tamiya king hauler

Das minder dat het niet gelukt is maar zo als bij iedere modelbouwer oefening baart kunst. Ik was er in het begin ook altijd slecht in en zat er ook over in ma idd dunne lagen en vooral rustig proberen te spuiten en liever meer tijd nemen met de lagen dan in een X te dik want te snel willen is altijd slecht .
Tenminste dat heb ik geleerd
Succes met je truck .

Gr Rick

zo staat hij er nu bij

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je wel een speciale kunststof primer gebruikt als ondergrond?

Zoals Tamiya Fine Surface Primer. De enigste die ik persoonlijk
100% goed vind.

En zoals anderen ook al vermelden: NOOIT proberen een cabine of welk ander onderdeel in 1 keer dekkend te spuiten.
Dat is vragen om problemen en gaat altijd FOUT.

Eerst een hele dunne waas over de primer. Laten drogen.
Dan een iets "dikkere" waas. Weer laten drogen. Etc.

Bij de laatste afwerklaag (de eindlaag) zorgen dat je er een lichtinval bij hebt waarbij je goed kan zien of de eindlaag alles goed heeft geraakt, dus dekkend is.

Bij een glanslak hoor je dan een glimmende oppervlakte te hebben.

Sommigen spuiten als de glanslak 100% gedroogd is (2 a 3 dagen later)
nog een blanke laklaag.
Persoonlijk die ik dat nooit.

En ook als je het al vele keren gedaan hebt ontkom je er vaak niet aan dat je toch nog kleine "missers" hebt. Een spikkeltje, een randje dat niet goed geraakt is, stofje in de lak etc. Ik werk dat bij door een beetje van de lak in de dop van de spuitbus te spuiten en dan met een fijn penseeltje bijwerken.

Succes met een volgende poging ;)

heel erg bedankt de mensen bij dijkgr#af zijden dat primer aleen maar voor een betere hechting was dus niet nood sakelijk :( maar ik vind tamiya spuitbusen een beetje duur dus dat word sparen

Dan hebben die mensen daar weinig verstand van!
Als je tamiya ts verf gebruikt dan heb je eigenlijk geen primer nodig maar bij andere merken weer wel.
Ik vind het persoonlijk altijd jammer dat mensen wel veel geld steken in het kopen van de dure trucks maar dan op andere dingen zoals verf gaan bezuinigen
Nu heb je ook nog eens de pech dat je alle verf eraf moet gaan halen om te zorgen dat de nieuwe verf goed hecht.

P.s het is een dure hobby

Gr Randy

veel succes met het herspuiten van de truck ;)
Tjah ik had in het begin ook de kostprijs van de hobby onderschat :(.
Eerst reed ik ook rond met mijn man niet 100% afgewerkt omdat ik spaarde voor extra's
Nu ben ik mijn man tgx helemaal aan het herbouwen met deense bumper en vanalles en nog wat :p, dus eerst sparen is de boodschap, ik heb dit ook gedaan en je zal er veel meer plezier van beleven, monteer eerst anders de truck, rij er al zo mee rond en spaar intussentijd voor verf en misschien andere extra's? ;)
mvg Bruno

Hallo,

Goed stof en vet vrij maken, na het schoonmaken ff van die operatie handschoenen aantrekken haal je gewoon bij de drogist, anders zitten je vette tengels er weer op.

Als het mogelijk is alles op hangen ( aan dun ijzerdraad)zodat je overal goed bij kan en er om heen kan lopen.

Niet te koud spuiten (gewone kamer temp. is mooi)je kan de bus ook ff in warm water liggen, afstand(centimeter of 30)en naast het te spuiten object beginnen met spuiten.

Als je de aangedragen tips van mij, en van de anderen gebruikt komt het goed.

Doe je voordeel ermee, succes!!

Jammer Ricardo, maar zo zijn we allemaal begonnen hoor. Neem voor het spuiten echt de tijd, en zoek bijvoorbeeld op internet hoe je e.e.a. het beste aan moet pakken.
Ernst en cor hebben je al de nodige tips gegeven, voor een mooi spuit resultaat met wat oefenen gaat het vast wel goed komen. Probeer anders eerst wat te oefenen met een goedkope spuitbus op een oud speelgoedje of zo.

Van motip hebje ook primer zelfde spuitbus als je nu gebruikt dus dan kom hetgoed en tamiya verf vin ik zelf te duur als je voor ites meer geld het dubbele kan krijgen .

ik gebruik zelf ook de spuitbussen van motip en werkt prima .

succes

gr rick

je moet 2/3 dunne nevel lagen doen zodat je een hechting hebt, daarna doe je een dikkere laag en wacht je ongeveer 45 min dan de laatste laag lekker dik dat het net niet gaat druipen !!!.

dan krijg je ook gelijk een mooie glans.

nu klaar met de primer overmorgen meschien de lak dan kan de primer goed uit harden

gr ricardo

Laatst bewerkt:
Back