T-rex Kopen

• Topicstarter Topicstarter Vortex
  • Startdatum Startdatum
skywalkertje zei:
Hey Aiki,

Ik zie dat je van Geel bent, Skywalktertje die hier ook het forum bezoekt is denk ik ook afkomstig uit die streek, misschien een pb'tje sturen naar hem ..

Hij vliegt ook TREX 600 maar ik denk dat hij met JR radio werkt, nevertheless, give it a shot zou ik zeggen

Grtz,
Dirk

Ik vlieg idd met een Trex600, Trex450 (en ook een Raptor90). Ik heb echter een Graupner/JR MX22 als zender.
Indien je eens langs komt op de club met je zender en handleiding ben ik zeker dat we er wel uit geraken.
Indien je wil vliegen als gastvlieger bij ons moet ik dat wel aanvragen, daar doen ze tegenwoordig nogal moeilijk over bij ons in de club :-(
Club KMC in Meerhout.

Als je wil simmen kan ik Phoenix aanraden voor 130EUR heb je een professionele sim met Trex600 en 450 modellen.
Zal ik zeker eens lang komen.
Welke dagen zijn de club open :?: geef me anders een pbtje als je gaat dan kom ik wel eens langs met de zender.
Vliegen nee, daar doen ze tegenwoordig in elke Belgische club moeilijk over.
Das ook de reden dat ik heli wil vliegen, geen gezeur van "hellaas is er een leden stop of een of andere reden dat ze uit hun duim zuigen"
Ik denk dat ze hier in Nederland een beter organisatie hebben dan bij ons.

Hoe lang kunnen jullie T-Rex 600 of 450 in de lucht houden :?:
Ik lees dat er mensen zijn die maar 5 min. kunnen vliegen met hun batterij 8O
Had toch gehoopt dat dit minst 15 min. zou zijn.

Welke batterijen gebruiken jullie :?:
Hoelang kan je in de lucht :?:
Wat kost deze batterijen :?:
Hoe snel zijn ze op geladen :?:

Dat is helemaal afhankelijk van je vliegstijl. Ik vlieg vrij harde 3D en bij mij zijn de accu's van de 600 in 4 min leeg. Bij de 450 in 5 minuten.

Normale gemiddeldes liggen rond de 7 min voor de 600 en 9 min voor de 450. Een beginner zal snel 10 min met de 600 kunnen vliegen en 12 min met de 450.

Voor de 450 gebruik ik ThunderPower Pro-lite 2100 3s 11,1v pakketen, kosten rond de 55 incl, verzenden bij B-P-P.com
Voor de 600 gebruik ik FlightPower 4900 6s1p 22,2v pakketen, deze kosten 250 tot 300 euro.

Beide soorten accu's kun je met een goede lader met gekoppelde balancer zoals de ThunderPower 1010 + 210 balancer in 30 minuten laden. Een lader zonder zo'n koppeling met de balancer mag max. 1c laden en doet er dus een uur over.
De TP 2100 cellen mogen zelfs op 3c geladen worden met de TP1010 en zijn dus in 20 min of iets korter weer vol, echter is het aan te raden om 2c als max te hanteren. Dan duurt het gewoon 30 min.

Groetjes,

Richard

Heeft iemand wel is problemen gehad met zn t-rex tijdens het bouwproces..?

Ik hoor trouwens ook wel is dat ik loctite moet gebruiken op sommige plaatsen.... waar..? en hoe..? :p

Vortex zei:
Heeft iemand wel is problemen gehad met zn t-rex tijdens het bouwproces..?

Ik hoor trouwens ook wel is dat ik loctite moet gebruiken op sommige plaatsen.... waar..? en hoe..? :p

Niet echt, ik heb zowel de 450SE als de 600CF gebouwd. Het is alleen echt wel aan te bevelen om de bouwtopics op dit forum en zeker de bouwvideo's van Finless Bob op Helifreak aandachtig te bekijken.
Loctite moet je in principe op alle metalen bout/moer verbindingen gebruiken, met uitzondering van de zelfborgende moeren. Gebruik NOOIT Loctite waar schroeven in kunststof gedraaid worden. Loctite tast kunststof aan! Daar kun je het beste wat CA gebruiken op de delen die kritisch zijn wat lostrillen betreft. O ja, en gebruik niet teveel! Ook daarover vertelt Finless Bob in zijn bouwvideo's op Helifreak.com

Als je nog vragen hebt bij het bouwen over de 450 of de 600, altijd even zoeken op de forums en eventueel een vraag posten.

succes!

Hahah.. ik heb al die videos van Finless Bob gelukkig allemaal gedownload en bekeken..

Niet duur en goeie snelle servo's. En mocht je een keer crashen (dat is mij meerdere keren overkomen) dan kost het je niet de wereld.

Alleen balen dat je gelijk de hele servo moet vervangen, voor HS56 servo's heb je tenminste tandwielsetjes voor weinig... op de lange duur goedkoper en betere kwaliteit servo's.

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
Niet duur en goeie snelle servo's. En mocht je een keer crashen (dat is mij meerdere keren overkomen) dan kost het je niet de wereld.

Alleen balen dat je gelijk de hele servo moet vervangen, voor HS56 servo's heb je tenminste tandwielsetjes voor weinig... op de lange duur goedkoper en betere kwaliteit servo's.

Cheers,

Richard

Richard, zoals gewoonlijk heb je weer gelijk. Alleen is de aanschafprijs van die HS56 ers een stuk hoger! Ik heb zelf trouwens problemen gehad met de verkrijgbaarheid van die tandwielsetjes. Overal uitverkocht..... Ach... kwestie van er zelf een paar op voorraad nemen. toch?

Richard, zoals gewoonlijk heb je weer gelijk. Alleen is de aanschafprijs van die HS56 ers een stuk hoger!

Bedankt, maar als je slim shopped heb je de HS56's al snel voor rond de 23 euro. Tandwielsetjes kosten in het verre oosten rond de 3 euro en bij 1 van mijn sponsors 6 euro.

Ik heb toendertijd 3 servo's gekocht en een bult tandwieltjes... kosten voor de tandwieltjes waren nog geen 2,5 euro. Dat is toch stukken beter dan elke keer een hele servo vervangen of niet?

Overigens zijn de TowerPro's niet te vergelijken met de HS56's omdat deze gewoon weg in een hele andere klasse zitten. Net zoals er nog veel betere servo's zijn dan de HS56, maar die zijn weer ongunstiger qua "prijs-kwaliteit".

Mijn advies is altijd, koop 1 keer goed en je bent klaar... koop 1x net iets minder en je koopt het 2x (of meer :wink: )

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
Als je een goede berekening wil maken moet je daar nog 0,8% douanerechten bijtellen (over het complete bedrag incl. verzenden) en over dat bedrag nog eens 19% BTW. Ik weet dat je dit niet altijd moet betalen, maar je loopt de kans... dus je kan er beter rekening mee houden. Overigens komt er vaak nog rond de 10 euro administratiekosten bij.

Cheers,

Richard

Ik ben van plan een Trex450se kit te bestellen op www.rc-expert.com, de berekende prijs op de site incl verzendkosten is in euro 680EUR. dus stel dat ik dat dan betaal met paypal en laat opsturen. maar hoezo moet daar eventueel nog 19% btw bij? dat is 140€! en waar moet die 140€ dan betaald worden? wie gaat dat onderscheppen? ik begrijp het niet echt. en als die 140€ erbij zou komen dan hoeft het voor mij niet meer :? kleine toelichting aub?

ALS je gepakt word door de douanen (hoe?) moet je belasting over heen betalen.
Je moet gewoon aan rc-expert vragen of ze "gift" op het pakketje schrijven en een andere waarde van het pakket vermelden

Niet alle bedrijven doen dat en bovendien is het geen garantie dat je helemaal niks geen invoerrechten hoeft te betalen.

Nou, Houd nou maar op met het spammen van deze topic met verhaaltjes over de douane..

Ik heb mn t-rex, Maiden over 3 weken..

Back