tamiya df-03 topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door mike-modelbouw14, 4 aug 2006.

  1. bvand

    bvand

    Lid geworden:
    7 apr 2007
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Bussum
    Ik heb zelf nu ook een DF03 DI, hier wil ik een EZrun 8.5t in bouwen. Nu kan ik alleen nergens vinden wat hier een goede pinion/spur verhouding voor is. Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  2. jessedejong

    jessedejong

    Lid geworden:
    2 nov 2007
    Berichten:
    361
    Locatie:
    ruinerwold
    hallo, ik hbe ook een df03 chassis, en heb er nu een 9t ezrun motor met een 60A hobbycity regelaar in zitten met een 2s 5100 lipo.. dit gaat als de brandweer, alleen merk ik dat mij aandrijfassen vreselijk slijten. is hier wat aan te doen??
    zal binnenkort eens een foto posten.
    heb trouwens een 32T pinion en 76T spur tandwiel erop zitten.
     
  3. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    misschien eens kijken naar CVD's?

    ik heb ook een probleempje, ik vind de schroeven van mindere kwaliteit, heb er al meerdere doorgedraaid.
    Zijn er toevallig ook setjes te krijgen voor de DF-03RA die van een ander materiaal gemaakt zijn of wordt dit alles los bij elkaar zoeken?
     
  4. jessedejong

    jessedejong

    Lid geworden:
    2 nov 2007
    Berichten:
    361
    Locatie:
    ruinerwold
    wat zijn cvd's?
    ik heb er nu stalen aandrijfassen inzitten, maar die worden ingevreten door de cups.

    die schroeven moet je ook met gevoel vastdraaien, je draait in plastic.. neit in staal!!!
     
  5. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    aan welke kant worden de cups/assen ingevreten?
    Wielzijde? dan CVD's: DF03-18/V2

    aan Diff zijde? dan misschien heavy duty diff shafts van bijv. 3racing
    achterdiff: DF03-03/V2/HD
    voordiff: DF03-08/V2/HD

    weet ik, heb al genoeg auto's gebouwd, dit is de eerste waarbij ik dit heb
    Het is echter niet bij vast draaien, vast is vast, maar bij het losdraaien
     
  6. jessedejong

    jessedejong

    Lid geworden:
    2 nov 2007
    Berichten:
    361
    Locatie:
    ruinerwold
    dan hbe je de schroeven gewoon te vaak vast en los gemaakt..
    die CVD's zijn inderdaad geen gek idee, heb al vol stalen diff shafts erin zitten.
    ze worden ingevreten bij de wielen..
    denk dat ik die maar even ga bestellen 4 stuks..
     
  7. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    als ze invreten bij de wielen zijn CVD's een logische vervanger inderdaad.
    En meteen ook een stuk meer spelings vrij
     
  8. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    wat foto's gemaakt met mijn telefoon van hoe mijn DF-03RA er op het moment bij staat :)


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    ja... maar wat heeft dit met de tamiya DF-03 te maken?
     
  10. michael-broek

    michael-broek

    Lid geworden:
    6 apr 2010
    Berichten:
    835
    Locatie:
    Gelderland
    Helemaal niks.
    Ook nog eens rotzooi .
    Kan je nu al zeggen dat 95% van die site rommel is.
     
  11. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    nu al flink wat accu's opgereden met de 5,5turns set erin en hij blijft het tot nu toe erg goed uithouden, geen schade oid
    Alleen schiet soms de motor los waardoor het spur nu wat meer is afgesleten, dus deze gisteren maar vastgezet met een beetje loctite en een nieuwe spur alvast besteld, de huidige is nog wel bruikbaar.
    De diffs blijven ook netjes draaien ondanks de power van de motor, heb wel de slipper vrij strak, en de diffs ook omdat deze anders te veel doorslipten

    Zowel met straatbanden als met t-drifts rijdt het geweldig goed op een gewone straat, heb al nieuwe beter af te stellen titanium turnbuckles liggen welke er nog op gaan komen en een flesje dunnere demperolie, vind de standaard olie iets te dik.
    Nu alleen nog een setje iets stuggere veren bestellen omdat ik bang ben dat de auto anders te veel doorzakt.
    Doet hij nu al soms met een bultje, zit te vaak met de bodem op de grond terwijl het nog niet zo heel erg hobbelig is, kan beter, zeker voor een rallymodel

    De snelheid die al in het setje zit met een 3000mah nimh pakket is geweldig, binnenkort stap ik over op lipo's en ben benieuwd hoe de combo dan gaat

    temps. van de ezrun met standaard vertanding blijven ook goed, warm maar ook niet te heet, kan mijn hand zeker wel 5 tot 10 sec op de motor houden voordat het te warm wordt, zelfde geld voor de regelaar

    hiervoor wel een paar gaatjes in het dark impact body gemaakt zodat de fan van de regelaar wat lucht kan aan/afvoeren.
    Dark Impact body werkt overigens perfect als binnenbody, de ophanging was flink stoffig en vuil, terwijl het chassis onder de binnenbody nog perfect schoon is.
     
  12. michael-broek

    michael-broek

    Lid geworden:
    6 apr 2010
    Berichten:
    835
    Locatie:
    Gelderland
    zeer interessante auto.
    Mocht er binnenkort 1 tweedehandse ergens te koop zijn ga ik deze ook aanschaffen.
     
  13. yry

    yry Guest

    ik heb zelf zo'n dark impact auto al best wel een tijd en ik ben er laatst terug mee beginnen rijden en ik kan zeggen ik ben er zeer tevreden van het enige probleem dat zich tot nu toe voordeed is dat een aandrijfstang van mijn rechtervoorwiel tussenuit was gevlogen.

    weet iemand van jullie misschien of je de dark impact kan verbeteren bv. krachtigere motor of iets anders wat beter kan en wat wel of niet geschikt is?
     
  14. pieter-paf

    pieter-paf

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    93
    Je kan een hele hoop doen er mee!
    Het is wat je zelf wilt.
    Ik heb zelf nu een Df-03Ra full tuned,is zo goed als de zelfde auto als de Df-03 dus zijn een hoop hop-ups ook compatible op de draagarmen en aandrijfassen na.
    Moet je even in me foto album kijken,kan je zien wat je allemaal met je Df-03 kunt doen.
     
  15. pieter-paf

    pieter-paf

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    93
    Zijn er toevallig ook nog mensen die in de omgeving Purmerend wonen met een DF-03 of een DF-03Ra?
    Misschien leuk om een keertje af te spreken met alle df-03 en df-03ra`s bij elkaar??
     
  16. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    heb nu het probleem dat de ball-ends regelmatig los schieten van de kogelkoppen
    iemand al eens geprobeerd om deze om te bouwen naar rod-ends welke je vast schroeft ipv. op kogelkoppen te klikken?
    heb nog een hele berg turnbuckles etc. liggen dus wil hiervoor misschien een poging gaan wagen, zal een hoop schelen denk ik zo
     
  17. pieter-paf

    pieter-paf

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    93
    Hey synasthesia,ik heb dat probleem ook gehad wat jij hebt met mijn df-03 (niet met mijn df-03RA) ik heb zo een alu ombouwkit van topcat en daar zitten die rodends bij.
    ik heb er met mijn df-03ra geen last van maar ik gebruik ook andere ball ends en andere kogelkoppen ,je hebt er echt een hele hoop verschillende.
    ik heb mijn ball ends Hd van tamiya (heavy duty) en mijn kogelkoppen in het blauw van tamiya.allemaal bij rc mart gehaald want in nederland betaal je je BLAuw aan het kleine spul..en als je die rod-ends gebruikt voor je df-03 moet je wel zorgen dat je voor en achter shocktower van alu is anders trekt hij die schroeven die door je rodends gaan uit het plastic van je shock tower....en die topcat upgrade is gewoon super!!behalve de assen....
     
  18. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Hallo ik zit er over te om een df03 rally te kopen wil graag meerijden met de rally cup. Ik hoor hier al een hoop goede berichten dus dat komt goed.

    Nu heb ik wel een paar vragen:
    Ik heb begrepen dat je onder de gewone body de body van een buggy kan plaatsen zodat de wagen droog blijft want de rally cup rijd ook als het nat is! Weten jullie welke dit is? Past deze onder elke body?
    Als ik op ebay zoek zie ik een paar verschillende df03 ra staan zijn dit de zelfde auto's maar dan met een andere body of zijn er andere verschillen?
    Een ezrun met een 8.5 is goed denk ik hè.
    Zijn er hopups die ik meteen mee moet bestellen? Ik had al gelezen dat je hem ook helemaal kan bouwen van losse onderdelen (los bestellen) maar ik ben niet zo'n bouwer dus ik denk dat ik dat niet moet doen.

    Hebben jullie nog tips waar ik de auto het beste (voordelig) kan kopen of is er iemand die nog een leuk aanbod voor me heeft??

    Goed Ronald
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  19. Joris R.

    Joris R. Guest

    Hey!
    Je moet een body van een DF03 buggy hebben. Er 3 body's, ze passen allemaal.
    Bij de DF03RA worden de body posts om de buggy body ook vast te zetten meegeleverd, deze kan je gewoon instaleren (staat niet in de handleiding. het is enorm makkelijk te doen, maar als je het vergeet dan moet je hem weer uiteenschroeven wat ambetant is).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  20. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    wat je ook kan doen is de buggybody met klitteband aan de zijkant van het chassis bevestigen, zo heb ik het ook gedaan.

    Ik heb een EzRun 5,5t en dat is eigenlijk iets te voor deze auto, hij blijft wel heel maar het is te snel.

    Mijne heeft het heel lang uitgehouden zonder enige hopups, nu wel wat alu 3racing spul erop geplaatst, vooral in de stuurinrichting, daar kwam na een tijd wat speling op
     

Deel Deze Pagina