T-rex, X400 of de Eco 8 vraag

Hallo allemaal,

Ik ben me aan het orienteren voor een nwe heli (of 2e hands)
ik zie dat er veel lof is over een t-rex, X400 en de Eco 8
Maar welke is beter om te nemen ?
De Eco 8 lijkt me leuker vanwege de rotordiameter ( lijkt me stabieler)

Graag jullie adviesen... ( of aanbiedingen :P )

John

Hoi, ik heb de eco8 gehad, en vlieg momenteel met de T-rex450SE.
Beide heli's vliegen erg goed, hoewel de eco 8 wel stabieler is vanwege de grotere rotordiameter en een groter gewicht (=stabieler bij wind)
Een T-rex is mss een betere keuze als 2e heli, maar dat is mijn persoonlijke visie. (dus ga me nu niet allen aanvallen :wink: )

Wat ik wel aanraad is meteen te kiezen voor een brushless setup, bij een heli vindt ik dit persoonlijk erg belangrijk op gebied van prestaties en vlieggedrag.

Groetjes
Steven

Hai Steven,

Ik val niet aan, denk ik :lol:

Ik vlieg momenteel met een DF4 (altans zit op nwe bladen te wachten :oops:)
ik heb een Nitro heli staan, klaar voor gebruik, maar wilde eerst nog even de tussenstap maken met een e-heli.

vandaar dat ik aan de eco 8 dacht ivm zijn grotere diameter.
Deze zijn ook niet zo gek duur, €125.- nieuw (zonder electro)
Het opbouwen van een nwe e-heli, zal op het gemakkie zijn ivm de bodem van mijn portomone.. :D
tenzij ik het 2e hands kan aanschaffen.... :)

wat ik zoek is een logische of makkelijke tussenstap tussen de DF4 en de Nitro heli.

John

Persoonlijk zie ik die "tussen stap" niet zo zitten. Waarom niet gelijk die nitro vliegen ? Aan een eco 8 met de "goede" componenten ben je ook een smak centen kwijt hoor. En hoe zwaarder hoe minder onstabiel.

En hoe zwaarder hoe minder onstabiel
ik neem aan dat je stabieler bedoelt.

meestal komt de tussenstap (kleine e-heli) door het budget wat niet al te groot is. het beste is misshien nog wel gelijk een brandstof model nemen en dan met les het te leren. een t-rex, eco of x400 kosten allemaal ook handen vol geld, en vliegen moeilijker dan een grote zware nitro heli, als ik het geld had wist ik het wel! :wink:

explosive rc tuning zei:
ik neem aan dat je stabieler bedoelt.

We bedoelen hetzelfde maar het is gewoon anders geformuleerd:

Arodynamisch gezien is een model helicopter niet stabiel. Zelfs als alles goed af is gesteld zal (zonder wind) het model altijd bij gestuurd moeten worden. Dit geldt, in mindere mate ook voor een zwaarder model.

Iets is stabiel of niet. Met andere woorden: stabiel of onstabiel.

Je zou dus kunnen zeggen een lichte heli is t.o.v. een zwaardere nog meer onstabiel.

Een T-rex met een goede setup kost inderdaad ook al snel 800 euro en voor dat geld koop je ook een fatsoenlijke Raptor 50 + zender op de 2e hands markt :wink:

Als het als tussenstap is zou ik zeggen dat het zinloos is. De helicopters die jij noemt zijn relatief klein en vliegen daardoor lastig. Ook zijn ze beide nog goed aan de prijs als je ze tenminste goed vliegend wil hebben. Ik heb ervaring met electroheli's en de "goedkoopste" setups en het enigste wat je daarmee bereikt is dat je na veel gepruts en gescheld nog meer geld gaat uitgeven :wink:
Anyway, koop je een electrohelicopter zorg dan dat je goede electronica koopt (brushless motor/goede gyro/goede accu's/goede lader etc.)

Als je dan toch perse een kleine electro helicopter wil dan zou ik voor de T-rex gaan omdat deze in verhouding erg goedkoop crasht en bijna overal gevlogen kan worden. Ook kun je hier later als je goed kan vliegen nog erg veel plezier aan beleven. Maar nogmaals, een electroheli met een goede uitrusting is net zo duur als een brandstofhelicopter maatje Gohbee Stinger/Raptor 30/50.

Ik zag dat je in Rhoon woonde? Kom dan aanstaande zondag even een praatje maken op vliegclub EMCR in Rozenburg, daar is dan open dag en zal ik ook wat demonstraties geven met een Raptor 90 en waarschijnlijk ook met mijn T-rex SE. (Ik ben herkenbaar aan de QuickUK jas/polo)

Cheers,

Richard

John,

Als het einddoel de brandstof heli is zou ik als ik jouw was net zo lang oefenen met de DF tot je er goed mee kan vliegen. Als de brandstof heli goed staat afgesteld vlieg je daar dan zo mee weg.

Dank voor zoveel tips en antwoorden...

De rede dat ik de tussenstap wil(de) nemen is dat ik met een burnout in de ziektewet zit, en daardoor niet een lekker budget heb.

Daarbij heb ik de 2 heli's Nitro's ) gehad, en ben daar erg zuinig op.

Maar als ik het enigzinds goed begrijp, kan je na het goed vliegen met een DF4 redelijk de overstap naar een Nitro maken ?

Ik heb gezien dat de Eco 8 en de t-rex basic niet zo heel duur waren, maar door de upgradekits juist zo heel duur.
Ik vraag em dan ook en beetje af of een standaard basic niet goed vliegt?

Daarbij leek me ene 2e electro ook wel makkelijk, zodat ik in me tuin kan oefenen, en ik denk dat dat met een Nitro niet echt een aanrader is... :D:D
Ik heb wel een voetbalveld op 1 minuutje afstand, maar is in een woonwijk, en lijkt het me niet veilig om daar te gaan proberen.

John

dag fuzzy
ik heb hier een rappie 50 en ben daar mee beginnen vliegen nadat ik zoveel maal gecraschd was met een fic carboon.
was het beu ben gelijk over gestapt op een nitro heli en deze kan je veel beter mee leren vliegen dan met elektro.
nu heb ik ook een t rex xl met weinig tuning en deze vliegd ook prima als je 11 tands draaid das wel niet geschikt voor 3d maar ik vlieg gewoon toertjes rond begin nu lichte acro te vliegen ook .
aanrader is zeker een t rex xl in 2 de hands staat heb deze zelf ook zo gekochd.
maar ik zelf zou zeker over gaan naar de nitro heli met klein beetje begeleiding ben je er zo mee weg wand alles ligd aan uw vinger die de knuppel bestuurd moet zeggen de eerste keer met men benzine heli heb ik zo gehoooverd op 1 m hoogte na 14 dagen begon ik al wat rond te gaan zo links rechts oefene is de boodschap en dan leer je het zo zeker niet bang zijn om over te gaan naar benzine heli kost u een pak minder wissel stukken omdat de heli beter vliegd en minder nerveus is dan de elektro heli's.
mvg pedro

Raptor Rulezzz zei:
Een T-rex met een goede setup kost inderdaad ook al snel 800 euro en voor dat geld koop je ook een fatsoenlijke Raptor 50 + zender op de 2e hands markt :wink:

Als het als tussenstap is zou ik zeggen dat het zinloos is. De helicopters die jij noemt zijn relatief klein en vliegen daardoor lastig. Ook zijn ze beide nog goed aan de prijs als je ze tenminste goed vliegend wil hebben. Ik heb ervaring met electroheli's en de "goedkoopste" setups en het enigste wat je daarmee bereikt is dat je na veel gepruts en gescheld nog meer geld gaat uitgeven :wink:
Anyway, koop je een electrohelicopter zorg dan dat je goede electronica koopt (brushless motor/goede gyro/goede accu's/goede lader etc.)

Als je dan toch perse een kleine electro helicopter wil dan zou ik voor de T-rex gaan omdat deze in verhouding erg goedkoop crasht en bijna overal gevlogen kan worden. Ook kun je hier later als je goed kan vliegen nog erg veel plezier aan beleven. Maar nogmaals, een electroheli met een goede uitrusting is net zo duur als een brandstofhelicopter maatje Gohbee Stinger/Raptor 30/50.

Ik zag dat je in Rhoon woonde? Kom dan aanstaande zondag even een praatje maken op vliegclub EMCR in Rozenburg, daar is dan open dag en zal ik ook wat demonstraties geven met een Raptor 90 en waarschijnlijk ook met mijn T-rex SE. (Ik ben herkenbaar aan de QuickUK jas/polo)

Cheers,

Richard

hoi hoi sorry dat ik er ook ff tussen kom
John heeft mij dus aangestoken met heli's en heb dus ook zo'n dragonfly om het te leren. nou heb ik ook op het forum een Trex overgenomen (van Eddy) deze wou ik op het gemakie opbouwen en zodra ik het een beetje kan ,dan zou ik overstappen naar de Trex.
nou zou ik natuurlijk ook eens willen komen kijken bij jullie
van hoe laat en tot hoe laat is het zondag opendag en waar is dat precies
als ik vragen mag
gr johan

Back