%

dus als je ginder iets koopt moet je de btw van het land waar ze het naar toe sturen betalen? als ik goed begrijp.
in mijn geval belgie dus 21%

Jah en de douanrechten en administratiekosten :wink:

Als je als Europese winkelier iets verkoopt aan een niet-europeaan hoeft deze winkelier ook geen BTW af te dragen. Zo kunnen amerikanen die hier op vakantie zijn ook hun BTW terugvragen als ze dure dingen aangeschaft hebben.
Helaas is het wel zo dat als wij bestellen bij een amerikaanse webshop dat wij hun belastingvoordeel niet krijgen, maar dat ze dat zelf in hun zak steken ;)

Cheers,

Richard

:oops: :oops: Sorry...

Mijn tip (ervaring met auto's): koop goed gereedschap! Erg belangrijk! Goed gereedschap is niet altijd duur. Ik gebruik zelf voor mijn auto's de gereedschapset van Associated, maar die kosten enorm veel. Er zitten ook metrische maten bij die ik nu dus voor de heli gebruik.

Ik de filmpjes van guru Bob White (Finless) verteld hij dat hij erg tevreden is met de Align gereedschap set. Van hem kan je wel wat aannemen. Hij gebruikt overigens ook een tooltje om de balkopjes wanneer nodig mee bij te werken.

http://helihobby.com/html/hand_tools.html

Afgaande op de replies van Raptor heeft hij er ook verstand van, dus ook de set die hij adviseert is waarschijnlijk zeer de moeite!

Gr,
Mike

Eindelijk, Het geld is overgemaakt en nu maar wachten op die T-rex!! :D

wat betekent "CF Frame Combo Version" zie dit dikwijls bij de T-rex 600 als ook "Aluminum Frame Combo Version"
Welke van de 2 is beter kwaliteit of sterker...

CF is Carbon/koolstof. is lichter en sterker dan alluminium dus beter. maar de allu versie is ook erg goed hoor, zowel bij de t-rex 450 als de 600 voor zover ik weet.

aviador zei:
CF is Carbon/koolstof. is lichter en sterker dan alluminium dus beter. maar de allu versie is ook erg goed hoor, zowel bij de t-rex 450 als de 600 voor zover ik weet.
Bedankt voor de heldere uitleg.
good.gif

Nu een vraagje aan de Belgen waar kan ik een Trex 450 of 600 kopen in België.....

Afhankelijk waar je woont.

In Nijvele is er Update-RC, wel franstalig maar gespecializeerd in heli's en heeft alles op stock.

Anders misschien het Antwerps heli center.

Ron

kraaijer zei:
Afhankelijk waar je woont.

In Nijvele is er Update-RC, wel franstalig maar gespecializeerd in heli's en heeft alles op stock.

Anders misschien het Antwerps heli center.

Ron
Ik geloof niet dat het Antwerpse Heli Center deze verkoopt ze zijn namelijk invoeder van Kalt...

Back