Tamiya F350 Highlift

Mijn vrouw belde net op het werk dat mijn bandjes binnen zijn :-) :-)

Heb even gekeken, 14-05-10 verstuurd en 19-05-10 binnen en geen invoer zooi hoeven te betalen.. vanavond foto.

DSC02186.jpg

DSC02185.jpg

DSC02184.jpg

DSC02182.jpg

DSC02181.jpg

Zo nu nog wachten op Junfac en dan de transmissie verhogen. Als dat allemaal klaar is komt de electro aan de beurt.

J

ja dat zijn mooie bandjes hoor.
ga je de body nog een beetje aankleden??
het mat zwarte aan de bumpers, handgreep, en de raamlijsten?
en bandlock velgen is wel een aanrader, op deze velgen gaan de banden slippen om de velg.
nou we wachten weer af.
gr Sander.

Heb idd zitten kijken naar andere velgen. Bij RC4WD hebben ze echt hele mooie aluminium exemplaren. Wilde eerst een aluminium frame, maar denk dat ik toch meer heb aan die velgen dan dat frame..

idd we wachten af..

ik heb de velgen van een axial er op zitten. (1,9)
die passen ook op de F350. en maar 14 dollar per 2.
als je de motor ook naar voren wilt (wat een beter rijgedrag en lager zwaatrepunt geeft.) moet je dit bestellen "tamiya Gear Bag 9400029"
je hebt maar 2 onderdellen er van nodig, de rest is voor in de doos te legen:rolleyes:.
verder moet je wat aanpassen aan de behuizing en wat gaatjes maken in de allu plaat waar de motor nu op zit.
het stelt niet veel voor, je moet het alleen willen doen:mrgreen:.
als je het zou willen zal ik wel wat foto's maken hoe ik het gedaan heb.
alleen moet hij weer uitelkaar:(.
maar eerst de JunFac er onder :D.

gr Sander.

Heb even zitten google voor een motor en regelaar en kwam bij towerhobbies uit op het volgende

Novak Goat Crawler Sintered Brushless System 18.5T voor 165 dollar
Novak Goat 3S Crawler Brushless System 21.5T voor 190 dollar
Novak Havoc Spec Brushless System 21.5 voor 150 dollar (niet specifiek een crawler)
of
Xcelorin Sensored 21.5T Rock Crawling Brushless combo voor 199 dollar

prijzen zitten dicht in de buurt dus wat is het beste??

gr J

Yep, en das een hele mooie combo!
Wel even goed instellen....

Staat wel in mijn topic, over welke instellingen ik heb gebruikt....

waarom brushless??
brusht is sterker in de echt lage toeren, het schokt niet bij weg rijden en het is veeeeel goedkoper.
een brust motor is ook lichter.
ik zie eigenlijk alleen maar nadelen aan brushless.
je hoeft ook niks intestellen aan de regelaar.(meestal niet).
en als je brushless wilt koop dan deze.
scheelt 100 dollar.
RC4WD - The Ultimate RC Products

gr Sander.

Mijn 7 kilo zware highlift met stock gearing, EN met 2.2 banden, stotterde niet bij het wegrijden in zijn 2, enkel in zijn 3 als je heel langzaam gas gaf, deed de sensorless motor iets stotteren.

Dus met stock build,de 1.9 banden, durf ik bijna te wedden dat je zonder stotteren weg kan rijden in zijn 3.

Wbt crawlen,met de juiste aanpassingen , doet hij niet veel onder op mijn axial ax10 artr. welke standaard de novak goat aan boord heeft. Ik heb de crawler set getest, op deze axial, en dit staat ook in het "ezrun ervaringen topic".

Conclusie, met de juiste instellingen van de regelaar (koop de v2 set), ben ik zeer tevree met de ez, en kwam er bij mij geen goat in de auto! (dit vanwege het marginaal verschil)

De ez is een prima budget oplossing, de novak kan idd langzamer, maar dit heb je niet nodig, was mijn ervaring, dus de naam , en een beetje meer functie is mij geen 100 euro verschil waard.

Dit was mijn persoonlijke mening...

idd iedereen heeft zo zijn ervaring met de motor's en esc's.
ik ga de F350 echt gebruiken om er ook wedstrijden mee te rijden.(30 mei mijn eerste wedstrijd:cool:)
dus ik heb veel zitten zoeken naar wat nu beter is brushless of brusht.
en ze zijn allebij goed.
alleen is dus dat de brusht motor zo'n 35 tot 40 gram lichter is.
een crawler met de motor op de assen (dus 2 motoren).
hebben en zie je veel brushless, om meer gewicht op de grond te houden.
scalers zie ik bijna allemaal met brusht, omdat hier de motor op het fream licht wil je dus minder gewicht in de hoogte hebben.
dit is wat ik veel lees.
dus heb ik er ook brusht in zitten.
en moet zeggen "uitstekende keuze" (van mij) ik kan dus gewoon in de 3e versneling echt heel rustig over opstakels heen.
ook als ik met een wiel klem zit tussen stenen waadoor deze echt vast zit, tilt hij de hele auto op in z'n 3e versnelling.
en ben alleen maar bang dat er een as breekt:mrgreen:.
maar goed Jair zijn auto.
novac heeft ook brusht setjes.
als je toch voor brushless gaat niet lager gaan dan 21,5t eerder hoger.
anders is hij veels te snel.

gr Sander.

Hmm ik heb een 18,5 in me crawler liggen, en dat bevalt prima, tis dan wel de goat, dus das weer een uitzondering... ;)

Toch vindt ik een f350 totaal NIET geschikt als echte crawler, de links laten veel te veel speling toe, je moet idd het hele stuur mechanisme vervangen, en ook de 3 bak, geeft te veel slack op alles... Maar goed das maar mijn personnlijke mening...

Bedankt voor alle informatie,

Nou de rede dat ik met die bewuste combinaties aan kwam, was omdat die werden aanbeveeld door de modelbouwwinkel. En heb daarna ook niet echt verder gezocht naar combinaties. Ook gaf hij aan dat er veel meer voordelen aan brushless zaten tov normale motoren.

Maar dat setje bij rc4wd lijkt me wel een heel mooi setje. Zal wel niet allemaal verschillende instelmogelijkheden hebben als andere maar voor die prijs!!
Het zelfde geld ook voor die van Ezrun. Met het geld wat ik nu kan besparen kunnen er mooie velgen onder komen.

De auto uitkiezen was makkelijk. Electronica iets moeilijker :-) maar ook daar komen we wel uit.

Gr,. Jair

Ook gaf hij aan dat er veel meer voordelen aan brushless zaten tov normale motoren.

umm,... geen koolborstels??

gewoon lekker zoeken en veel forum's bekijken.
het meeste wat als set voor een scaler of crawler, brusht of brushless aangeboden wordt is meestal wel goed hoor.
alleen goed spul is gewoon duur.
voor de F350 zou ik niet lager gaan (brusht 45T) ik zelf heb een 55T.
en voor brushless niet lager dan 21,5T.
voor andere auto's gelden een andere overbrenging, dus dan moet je er ook een andere motor in hebben.

Gr Sander.

Zo vandaag weer wat geknutseld, heb de body verhoogd met 30mm zodat ik straks genoeg ruimte heb voor de wielen. Tevens is het nog wachten op de onderdelen van Junfac.
DSC02228.jpg

DSC02225.jpg

DSC02215.jpg

DSC02213.jpg

Vandaag besteld

yhst-62196343123315_2104_34394545.gif

EZRUN Brushless System Combo B3 w/ 35A-SL ESC and 32T@1200KV 3650M Brushless Motor for 1/12 and 1/10 Cars (Version 2.0)

Afgelopen woensdag was er een pakje voor mij. Met grote letters stond er op Junfac ik helemaal happy. Snel de doos geopend en vond daar een aantal zakjes met onderdelen. Maar geen handleiding. Nu is het in elkaar zetten van de 4-link niet echt moeilijk, maar het was toch wel makkelijk geweest.
De montage duurde even mede doordat de auto weer voor een groot deel uit elkaar moest. Moet zeggen dat de gefreesde onderdelen er zeer mooi uitzien en dat de assen zeer solide aanvoelen. Alleen die kogelkoppen erop draaien was een rot werk. En dat waren er toch een aantal :-)
maar na een paar uurtjes werk was hij klaar. Ik moet alleen vertellen dat er nieuwe schokbrekers onderweg zijn. De originele zijn te slap om de wagen te kunnen dragen.

maar goed nog even geduld en dan kan ik rijden.

Netjes verpakt
RIMG0004.jpg

RIMG0005.jpg

RIMG0006-1.jpg

RIMG0009.jpg

RIMG0012.jpg

Ik was moe, het was al laat dus ben helemaal vergeten fotos te maken heb alleen nog een eind foto voor jullie

RIMG0019.jpg

JunFac, "mooi spul he" :D
enne idd die kogels er op draaien is kl....te werk.
en de standaard veren zijn ook veels te slap.
als hij af moet je ook een keer naar een wedstrijdje komen.
heb vorig week meegedaan met de F350 in de 2,2 standaart crawler klasse.
en moet zeggen met de veranderingen die ik gedaan heb kom hij best meekomen (tussen de echte crawles :cool:).
hier wat foto's. Wedstrijd 30 Mei
dus je hebt nog een lange weg te gaan hahah.
maare het ziet er nu al mooi uit hoor.

gr Sander.

Back