tamiya overlander pimping prodjekt

ik heb een kap van een subaru op mijn chasi gezet ziet er cool uit vind ik
full

full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk dat je zo creatief bezig bent.:p
Maar schrijf aub wel correct Nederlands.
Mocht je een beperking hebben dan bij deze gelijk excuses.

Leuk dat je zo creatief bezig bent.:p
Maar schrijf aub wel correct Nederlands.
Mocht je een beperking hebben dan bij deze gelijk excuses.

ja ik heb dyslexy maar ik vind het niet erg ik voel me niet anders dan julie of imand die het niet heeft dus excuses niet nodig mar idd ik vond de standaard kap zo standaart :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
ik vraag me af hoe een ferarie enzo kap er opzoustaan??:tank:

ja ik heb dyslexy maar ik vind het niet erg ik voel me niet anders dan julie of imand die het niet heeft dus excuses niet nodig mar idd ik vond de standaard kap zo standaart :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
ik vraag me af hoe een ferarie enzo kap er opzoustaan??:tank:

ik denk niet zo mooi, maar een stationwagen daarintegen lijkt me wel mooi;)

voor in de wielen en output van je tandwielkast met teflon. binnenin tandwielkast gewoon staal. Die met teflon afdichting kunnen beter tegen vuil. Jij hebt alleen achterwielaandrijving, dus in totaal 10 lagers met teflon afdichting (formaat 5*11*4 mm) en 6 stalen lagers (formaat 5*11*4 mm)

weet ik maar op ebay staan lagers teflon gummie of staal maar wat moet ik nemen dan tik maar in op ebay.de overlander
moet ik dan staal gummi of teflon nemen

Laatst bewerkt:
je moet gewoon nemen zoals ik het zei.
En als je dan toch wat anders wilt dan pak je alle lager met een rubber/teflon sealing. Dus NIET compleet staal want deze kunnen minder goed tegen zand/vuil.
Het is echter niet echt nodig om BINNENIN de tandwielkast lagers met een rubber sealing te hebben. Hier komt bijna geen vuil en dus kun je gewone stalen monteren daar. Deze hebben een lagere rolweerstand.
Die dingen van ebay zijn complete sets van of het een of het ander. Maar jij zou eigenlijk van beide wat willen dus ga het gewoon even in de winkel halen:)

op youtube staan filmpjes van een blackfoot met een 5.5 ezrun maar hij heeft een 20t pinion gebruikt maar als ik er een gewone op zet wat gebuurt er dan

de gear ratio zijn

18t 18.3:1
20t 16.5:1

ps: er zou geen 5.5 op zijn hoogst 8.5

oke ik heb net even zitten rekenen.

ik ben er bij de berekeningen vanuit gegaan dat je op een 6-cel accu rijdt.

Dit zijn puur theoretische waarden zonder verlies in je stroomcircuit en wrijving enzovoorts. Ook is er vanuit gegaan dat je banden nog de originele diameter van 13 cm hebben (dus geen slijtage meegerekend)

met de 5,5T:
18T: 58 km per uur
20T: 64 km per uur

met de 8,5T
18T: 39 km per uur
20T: 43 km per uur

met een 7 cel accu krijg je 16,7 procent meer voltage dus zou je theoretisch gezien de volgende waarden kunnen schatten

5,5T:
18T: 68 km per uur
20T: 75 km per uur

8,5T:
18T: 46 km per uur
20T: 50 km per uur

Nogmaals: dit zijn dus puur theoretische waarden waar je in de praktijk dus echt niet bij in de buurt komt. Overigens zou je wagen deze snelheden en vermogens ook absoluut niet prettig vinden denk ik zo:)

ik persoonlijk heb vanaf het begin al met 20T gereden, echter zie je dat dit niet zo heel erg veel verschil maakt. Met 18 tands zet je een klein beetje meer kracht op je tandwielen bij vol optrekken, en met 20 tands haal je iets hogere toerentallen, dus voor slijtage zal het denk ik niet zoveel uitmaken. Je hebt een pb trouwens;-)

weet ik heb ik al beandwoord maar ik koop wel een 20t en ik experimenteer wel
met de pinons en ik koop teflon lagers en hoe berken je dat

Laatst bewerkt:
Back