tamiya overlander pimping prodjekt

okej dus 50 of 60 visco

die zijn net erg sterk ik zat te den ken aan 250 ofz ik kijk wel in schoc topic
maar misschien word het 100 of zo

okej dus 50 of 60 visco

die zijn net erg sterk ik zat te den ken aan 250 ofz ik kijk wel in schoc topic
maar misschien word het 100 of zo

de viscositeit bepaald de "traagheid" van je dempers. Off-road wil je het liefst soepele veren die snel weer geheel uitgeschoven zijn om de volgende bult in het pad op te vangen. Dan gebruik je dus niet te dikke olie

full

zo is ie geworden
de ledjes zijn er mooier in gewerkt dus je ziet niet zoon lelijke kabel meer

Laatst bewerkt door een moderator:
okej qwa visco komt er 100 in ik en dat dit beter is omdat ik ook nog sping en dan moet ie tegen een klap kunnen

kun je misschien beter iets sterkere veren pakken en onderaan je demperstang een stukje silicone brandstof slang voor een nitro wagen.(of je pakt de zwarte stukjes rubber uit je originele dempers). Dan kan je wagen niet met het chassis op de grond komen.

Is het niet makkelijker om alles op 1 topic te doen??

Ik zou doen wat Robin zegt. dan begrens je je veer indrukking en dan komt je chassis ook niet op de grond. Met de grond speling is er helaas niet zo veelte doen bij een wild dagger/twin detonator/overlander/en nog een paar.

neej vind ik nix dan doe ik er wel een stukje krimp kous op en dan komt het wel goed en hoe moet je schoc vullen ik heb dit nog nooi gedaan

olie er in doen en dan een tijdje laten staan en met het zuigertje om en neer bewegen. niet te ver naar boven anders komt hij weer in contact met lucht. dan krijg je er luchtbelletje in maar je moet het gewoon een tijdje laten staan. dan goed afvullen en dan de dichtdraaien.

zo had ik het gedaan met me hummer shocks

olie er in doen en dan een tijdje laten staan en met het zuigertje om en neer bewegen. niet te ver naar boven anders komt hij weer in contact met lucht. dan krijg je er luchtbelletje in maar je moet het gewoon een tijdje laten staan. dan goed afvullen en dan de dichtdraaien.

zo had ik het gedaan met me hummer shocks

maar in mijn link word niet uit gelgd of die tot de rand moet gevult worden moet dat weet ik niet

Trek nu de zuiger weer naar beneden tot de onderste stand.
Nu zal vrijwel alle lucht onder de zuiger weg zijn.
Vul de schokbreker helemaal bij tot vlak onder de rand.
Draai de afsluitdop op de schokbreker, en let erop dat een e.v. membraan of afsluitring goed zit, maar draai de dop niet helemaal vast.
Druk de zuigerstang omhoog tot hij helemaal op het eind is. De overtollige olie zal nu langs de dop en afsluitring weglopen ( e.v. dop iets losser draaien).
Met de zuiger in de bovenste stand, draai je de afsluitdop nu met de hand goed vast. (hoeft vrijwel nooit met gereedschap, goed handvast zetten is bijna altijd voldoende

staat er wel

okej maar als je de zuiger helemaal naar boven doet loot dan niet alle olie er uit en dan zit er nix meer in en moet je hem weer bij vullen

jah maar als je hem dan omhoog drukt als ie afgevult is dan komt alle olie er uit en is 1 flesje van 60ml genoeg voor 4 100.7 mm schocs

Back