Tamiya Plasma Edge II

Het ene aluminium is de andere niet. Zeker die "zooi" uit Azië zijn van een belabberde soort, iets van 6065, goedkoop, makkelijk en snel machinaal te bewerken (misschien wel gieten) en makkelijk te anodiseren. Dat van die FG zal wel meer een 7075 soort geweest zijn. En die FG gebruikt vast kunststof bussen op de scharnier pennen, die TT-1/02 zooi niet en zullen sneller inslijten..


Ik weet dat je aluminium in verschillende kwaliteiten krijgt.
Maar ik vond het erg decoratief en als het nodig is om wat aluminium te vervangen,
kan ik nieuwe aluminium reserveonderdelen kopen.
Waar ik woon is er weinig terrein, dus ik rijd alleen op het gras, maar ik moet offroad hebben
om op het gras te rijden.
Dus ik denk dat de aluminium onderdelen niet snel kapot zullen gaan.

Ik hou van modellen die mooi zijn om naar te kijken. Daarom ik koop zo veel van aluminium,
en ik vind het erg belangrijk om te met schoonmaken van de carrosserie en het chassis.
 
Laatst bewerkt:
Mijn oorspronkelijke bedoeling om deze auto te kopen was om hem op te knappen en te verkopen.
Maar nu is het zo leuk dat ik het niet kan verkopen.
Hij heeft een gloednieuwe standaardmotor en dat betekent dat hij minder ruimte nodig heeft om in te rijden,
omdat hij niet zo snel is als de andere die ik heb.
Ik heb verschillende onderdelen uit mijn nieuwe auto gehaald en op deze auto gemonteerd omdat de andere
auto nieuwe aluminium onderdelen heeft. Motor en snelheidsregelaar zijn nieuw omdat ik deze uit mijn andere
kit heb gehaald. Voor mijn tweede auto kocht ik een borstelloze motor.

upload_2023-10-13_9-25-15.jpeg
 
Ik weet dat je aluminium in verschillende kwaliteiten krijgt.
Maar ik vond het erg decoratief en als het nodig is om wat aluminium te vervangen,
kan ik nieuwe aluminium reserveonderdelen kopen.
Waar ik woon is er weinig terrein, dus ik rijd alleen op het gras, maar ik moet offroad hebben
om op het gras te rijden.
Dus ik denk dat de aluminium onderdelen niet snel kapot zullen gaan.

Decoratief is een keuze maar heel eerlijk, voor iets waarmee ruig omgegaan wordt is het zonde van het geld en tijd om iets decoratief eruit te laten zien. Aluminium is heel vaak een wens wanneer men een auto mishandeld heeft en er gebroken delen zijn, het besef dat men de auto over de grens van gebruik heeft laten gaan is dan vaak ver te zoeken. Als je hem tegen een boom parkeert moet je niet verwachten dat die heel blijft, aluminium gaat daarbij ook niet helpen.
 
Decoratief is een keuze maar heel eerlijk, voor iets waarmee ruig omgegaan wordt is het zonde van het geld en tijd om iets decoratief eruit te laten zien. Aluminium is heel vaak een wens wanneer men een auto mishandeld heeft en er gebroken delen zijn, het besef dat men de auto over de grens van gebruik heeft laten gaan is dan vaak ver te zoeken. Als je hem tegen een boom parkeert moet je niet verwachten dat die heel blijft, aluminium gaat daarbij ook niet helpen.

Dat klopt.
Maar ik ontdekte dat autorijden slechts de helft van de hobby is. Onderhoud en reparatie is net zo leuk.
Als tijdens het rijden bijvoorbeeld de verf eraf valt, schilder ik als ik thuiskom opnieuw om de schade te herstellen. Hetzelfde geldt voor het vervangen van onderdelen.

Het betekent wel dat de hobby duur kan zijn, maar ik denk dat het erbij hoord.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben begonnen met bouwen. upgrades tot nu toe:
aluminium olieschokdempers, koolstofbatterijhouder, kogellager en nieuwe schroeven in koolstofstaal.

Updates volgen binnenkort
 

Bijlagen

  • upload_2023-10-13_11-59-2.jpeg
    upload_2023-10-13_11-59-2.jpeg
    403,1 KB · Weergaven: 93
Laatst bewerkt:
Ik wil aluminium versnellingen in het differentieel van mijn tt-02b omdat ik zo'n snelle motor heb gekocht.
Maar de TT-02 heeft 4 versnellingen in het differentieel en die versnellingen in aluminium kon ik niet vinden.
Dit differentieel heeft daarentegen slechts drie versnellingen in het differentieel zoals de TT-01 heeft, maar er
staat dat het bedoeld is voor de TT-02.
Het hele differentieel van aluminium had ik niet nodig gehad, ware het niet dat ik een nieuw differentieelhuis moest hebben dat bedoeld is voor 3 versnellingen.

Ik krijg aan het eind van de maand veel opties, dus houd het in de gaten.

upload_2023-10-14_2-14-14.png
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een complete kit gekocht, dus ik heb er nog wat meer gebouwd om te zien hoe het werkt, maar veel van wat ik heb gebouwd moet opnieuw worden opgebouwd met nieuwe aluminium onderdelen die ik heb besteld.

De nieuwe aluminium schokdempers hebben een traploze spanning van de veren.

Het feit dat de carrosserie van kleur verandert afhankelijk van de lichtinval is de reden dat ik geen stickers heb aangebracht.




upload_2023-10-14_22-4-56.jpeg
 
Zwart aluminium aandrijfassen tussen voor en achter. Ik vind zwart aluminium beter dan blauw.

En Zwart aluminium axle cups bij de differentialen voor en achter.

De blauwe aandrijfassen zijn aan het uiteinde voorzien van kruiskoppelingen
(Ik kon ze niet in zwart of chroom kopen)

Meer option onderdelen komt later.

(sorry mijn slechte Nederlands. Soms ik moet Google translate gebruiken)


upload_2023-10-16_4-31-3.jpeg



upload_2023-10-16_4-33-50.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Het oorspronkelijke plan was om deze oude auto te kopen om te restaureren en te verkopen omdat ik veel reserveonderdelen had. Nu is het helemaal verbouwd en heb ik zelfs een zender gekocht, maar nu is het zo leuk dat ik het niet kan verkopen.
Ik kocht een goedkope zender voor 34 euro op AliExpress - 2,4 Ghz. Maar het werkt goed.

Ik heb proefgereden. het heeft een gloednieuwe Tourqe tuned motor en ESC. Ik heb hem overgenomen van de andere auto die ik aan het bouwen ben en die ik nieuw in een winkel heb gekocht. De andere auto krijgt een borstelloze motor, dus die had ik in de nieuwe auto niet nodig.


upload_2023-10-19_21-33-39.jpeg
 
Laatst bewerkt:
De assen zou je ook nog kunnen deanodiseren en polijsten om ze zilver te krijgen.
Op youtube staan daar wel filmpjes over.
 
Toen ik de auto kocht, had ik plastic olieschokdempers.
Maar ze hebben geen traploze verstelling van de veren.

Aluminium olieschokdempers zijn traploos verstelbaar en zijn veel mooier.

U kunt misschien ook zien dat ik de originele schroeven heb vervangen door nieuwe. Die zijn van carbonstaal gemaakt.

Volgende week krijg ik veel nieuwe optie onderdelen, dus volg het project verder

upload_2023-10-22_22-5-42.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Zijn de originele niet van koolstofstaal dan? Het is zo ongeveer het goedkoopste materiaal om schroeven van te maken. De originele lijken me ook nog eens verzinkt.
 
Back
Top