Tamiya Cup technische vragen en advies topic.

Discussie in 'Electro onroad' gestart door HugoW, 5 nov 2014.

  1. joop voorn

    joop voorn

    Lid geworden:
    25 dec 2007
    Berichten:
    54
    Helemaal eens met Roelof, je rijd toch om het maximale er uit te halen.:p;)
     
  2. René H

    René H

    Lid geworden:
    21 feb 2008
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Almere-Buiten
    En er staat zoiets in de regelementen dat het aanpassen van onderdelen niet is toegestaan.
    Je diff vastlijmen is volgens mij aanpassen. Nu rij ik geen Tamiya cup, maar toch.....;).

    Misschien iets voor de organisatie :confused:

    gr. rene
     
  3. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Het mag wel. Ik rij zelf geen Tamiya Cup met mijn M-05, ik rij alleen Top Stock.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Je mag je diff vullen met ieder materiaal voor de gewenste werking. Lijmen is er daar 1 van.....
     
  5. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Slijtage aan de Assen valt aanzich mee dat ligt ook aan je vinger
    Je kan namelijk doseren met je gas je hoeft hem niet te gebruiken als
    Aan uit schakelaar!
     
  6. viel9

    viel9

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    152
    Ik weet dat het barst van de ouwe lullen op dit forum (ik ben er zelf één van..) maar om de 6 weken een ouwe discussie weer van voren af aan te beginnen.... dat noemen we een voorstadium van dementie...
     
  7. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Nee hoor. Dat is geen dementie maar hersen verkalking :cool:

    Mvg Roy
     
  8. viel9

    viel9

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    152
    Reken ik ook goed..
     
  9. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    Harry, daarom moet dit onderwerp om de zoveel tijd herhaald worden anders gaan die ouwe mannetjes het vergeten......
     
  10. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Wat vergeten? :confused:

    Mvg Roy
     
  11. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Wees gerust Roy, jij bent nog niet over de 50 dus voor jou geldt het niet :D
     
  12. NelisDelissen

    NelisDelissen

    Lid geworden:
    12 aug 2011
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Amersfoort
    Intressant al die regeltjes!! Als ik alles zo lees over de tamiya cup hoor ik verschillende regels over wat wel en niet mag, word er niet echt meer wijs uit . 1 ding weet ik zeker dat 1 van mijn tt02's niet mee mag doen die is iets te blauw. Nou had ik zoveel onderdelen over dat ik een 2de kon bouwen deze is redelijk stock gebouwd. Kan iemand me vertellen wat echt een must is om te vervangen en wat toegestaan is voor de cup. Zou op zich ook eel eens willen racen al is het maar voor de lol.
     
  13. René H

    René H

    Lid geworden:
    21 feb 2008
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Almere-Buiten
    Maar de mensen willen toch juist meer "blauw" op straat?! ;)

    gr. rene
     
  14. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Kijk eens in mijn handtekening en dan in de eerste post (niet 100% up-to-date), daar staat een overzicht van alle parts die ik heb gebruikt en die mogen. En die van mij is ook redelijk blauw ;-)

    Als je hem redelijk stock wilt houden zou ik sowieso de aandrijfasjes voor vervangen (de standaard dogbones vliegen er nog wel eens uit), de centrale aandrijfas en de stuurinrichting. Dan kom je al een heel eind denk ik.
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Het is eigenlijk heel simpel. Wat er letterlijk geschreven staat is waar jij je aan moet houden, wat niet omschreven staat mag. OK, dat kan vaak een punt tot discussie zijn maar mag nooit ter plekke afgekeurd worden.
     
  16. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    ik zou zeggen neem het regelement van 2015 en lees even door wat er staat, is vrij helder allemaal wat wel en niet mag
     
  17. NelisDelissen

    NelisDelissen

    Lid geworden:
    12 aug 2011
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Amersfoort
    Ok zal het eens doornemen!! Ik heb alle onderdelen van de yr conversion set erop zitten. Zijn die onderdelen toegestaan of moet het echt van tamiya zijn??
     
  18. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Het moet echt Tamiya zijn maar 1 of 2 parts word wel door de vingers gezien. Ik heb zelf ook de YR stuurinrichting er op zitten.

    Staat gewoon duidelijk in de reglementen
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Met andere woorden: als je de reglementen had gelezen hoefde je de vraag niet te stellen.....
     
  20. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    1) je kan en wil niet alles omschrijven in de reglementen, anders wordt het een boekwerk formaat telefoongids!! 2) bij twijfel of discussie of de winst van doorslaggevende aard is, dit bij oordeel van de technische controle commissie (wat rijders er van vinden is niet belangrijk), dan volgde meestal in het verleden een waarschuwing, plus dat het bijv bij de volgende wedstrijd aangepast moest worden!! 3) is de aanpassing van dien aard dat het de competitie verstoord/vervalst (aanzienlijke winst) ga er dan maar vanuit dat jouw uitspraak geen stand gaat houden, je vergeet nl 1 ding…het is een funcompetitie…meer vrijheid tazv een coulance-regeling wbt de rijders, maar daar tegenoverstaat ook meer vrijheid van de technische commissie om het in U nadeel uit te laten pakken, indien het als ernstig verstorend wordt ervaren!!!

    Ik denk dat mijn uiteenzetting uiteindelijk beter stand gaat houden dan de Uwe!!!
     

Deel Deze Pagina