Er is sinds de bouw van de Rising Storm al veel gebeurd. De Rising Storm was mijn eerste wagen en kennismaking met RC.
Ondertussen ben ik al een paar andere wagens rijker (B4, T3-truck, ...), heb al eens meegedaan aan RC-competitie, ... ben van complete noob geëvolueerd tot beginner
De motor 12X2 heeft het niet lang uitgehouden. Al na een tweede of derde keer ded de wagen plots niets meer en kwam er rook vanonder de body: endbell opgefikt.
Misschien scheelde er iets aan, maar ik denk dat het waarschijnlijk ook lag aan het feit dat men mij niet verteld had dat ik de motor eerst moest inlopen (de verkoper was nochtans op de hoogte van mijn noobiness).
Afijn, ik heb een vervangende endbell gekregen en de motor draaide weer netjes. Ik was echter het vertrouwen kwijt, ondanks verhalen van anderen die de Rising Storm zouden probleemloos draaien met zelfs een 10T-motor!?
Het probleem is dat er maar een beperkte range pinions gemonteerd kunnen worden, van 16T tot en met 19T.
Ik heb de 12X2 kunnen verkopen en in de plaats daarvan een nette Element 19T gekocht.
Dat was al minder explosief

.
Daarnaast werd de Rising Storm ook gepromoveerd tot Robbe's wagen (m'n oudste zoontje, 4). Ik had de zender een speciale Robbe-instelling gegeven: Trothle op 50% zodat hij geen rampen kon veroorzaken. Robbe had er plezier mee om ook op het Kampenhouts circuit rond te rijden terwijl papa met zijn B4 aan het worstelen was
Ondertussen heeft de zender ook een Seppe-instelling (jongste dreumus, 1,5) gekregen: trothle 0%. Seppe vind het reuzeleuk om als een gek aan het stuurwieltje te draaien en de wielen te zien meedraaien. Groot is altijd de ontgoocheling en luid het protest als pa de zender na een tijdje uitschakelt, of de accu van de wagen loskoppelt. Dan wordt er altijd eerst met een mini-vingertje naar de wagen gewezen, gevolgd door de onvermijdelijke, verbaasde en luide "oh" ... en dan luid geroep en protest en zelfs tranen vol onbegrip voor zoveel tegenslag
De Rising Storm heeft ondertussen ook een bende lagers gekregen ter vervanging van alle plastic lagers of koperen busjes. Dat maakte wel een groot verschil uit qua soepelheid. De auto rijdt veel losser. Het is echter ook wel duidelijk dat hij qua prestatiues en afstellingen niet mee kan met wedstrijdbuggies (al zou ik hem wel aanraden voor beginners).
Ik denk wel dat de Rising Storm verder te verbeteren valt met een bende hop-ups ... maar die investeringen vind ik niet echt de moeite.
Ook moet ik een aantal anderen gelijk geven dat het niet absoluut nodig is om een 4X4 (4WD) te hebben om vlot rond te komen op een buggy parcours. Op aanraden van een paar mensen (thx Cooper

) toch maar eens een B4 en dus 2WD geprobeerd ... en veel fun ontdekt in deze relatief eenvoudige klasse. Daarnaast is een wagen als de B4 of bvb een losi-model ook makkelijk af te stellen, te tunen, ... te herstellen
En nu breekt mijn eerste RC-winterseizoen aan. Nu ga ik dus het indoor-gebeuren ontdekken, en daarmee gepaard het onroad-rijden (bestaat er eigenlijk een verschil tussen onroad en touring?).
Ik schreef me in in de ZOne442/MCM-challenge die hier in de buurt verreden gaat worden (zie het franstalige forum
www.zone442.com) én ook voor de M-auto-cup. Daarnaast ben ik ook van plan om de Tamiya-cup eens te proberen om zo op't gemakse zoveel mogelijk ervaring op te doen.
Voor die Tamiya-cup en de M-auto-cup ben ik trouwens begonnen met de bouw van een Tamiya Swift. Bouwverslag volgt
De Rising Storm is dus nog niet afgeschreven ... maar rijdt niet meer zo vaak. Ik heb mijn zelfgemaakte front shoktower erop laten staan, alhoewel ik de vervangende parts ondertussen al bestelde en binnenkreeg. Mijn eigen shocktower is sterker dan de oorspronkelijke. Ook monteerde ik hem verder terug helemaal zoals origineel, dus terug de originele bijgeleverde Speedcontroller en motor.
Onder deze configuratie heeft hij al vaker gediend als vrienden eens meekomen en ook eens proberen. Als ze vlotjes rondkomen, ben ik daarna wel zo stout gemeen om ze even mijn zender voor de B4 met 13T-motor in handen te geven. Zelfs met veel raadgevingen en verwittigingen dat ze RUSTIG moeten rijden, vliegen ze dan binnen de kortste keren ergens naast de baan ... met meestal een grote grijns op de tronie die zoiets zegt als "DA IS NEIG"
(voor de nederlanders onder ons, dit wil zoiets zeggen als "dit is rete-koel"

)