Hallo allen,
Hier ben ik nog een keertje...
Na vele avonden in de tuin gehooverd te hebben wou ik mij eens wagen aan een wei in de buurt.
Was heel leuk maar een crash was het uiteindelijke resultaat...
OPzich vind ik het niet zo erg, want nu weet ik tenminste dat ik nog veel, heel veel moet oefenen.
Ik heb mijn heli nu terug opgebouwd en opnieuw afgesteld.
Nu zit ik met het volgende probleem....
Wanneer ik de heli in hoover heb en ik geef extra throttle dan breekt de staart even uit... hetzelfde wanneer ik minder throttle geef dan hetzelfde.
Ik heb een vermoeden dat het zal komen door de headspeed, dat er iets niet mee kan bij het verhogen of verlagen van de rotor snelheid.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Dan heb ik nog een andere vraag...
Stel dat ik het nog eens in mijn hoofd haal om eens iets anders te proberen buiten hooveren wat is dan de beste volgende stap en bestaad er een volgorde om te volgen...
Alvast bedankt voor de tips en groeten.
Erik
Hier ben ik nog een keertje...

Na vele avonden in de tuin gehooverd te hebben wou ik mij eens wagen aan een wei in de buurt.
Was heel leuk maar een crash was het uiteindelijke resultaat...

OPzich vind ik het niet zo erg, want nu weet ik tenminste dat ik nog veel, heel veel moet oefenen.
Ik heb mijn heli nu terug opgebouwd en opnieuw afgesteld.
Nu zit ik met het volgende probleem....
Wanneer ik de heli in hoover heb en ik geef extra throttle dan breekt de staart even uit... hetzelfde wanneer ik minder throttle geef dan hetzelfde.
Ik heb een vermoeden dat het zal komen door de headspeed, dat er iets niet mee kan bij het verhogen of verlagen van de rotor snelheid.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Dan heb ik nog een andere vraag...
Stel dat ik het nog eens in mijn hoofd haal om eens iets anders te proberen buiten hooveren wat is dan de beste volgende stap en bestaad er een volgorde om te volgen...
Alvast bedankt voor de tips en groeten.
Erik