Tamiya F350 Highlift

Bedankt voor het mee denken allebij, daar heb ik natuurlijk veel aan.

Mijn regelaar moet idd nog goed ingesteld worden. Maar dat komt wel, zal Emil verslag nog eens na pluizen om de juiste instellingen op te zoeken.
Maar het is wel leuk om na al dat bouw werk je auto voorbij te zien rijden. Wel moet ik nog een alu servo hoorn hebben. (Had er eerst de standaard servosaver inzitten, maar die brak de eerste rit) Oww en die spiegels zijn ook meer voor de sier :-P binnen 5 min al op zijn kant.
Ook heb ik maar meteen mijn diff gelocked. Anders heeft dat crawl gedoe echt geen zin.

Ben bang dat mijn versnellings bak toch weer een keer uit elkaar moet. Volgens de handleiding moet ik de versnellings as helemaal terug kunne duwen om in zijn 3de versnelling te kunnen zetten. Dat lukt mij niet. Is het de bedoeling dat de versnellingsbakservo constant kracht moet zetten om hem in zijn 1 te houden? Heb hem nu handmatig in zijn 1 staan. (denk ik)

Nou ik ga morgen weer het een en ander proberen, jou jullie op de hoogte

RIMG0017.jpg

RIMG0026.jpg
 
ik heb zelf 4 ringetjes van 0,2mm er tussen gezet, hij loopt nu veel soepeler.
ook heb ik de 2 buitenste veren er uitgelaten, zo hoeft de servo veel minder kracht te zetten.
enne wat ik ook al zij "niet de standaard servo saver gebruiken:rolleyes:".

nou sleutelze verder ;).

gr Sander.

IMG_1851_resize-1.jpg
 
Bij mij had ik enkel de buitenste veertjes weggelaten....
Verder liep hij prachtig soepel....

"Even" de bak uitbouwen en handmatig testen of alles goed en soepel loopt.
 
umm geen idee.
ik had nog een potje staan, er stond niks meer op.
wel als ik ging schudden zag je duidelijk dat het dikker was.

gr Sander.
 
Laatst bewerkt:
kijk er word mee gereden.
lekker al die krassen, zo ziet hij er een stuk beter uit dan al dat geglim:D.
als je veel op zand rijd zijn de flash pionts van rc4wd echt een aanrader.
enne als je de schakelbak nog wat hoger wild, moet je maar op mijn topic kijken. dat maakt ook heel veel verchil met de opstakels.
zelf wil ik nog eens kijken voor wat kleinere lipo,s om hem lichter te maken en om het zwaarte punt nog lager te krijgen.
dan zal hij minder snel kantelen.
maar dat zie je dan wel op mijn topic.
verder ziet hij er al meer dan af uit ;).

gr Sander.
 
Had van de week weer wat leuke spulletjes besteld vanuit America. Heb netjes 2 weken moeten wachten tot de postbode aan de deur stond. Effe 50 euro betalen.. Hellaas.
Maar na een uurtje hobby-en was ik dat geld alweer vergeten. Ik vind hem echt super. De wagen weegt nu zeker 1.5 kg zwaarder door de wielen. Had er niet op gerekend dat daar ook gewichten bij zouden zitten.
Er is dus weinig van over gebleven van de originele wagen, maar ben er super blij mee..

Hierbij de foto's




DSC02691.jpg

DSC02690.jpg

DSC02689.jpg

DSC02688.jpg

DSC02687.jpg

DSC02686.jpg

DSC02684.jpg

DSC02683.jpg

DSC02682.jpg

DSC02681.jpg

DSC02680.jpg

DSC02679.jpg

DSC02678.jpg

Afbeelding002.jpg

DSC02704.jpg

DSC02702.jpg

DSC02697.jpg
 
Even denken,

De 4-link conversie, dempers en aandrijfassen komen van Junfac
De velgen+banden, rolkooi en bumper van TCS crawlers

J.
 
Even een vraagje over de versnellingsbak, ik heb alleen een twee kanaals zender, kan ik de versnellingsbak ook handmatig bedienen of vast in een versnelling zetten zonder 2e servo?
 
je kan de bak gewoon vast zetten.'

ik weet niet wat voor motor je gebruikt maar als je de standaard hebt, zet hem in zijn 1. dus de langzaamste.

om hem te blokeeren kun je heb busje gebruiken die om de schakelas zit.

succes.

gr Sander.
 
Back
Top