Tamiya DT-02 of DF-02

Ik denk persoonlijk dat je beter naar een DB01 of DF03 kunt kijken, bij voorkeur een DB01, die zijn veel degelijker en zijn wat nieuwer en dus makkelijker onderdelen voor te krijgen, deze wagentjes kunnen ook betere motoren aan dan de 2 bovengenoemde..

Als je over bospaden en het strand wilt rijden zou ik een iets grotere auto nemen.

Ik heb zelf de DF-03 gehad en heb nu de Db-01 (Durga) maar ik heb ook een Hotbodies E-zilla 1:8 (hetzelfde als de HPI E-savage).
De E-zilla is in het zand en in het bos toch wel even beter omdat de auto veel meer bodem vrijheid heeft. Hij gaat standaard uit de door al behoorlijk snel.

Ze zijn er wel te vinden onder de 200 euro (gebruikt)
Ik had de mijne gebruikt gekocht voor 190 euro RTR

ja dat is waar..
maar ik vind die buggy's altijd mooi door de lucht vliegen en stuiteren..
mijn vraag is ook vooral
is een df-02 sterk genoeg om te 'raggen' doort bos en over het strand
of zijn er ook 1 : 8 rc buggy's (elektro) van een bekend merk?

Als het echt is om enkel te raggen in de bossen, zou ik voor een Truck of een 2wd gaan. Een 4wd is altijd iets fragieler.

is een tamiya grasshopper (the hornet)
geschikt?
heeft iemand er nog een staan?

Een grashopper is niet echt geschikt voor wat jij wil doen, meer iets in deze aard: (als je wil "racen door de bossen")
LOSA0095hr.jpg

bij mcmracing.be E275 Ready To Run .

Maar als je per sé een grashopper wil heb ik wel een liggen voor jou ;)

serieus:
Kijk wat rond en hier en daar zijn er wel koopjes, tamiya keen hawk(DF-03) vind je bijvoorbeeld zonder electro al voor 70EUR.
-->tamiya keen hawk df-03<--

4wd is gemakkelijker om mee te rijden maar als je wat handig bent en graag aan je autotje prutst mag dit geen probleem zijn.

Een 2wd is doorgaans gemakkelijker in onderhoud, maar rijd wat moeilijker.

De 'echte' off-roaders verkiezen 2wd, juist omdat het moeilijker is om te handelen (denk een BMW om ijs ;) )
Ik verkies 4wd maar ik doe ook enkel aan recreatief rond racen in de bosjes en op bmx-parcourtjes.

Ik zou zeggen hou de 'te koop' sectie even in de gaten, onlangs nog een TRF501x voor E225 zien staan...

ik heb in principe geen rtr nodig..
heb een zender liggen en een standaard servo, en een no limit regelaar (zonder achteruit).. en een standaard motor maar die is daarin nutteloos denk ik...
wat kost het dan?
is de stadium truck wel elektro?

ik weet niet of een 4wd goed is .. ik ben (nog) niet echt handig daarmee.. en het moet wel een uitdaging zijn!
toch is het inderdaad wel goed om rond te kijken..
(waarom is een grasshopper niet geschikt)
en wat kost zoeen bij jou?

Laatst bewerkt:
De RTR is electro, ik vermeldde hem omdat dat een goede koop is en een leuke 2wd stadium truck...

(4wd buggy zou ik je de kyosho lazer zx5 aan raden indien je rtr zou gaan, is maar 225euro)

Maar als je alles al hebt ben je daar niets mee.

De keen hawk van 2dehands voor 70eur is een goede koop, aangezien er bijna niet mee gereden is.

Een grashopper is niet geschikt omdat hij zijn naam eer aan doet, hij hopt door het gras. Vanaf dat het gras hoger dan 3cm staat blijft hij lekker steken, de vering is zo zacht dat de wagen constant rondhuppelt :D (boven-onder botst). (wanneer je ook maar iets met power in de grashopper steekt zullen spreekwoordelijk de stukken er af vliegen)

Zoals nog gezegd is 4WD veel gemakkelijker om mee te rijden en naar mijn mening aangenamer (je kan gas geven in een bocht ed)

Met in het achterhoofd houden dat je een krachtige regelaar/motor hebt raad ik je aan om meteen een slipper voor de df-03 te kopen ook, of afhankelijk van je budget een DB-01 (DURGA/BALDRE) te kopen(of een kyosho lazer ZX5 als je liever cardanas dan riemgedreven gaat), en als je nog meer geld over hebt een TRF501X of B44 (dit zijn beide wel saddle-pack modellen, dus stickpacks gaan hier niet in).

Voor goedkope oplossingen:
naar het schijnt doet de smacker kit van pkracing.nl het ook niet slecht (89eur) voor dat geld...

een df-03 is dus wel geschikt voor het ruige werk?
ik heb geen sterke motor (wel regelaar) maar die koop ik dan wel..

Ik heb met mijn DF-03 al aardig wat 'stukken' gehad.
Maar 2 die niet werden opgelost door locktite en een nieuw vijsje (trouwens steeds vijzen aan draaien(locktite) en differentiaal na kijken):
-De front shocktower door herhaaldelijk van driemeter op z'n kop te landen (lees:meer dan 20maal zwaar crashen)
-De rear gearbox (het stukje dat de shocktower vast houd) gebroken, ook van er steeds op te crashen.
-De tandjes van mijn voorste diff (was omdat ik de slipper te hard had ingesteld, en da front one way had gestoken, altijd schokken op de tandjes door hard gas te geven)

De kosten waren: DF-03 A parts :10eur, M parts en E parts denk ik, elk 5eur.

Ik heb me laten wijs maken dat een DB-01 steviger is, maar ik rij samen met een maat met een TRF501X en hij heeft daarom niet minder stukken, wel duurder als er iets kapot is :D

Kijk ook eens op het algemeen DF-03 forum, daar vind je wel wat info over.

Een slipper clutch is wel een absolute must voor de DF-03 als je hem wat power geeft...

wat zijn 2wd alternatieven die veel upgrades hebbenm want dt02 is wel erg basic en 2wd lijkt me ook wle leuk,,

2wd zou ik eerder voor de Team associated B4 gaan...

En als het goedkoop moet zijn ben je goed af met elke tamiya DT-02 of DF-02 (koop wel geen TL-01B ).

Bedoel je met veel upgrades hebben, of ze ze standaard hebben (nee want dan zijn het geen upgrades) of er veel upgrades voor bestaan?

De B4 is en van de betere 2wd buggy's met de meeste upgrades al op en als je van plan bent hop-ups te kopen koop je best meteen een betere want je bent uieindelijk meer geld kwijt om je DF-02 of DT-02 beter te doen rijden dan je ineens een B4 koopt. (Wil je een lada laten rijden als een BMW M3?)

haha
upgrades bedoel ik inderdaad upgrades en niet standaard
hij moet goed te 'hopuppen'zijn ..

Voor de tamiya wagentjes zijn zat hopups te vinden, dit komt omdat de kwaliteit van de standaard stukjes te wensen over laat, koop je een B4 of B44(4wd) dan vind je veel minder 'hopups' maar meer 'vervangstukken'

Het hangt er eigenlijk van af of je nu wat meer wil uit geven of wat later ;)

off topic: lol 1:1 auto's, tuurlijk!

weet je ..
ik weet eigenlijk nog helemaal niet of ik me mr4tc weg wil doen..
kan ook gewoon wat hopuppen en wat moois van maken en lekker on road blijven..
wil em gewoon goed laten informeren ;)
mocht je daar verstand van hebben..
wat is een mooi motortje in een standaard chassis.. als upgrade dus bijvoorbeeld een 17t ofzo..
dan kan ik ook nog wat tandwielen en pinions kopen..
(me vader gaat binnenkort naar gelderland daar vlakbij modelbouwshop (hobma) kanie wat meenemen)

Een fotootje van een DT-02MS

main.php

Gekocht in Dortmund voor €109,
uiteraard zonder electronica, maar ook zonder banden:confused:
Wel met alle leverbare Tamiya Hopups!
Het blijft misschien een instap buggy, maar met Novak BLS set is het toch erg leuk rijden;)

Als je nog steeds een off-road machine zoekt is het de moment, in de "te koop" sectie staat een trf501x met reserveonderdelen te koop voor 225EURO, een koopje.

(Moest ik niet net veel hop-ups en stick lipo packs gekocht hebben had ik hem zelf gekocht...)

maar dan zit je met die side by side accu's...

dus ga nu maar lekker sparen voor een mooie durga...

daar zul je heel veel plezier aan beleven. Geloof me

Suc6 met je keuze

bedankt..
ik zal inderdaad kijken voor een durga maar ik ga denk toch voor een dark impact of ga ik daar spijt van krijgen?
ik heb niet echt veel te besteden..

Back