Tamiya Eurocup 2011 Basel Zwitserland

Zo, net terug van de eurocup. Was echt een zeer geslaagd (lang) weekend.

De opkomst was goed te doen , maar dat er maar 3 van elk land in een reeks mochten meedoen klopte niet want de duitsers vooral waren met vele grotere aantallen..

Circuit was gewoonweg zeer goed. Buiten de rondje potjes bij bochten waren iets té bol. als je erover reedt vloog je wagen alle kanten op (zelf zeer goed gecrasht)....

Concurentie was echt niet te doen. Geen enkele belg in de a-finale. Allemaal b-finale, de beste prestatie was van Bart van Sande in de stock reeks. Hij zat ergens op kop in de B.

Zelf heb ik in de euro-gt gereden, ik heb zeer veel aan het afstellen geweest en veel proberen uiteraard. De wagen was zeer driftachtig. Hij zwierde graag met zijn achterste in het rond anders gezegd :). Maar na een tijd had ik de perfecte set-up (laatste finale LOL)
Heb mijn beste rondje gereden in de laatste finale 14.297 dacht ik. En de snelste euro-gt was ongeveer 13.5 dacht ik. Dus verschil was nog enorm haha :)..

Het was goed georganiseerd behalve dat ze alles in het duits zeiden. Voor bepaalde mensen was dit wel lastig uiteraard..
De blinkede landen waren Duitsland,Zwitserland en Hongarije. Uiteraard de duitsers met het meetste lawaai en volk...

Voor de rest waren Rusland,Polen,Oostenrijk,Italie,Belgie(duh) er ook bij. niet errug veel dus.

Waar zaten die Hollanders ?! :p

Nuja , zeer leuk om meegemaakt te hebben en als het er volgend jaar weer is ben ik ook weer van de partij.

De 2de baas van Tamiya was er ook met nog wat collega's. Ze waren vooral nota's aan het nemen en fotokes trekken om eventueel zulke evenemten terug op gang te trekken!

De enigste beker die we hebben meegenomen is de beker van de beauty contest. We waren 3e met onze geairbrushde kapjes (foto's zullen wrs volgen) En hebben daarbij ook nog een tamtech bear hawk gewonnen! Altijd leuk :)

Hoi Ollii, mooi evenement, maar in deze economisch moeilijke tijden voor veel mensen niet haalbaar: verre reis, relatief hoge verbljfskosten (Zwitserland is niet goedkoop), en ik begreep dat je zaken als banden, motor en akku's ter plekke moest kopen.....

Marcel

Hier gaan ook een aantal Belgen samen naartoe samen met de Nederlanders! Ik zal er zelf helaas niet bijzijn, had er enorm graag bijgeweest..

Is er al een idee naar welke richting het Belgische Tamiya reglement gaat gaan?
Ik bedoel dan vooral de banden en de regelaar/motor combo....

Banden zou een schitterende oplossing zijn als alles mag van merken, nu mogen alleen Tamiya banden met een Tamiya logo dat nergens te vinden is of tegen een hele hoge prijs op Ebay, enz... en ze zijn trouwens ook 'discontinued'....

Zou de regelaar een sensored worden? ik heb gezien dat alle nieuwe brushless motoren van Tamiya nu ook sensored zijn....

Groet,
Eric

Back