Dit gaat even over mijn trex 450, waar ik een mini vstab op heb gezet.
Servo's op de swash zijn hitecs 5065mg, staart is een futaba 9257
Vandaag 2 vluchten met de 450 gehad, om te kijken hoe alles ging.
Eerste keer met een goed ingestelde mini vstab, expres versie.
Deed erg raar. Bij een heftige input op de staart, gooide hij de neus omlaag/omhoog.
Wisselde per kant, dus waarschijnlijk 1 of andere correctiefactor die niet goed stond.
Maar: ook de staart brak uit met een volgas pitch pump...
Tweede maiden, pro versie op de mini vstab gezet. Setup volledig opnieuw gedaan, alle waardes weer correct gezet. 12 graden pitch op de kop, 8 cyclic
Heli vloog geweldig, in 1 keer...
Alleen, nog steeds sloeg de staart weg bij een volgas climbout...
Idle up 2 erin gegooid, en nog gooide hij de staart opzij. Staart sloeg naar rechts, wat volgens mij met het koppel mee is...
Punt is alleen dat ik eigenlijk geen verdachte heb..
Ik heb in de vstab ergens een soort revo mix waarde gevonden, die heb ik nu een stukje terug gezet, kijken of het erger wordt
Toerental is hoog zat, en gaf niet echt verschil
De grote staartbladen zitten er al op, alles staat maximaal
Eventueel kan de servo een beetje dood zijn, is nu een jaar of 5 oud (9257), maar voelt nog sterk en doet ook in hoover alles goed..
Iemand tips?
Servo's op de swash zijn hitecs 5065mg, staart is een futaba 9257
Vandaag 2 vluchten met de 450 gehad, om te kijken hoe alles ging.
Eerste keer met een goed ingestelde mini vstab, expres versie.
Deed erg raar. Bij een heftige input op de staart, gooide hij de neus omlaag/omhoog.
Wisselde per kant, dus waarschijnlijk 1 of andere correctiefactor die niet goed stond.
Maar: ook de staart brak uit met een volgas pitch pump...
Tweede maiden, pro versie op de mini vstab gezet. Setup volledig opnieuw gedaan, alle waardes weer correct gezet. 12 graden pitch op de kop, 8 cyclic
Heli vloog geweldig, in 1 keer...
Alleen, nog steeds sloeg de staart weg bij een volgas climbout...
Idle up 2 erin gegooid, en nog gooide hij de staart opzij. Staart sloeg naar rechts, wat volgens mij met het koppel mee is...
Punt is alleen dat ik eigenlijk geen verdachte heb..
Ik heb in de vstab ergens een soort revo mix waarde gevonden, die heb ik nu een stukje terug gezet, kijken of het erger wordt
Toerental is hoog zat, en gaf niet echt verschil
De grote staartbladen zitten er al op, alles staat maximaal
Eventueel kan de servo een beetje dood zijn, is nu een jaar of 5 oud (9257), maar voelt nog sterk en doet ook in hoover alles goed..
Iemand tips?
Laatst bewerkt: