Tamiya M04 zoekt bij gas los

er zat 1 tubetje vet bij die ik bij de hele auto moest gebruiken, dus dan zal het wel geen aw zijn dan.

En de shimm aan de kant van het wiel wat juist de meeste weerstand heeft, dat begrijp ik niet helemaal.... heb je een toelichting? (zodat ik het begrijp)

Ik heb het hele spul opgebouwd zoals in de handleiding staat overigens.
 
Wat betreft de shim heb je gelijk(me bad:-? )
De tube vet die er bij zat is denk ik friktie vet.
Ik neem aan dat jou auto geen pro uitvoering is waar CVD assen op zitten waar het AW grease standaard bij zit?
IK neem ook aan dat je overal kogellagers in hebt zitten?
Check deze ook ivm vast zitten.

mvg Roy


er zat 1 tubetje vet bij die ik bij de hele auto moest gebruiken, dus dan zal het wel geen aw zijn dan.

En de shimm aan de kant van het wiel wat juist de meeste weerstand heeft, dat begrijp ik niet helemaal.... heb je een toelichting? (zodat ik het begrijp)

Ik heb het hele spul opgebouwd zoals in de handleiding staat overigens.
 
Even wat "feiten" over mijn m04:

- sgrip banden achter
- foam (standaard) inserts
- standaard schokbrekers
- alles met standaard vet gedaan (zoals de manual voorschrijft)
- volledig gekogellagerd
- (geen pro uitvoering nee)
- kogellagers zijn gecontroleerd bij inbouw (waren nieuw)
- tandwiel diff erin
- auto is hooguit 15 minuten mee gereden nu (dus ook met de kogellagers)

Dus wat ik moet proberen:
- shimm aan 1 kant van het diff erbij (beginnen met 1?)
- ander vet in het diff

omdat de auto zo fel reageert rond het middelpunt (sturen) twijfel ik ook aan mijn uitlijning, iemand tips daarover? Ook als ik heel weinig uitslag in stel, is hij "jumpy" rond het centre van het sturen.
 
Indien je 2 shims in je dif er bij plaatst dan gaat hij erg zwaar draaien en druk je de buitenkant uit elkaar en hij slijt heel snel.
1 shim extra en AW grease of anders een goed kogel dif.
Rij hoogte aanpassen zou ook erg veel kunnen helpen.
Voor iets lager als achter.
Voor 5mm achter 5.5mm rij hoogte

mvg Roy

Even wat "feiten" over mijn m04:

- sgrip banden achter( Perfect)
- foam (standaard) inserts
- standaard schokbrekers( Dit zijn de niet olie dempers? )
- alles met standaard vet gedaan (zoals de manual voorschrijft)AW grease in dif gebruiken
- volledig gekogellagerd
- (geen pro uitvoering nee)
- kogellagers zijn gecontroleerd bij inbouw (waren nieuw)
- tandwiel diff erin
- auto is hooguit 15 minuten mee gereden nu (dus ook met de kogellagers)

Dus wat ik moet proberen:
- shimm aan 1 kant van het diff erbij (beginnen met 1?)
- ander vet in het diff

omdat de auto zo fel reageert rond het middelpunt (sturen) twijfel ik ook aan mijn uitlijning, iemand tips daarover? Ook als ik heel weinig uitslag in stel, is hij "jumpy" rond het centre van het sturen.
 
Hoeveel "droop" heb je op je achterkant?

Kortom als je auto rijklaar staat meet je rijhoogte, trek vervolgens de achterkant omhoog (uit de vering) tot de wielen van de grond komen, meet dan nog een keer. Als je hier een millimeter of 3 á 4 hebt zit het goed, heb je hier helemaal niets moet je toch eens kijken of je veren niet te strak staan, of je dempers niet te kort zijn, of het busje in je dempers niet kleiner moet. Dit helpt ook bij grip bij het aanremmen.

Groet Robert
 
tazman: nope, geen olie dempers, standaard dempers werken met rubber slangetje en vet.

Robert: ga ik nameten!
 
Valt niet veel aan deze "dempers" af te stellen.
Het beste is een set oliedempers er op zetten.
Kun je rij hoogte en droop ook afstellen.
Denk dat je op dit moment ook nog op de originele zilveren veren er op heb zitten?
Dit zorgt er voor dat de auto vrij hoog op de wielen staat en daardoor ook een slechtere wegligging krijgt.


Mvg Roy


tazman: nope, geen olie dempers, standaard dempers werken met rubber slangetje en vet.

Robert: ga ik nameten!
 
klopt, originele zilvere veren idd.

op jacht naar een goedkoop setje shocks dus ;) (ebay ;) )

maar goed, lijkt me dat hij "out of the box" iig normaal bestuurbaar moet zijn, wat deze niet echt is.
 
ik vind dat niet goedkoop hoor... dat is bijna de helft van mijn hele KIT?!

maar goed, nogmaals: het lijkt me dat hij out of the box ook gewoon goed moet kunnen rijden, en ik twijfel nog steeds over de afstelling van de voorwielen, kan iemand daar iets over zeggen?
 
Dit zijn wel de bling bling shocks;):)
Je kunt ook de kuststof variant nemen.
Deze zijn een stuk goedkoper.
Anders misschien die van 3racing?

mvg Roy
 
bij dit zort auto's is het vaak dat je toch hier en daar een hopupje nodig hebt.
uit de doos rijden ze prima als je geen eisen hebt en het als speelgoed ziet.

wil je toch een beetje het race gevoel willen, dan zul je idd hier en daar een hopupje nodig hebben.

zoals de olie dempers, kogellagers, cvd assen enz.

maar dat hoeft voor jou niet, jij wil gewoon lekker rijden zonder dat hij uitbreekt bij het remmen.

maar dan hebje wel olie dempers nodig.
ook kun je met de camber en toe in en toe oud spellen, (stand van je wielen).

dus even zoeken wat toe in en toe oud doet met de auto.

succes verder.

gr Sander.
 
klopt helemaal, het moet voor de lol zijn.

wel heb ik kogellagers, omdat ik glijlagers niet super vind... ;)

shocks is dus eigenlijk een must?

Toch eens op zoek naar fatsoenlijke voor een normale prijs ;) (vind 55dollar incl shipping aardig aan de prijs al).

ik moet eerlijk zeggen, dat ik op normale straatstenen rijd (niet echt een strakke baan dus), dat icm de standaard shocks verklaart misschien het meeste van het rijgedrag al?
Edit: http://cgi.ebay.nl/3Racing-Tamiya-M...Accessories&hash=item2eb7397da2#ht_2084wt_828
die wat? :)
 
Laatst bewerkt:
Ook een China product maar met ondersteuning aan de nederlandse modelbouw winkeltjes.

Bel ze gewoon even op en je weet zeker of ze passen !

Er zullen trouwens ook andere modelbouw winkels deze producten aanbieden in Nederland.

Andre
 
Anders kijk hier eens, misschien passen deze wel ;)
Betaalbare dempertjes

Andre

thnx voor de link!

voordeel is dat daar dus 3 verschillende soorten veren bij zitten (en dat is in mijn voordeel denk ik he?)
en die zijn net zo duur als de goedkoopste op ebay, nu uitvogelen of ze passen.

Maar door de schokbrekers, kan daar het meeste van het "slechte" weggedrag al door verklaard kunnen worden? (omdat ik niet op strak asfalt rijd?)
 
Maar door de schokbrekers, kan daar het meeste van het "slechte" weggedrag al door verklaard kunnen worden? (omdat ik niet op strak asfalt rijd?)

Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit met een auto gereden met standaard veren en frictie dempertjes. :-?
Veren heb laatst meegestuurd in een Tamiya scrapyard verkoop.
Dempertjes zijn bij mij meestal in de prullenbak beland. :pim:

En ja ik heb buiten de hogere klasse ook in allerlei stock klasse's meegedaan. FF-01, M-03, TL01, en dan komend weekend de TT-01 maar eens in de strijd gooien.

Andre
 
Laatst bewerkt:
ok, ik ga zowiezo zorgen voor andere veren/dempers dan, vond frictie dempertjes ook niet ZO super, heb het idee dat die te veel hobbelen (springen)
 
Back
Top