tail probleempje

Hallo allen,

Hier ben ik nog een keertje...:p

Na vele avonden in de tuin gehooverd te hebben wou ik mij eens wagen aan een wei in de buurt.

Was heel leuk maar een crash was het uiteindelijke resultaat...:(
OPzich vind ik het niet zo erg, want nu weet ik tenminste dat ik nog veel, heel veel moet oefenen.

Ik heb mijn heli nu terug opgebouwd en opnieuw afgesteld.

Nu zit ik met het volgende probleem....

Wanneer ik de heli in hoover heb en ik geef extra throttle dan breekt de staart even uit... hetzelfde wanneer ik minder throttle geef dan hetzelfde.

Ik heb een vermoeden dat het zal komen door de headspeed, dat er iets niet mee kan bij het verhogen of verlagen van de rotor snelheid.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Dan heb ik nog een andere vraag...

Stel dat ik het nog eens in mijn hoofd haal om eens iets anders te proberen buiten hooveren wat is dan de beste volgende stap en bestaad er een volgorde om te volgen...

Alvast bedankt voor de tips en groeten.

Erik
 
Bij pitchverschillen zijn er torqueverschillen op de staart die je gyro moet corrigeren. De correctie is dus niet genoeg.
Aangezien ik je hardware niet weet zij hier de generieke oorzaken:
- Gyro gain te laag (de gryro stuurt niet snel en ver genoeg terug)
- Tailservo uitslag te weinig
- Tailservo te traag
- Stroef lopende tail aansturing


Hoe verder?
SIM SIM SIM !!!
Pitch instellen tussen -4 en +8
Dan een hoepel er onder en laag blijven.
De hoepel zorgt er voor dat je altijd kunt landen in stress situaties
Tip: niet lang corrigeren. Gaat hij driften => LANDEN (gaat makkelijk met hoepel.

Hoepelvlucht.jpg

Als je hem namelijk onder controle zou hebben dan ging hij ook niet driften.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

Ik vlieg met een twister 3d storm.
D922MG Digital Metal Gear Servo 1.8kg/ 12g/ 0.07sec (tail)
Turnigy Head Lock & Standard Gyro (Digital/Analog) (gyro)

Voor mijn crash had ik met deze setup geen problemen.
Het enige wat ik nog niet had veranderd was mijn belt, heb ik ondertussen even veranderd, morgen nog eens proberen.

groeten
erik
 
Back
Top