tamiya df-03 topic

Betere dempers en een slipper clutch. Denk de belangrijkste dingen om er nog leuker mee te rijden.

In NL is er nog weinig te krijgen volgens mij.

Maar heb wel is een foto gezien van een carbon chassis voor de Impact. Gebruik is de zoek functie van het forum dan kom je die wel tegen.

Pasqual zei:

Maar heb wel is een foto gezien van een carbon chassis voor de Impact. Gebruik is de zoek functie van het forum dan kom je die wel tegen.
wat moet ik in de zoekfunctie in tiepen

heb carbon al in getikt maar dat wil niet

mvg mike

mike-modelbouw14 zei:
Pasqual zei:

wat moet ik in de zoekfunctie in tiepen

heb carbon al in getikt maar dat wil niet

mvg mike
ooh ik heb al wat op het internet gvonden maar helaas niet in nl

http://www.heydecke-rc.de/shop/catalog/index.php?cPath=25&osCsid=5dd68d2cb94524102d637907dd69f1d6

daar zit wel een carbon chassis

mvg mike

Ja.. Een carbon chassis voor saddle packs voor 0 euro? Dat is het neit waard.. Je kan er netzogioed eentje Met CAD maken en dan naar een cutter opsturen, Dat is de lol van deze hobby.

Hoi

Als beginner zit ik zelf ook te denken aan een gravel hound of een tamiya dark impact wie kan me vertellen wat ik beter kan kopen.

Heb afgelopen week als eerste auto de Dark Impact in elkaar gezet en dat is probleemloos gegaan op een lege batterij na :?
Toen deze was opgeladen liep hij probleemloos. Zoals eerder gezegd zit er geen ESC (speed controller) bij. De wielstanden voor zijn voor Camber en spoor (toe-in en toe-out) in te stellen. Achter ook Camber.
Kogellagers is wel een plus. Is mij verteld dat je die als een van de eerste dingen toch gaat vervangen.
Ik heb er overigens 159,00 voor betaald (alleen auto) dan heb je ook een prijsindicatie.

De Dark Impact is de opvolger van de Gravel Hound/Rising Storm. Ik vind de DF-03 zelf mooier dan de DF-02, en hij ziet er sneller uit vind ik. Voor de rest kan ik enkel zeggen dat ik zeer tevreden ben van mij DF-02 (Gravel Hound). Stuur anders maar een pm als je nog iets wil weten.

Natuurlijk, je kan altijd dingen als TRF dempers (de offroaders dan), titanium turnbuckles en stuursysteem en nog vele dingen kopen, en dus ook een snellere motor en betere regelaar.

Ruskenhunter zei:
Ja.. Een carbon chassis voor saddle packs voor 0 euro? Dat is het neit waard.. Je kan er netzogioed eentje Met CAD maken en dan naar een cutter opsturen, Dat is de lol van deze hobby.

Ach, als je een klein stukje verder leest zie je dat hij 0 euro kost, omdat hij pas 28 augustus weer voorradig is.

Maurits

zijn er nog meer mensen die een dark impact hebben gekocht, en hoe bevalt hij?
En met welke motor en regelaar rijden jullie ermee?
Ik zit er zelf over te denken om een keen hawk te kopen als deze uitkomt.
ze hebben het zelfde DF03 chassis.

ik niet, de keen hawk doet me wat denken aan mijn eerste rc auto, de manta ray.
Verder vind ik de dark impact wat erg dark

ey ik heb de df-03.
Ik vind het een prima auto op de stuur inrichting na... stuur uitslag is wat matig vind ik maar heb in een ander topic al tips hiervoor gehad hoe dit aan te passen... inmiddels aangepast dus rijd als een zonnetje nu :wink:

Ik rijd nu zelf met een 19T element v2 motortje en de stickpacks van me broertje (3300 NimH)
wat mij opvalt is dat de auto echt een hele goed grip heeft en een nog betere wegligging.. dit komt waarschijnlijk door de gunstig geplaatste accu maar dit is echt het grootste + punt van dit chassis.
nog een goed punt zijn de standaard dempers.. deze werken erg goed... andere veren is mischien wel een optie.
en wat mij nog meer opviel dat de auto erg goed stof bestendig is met..de kap sluit mooi aan. me auto zat laatst volledig onder het natte zand maar IN de body waren er welgeteld 3 zandkorreltjes :D .. motor is wat minder beschermd helaas en dit moet je ook zo laten anders heeft hij geen rijwind meer om te koelen.

zijn ook een paar kleine nadelen bij:
-het verwisselen van de accu via de bodem is erg handig.. aleen de tamiyastekker moet je vast tapen op een plek dat je hem hiervandaan ook kan aansluiten. had hem eerst gewoon los maar dan is t pas echt een priegelwerk omdat hijn dan al snel tegen de aandrijfas kan komen bijvoorbeeld.
-doordat motortje en accu erg achterin zijn geplaatst is jumpen er neit erg bij.. heb t geprobeerd maar na een bepaalde hoogte daalt de achterkant te snel en is hij niet meer in de lucht onder controle te houden..
-auto is standaard totaa; niet competatief uitgerus.. is erg leuke en lekkere auto om mee te rijden maar verwacht bij wedstrijden neit in de top 10 te verschijnen met het standaard chassis...
-auto is de komende maand neit leverbaar bij REZ en met het volgende schip zit hije r ook niet bij ivm de release van de Keen Hawk.

ik kan hem je zeker aanraden.. is echt hele degelijke en leuke auto en heeft mooie wegligging en goed grip... als je wedstrijden van plan bent te rijden is het mischien verstandiger voor een ander chassis te gaan..
wat wel leuk is aan deze auto is dat er al redelijk veel hop-ups zijn e als straks de Keen Hawk uit is er nog meer te verkrijgen zal zijn... zo kun je hem helemaal naar je eigen stijl en smaak upgraden. :wink:

ik was niet van plan om er wedstrijden mee te gaan rijden. En andere merken autos zijn voor mij niet interessant, ik wil alleen tamiya.
in welk ander topic staan die tips voor de sturing?

nog een laatste vraag: met welke vertanding rij je met die 19T motor?

haaallooo hee
wat een informatie op die site zeg!

bedankt voor de tip.

btw. klopt het dat de DF03 0.5 module tandwielen heeft, de normale 0.6 pignons passen dus er niet op.

Back