Tamiya Scania 111 neus in Melkweg Zwolle uitvoering.

Hallo,

Nog niet klaar en gemonteerd maar alvast een kleine update van het zijbordes.

32747084wv.jpg

Rechts het begin van de steuntjes van de railing.
Links de steunen van het loopbordes, de zijde die plat op de snijmat ligt is al in de vorm van de tank gebogen.

32747086go.jpg

Rechts de definitieve vorm van de steunen.
Links de loopbordessen in aanbouw, de 0,5 mm traanplaat is verlijmt op een 1,5 mm plaat.

32747087ek.jpg

En dan alles in plakjes zagen en netjes afwerken.

32747091xk.jpg

32747090yu.jpg

En zo moet het worden, inclusief de nepboutjes en moertjes. :yes::yes:

Hallo,

@Catwoman , @hobbyvanrobbie , Bedankt voor de complimenten. :beer::beer:

Ik heb nog een nieuwe update voor jullie; de spoel / stoom leiding.
Van de bouw heb ik geen foto's omdat er verschillende onderdelen in de kliko verdwenen zijn.
Ideeën in de kop zijn in de praktijk niet altijd uitvoerbaar dus ik ben een paar keer opnieuw begonnen.:(
Door de vele foto's zag ik niet meer welke van de uiteindelijke bouw waren.:stout:
Maar het resultaat heb ik uiteraard wel op foto. :koud::koud:

32955864ms.jpg

Van rechts naar links; een oud stukje losslang met slangklemmen erom ter bescherming van de spoelleiding en deksel,
dan een motorkaprubber om de deksel vast te zetten en dan uiterst links een kraan om de spoelleiding open of dicht te zetten.

32955869vz.jpg

32955870gn.jpg

32955871ji.jpg

32955867nb.jpg

De koppeling met dop en ketting, hier is het aansluitpunt om te spoelen of te stomen.

32955866qf.jpg

Elke losdeksel en bodem afluiter deksel heeft nu een een verzegeling / loodje. :yes:

Waanzinnig mooi, mooi die leidingen met afsluiters en de verzegelingen, klasse modelbouw Luchard

Hallo allemaal,

Bedankt voor de leuke positieve reacties en aanklikken van "leuk".

Vanwege de hitte van de afgelopen 2 maanden heb ik weinig kunnen
doen omdat mijn hobbyzoldertje een soort sauna was.
Langzaam pik ik de draad weer op en kan ik weer een nieuwe update plaatsen.

Het zijbordes en de eindkappen zitten in de verf/lak.

33608592bd.jpg

33608594xz.jpg

Trapje gemaakt van 3mm profiel.
33608585nx.jpg

En aan beide kanten 2 ouderwetse rood/witte fietsenvangers.
33608588rb.jpg

Hallo Luchard,

Wat weer een mooi stukje modelbouwwerk.
SMILEY OK.png
Het ziet er heel realistisch uit, de trailer lijkt precies op de 1:1 trailer van de Melkweg Zwolle.

Ook de Melkweg sticker is heel mooi gemaakt, echt Super mooi !
SMILEY DUIM OMHOOG.jpg SMILEY DUIM OMHOOG.jpg

Hallo Piet,

Bedankt voor de mooie woorden. :koud::koud:
Gaaf dat iemand die de auto's kende mijn bouwwerk realistisch vindt. :yes::yes::banana::banana:
Bij de volgende update zal ik een beter foto maken van de achterkant/sticker. ;)

Hallo Luchard,

Inderdaad heb ik de trailers van de Melkweg uit Zwolle goed gekend.
Als ik jou trailer zie, dan lijkt het of ik weer een echte trailer zie van de Melkweg Zwolle.
SMILEY TOPPIE.gif

Heel mooi geworden Luchard erg mooie trailer met oog voor details, sluit mij aan wat Pieter zegt.

Door jou details Luchard op de tank trailer, kan ik gebruiken voor een volgend project dus leren van mede modelbouwers.

Hallo,

Bedankt voor de complimenten Piet ( sorry, foto achterkant is mislukt) en Marceline. :):)

Als ik jou trailer zie, dan lijkt het of ik weer een echte trailer zie van de Melkweg Zwolle.

Ik kan me niet herinneren dat Melkweg destijds nieuwe banden en velgen als reserve wielen had.( Veel bedrijven wisselden de nieuwe wielen van nieuwe opleggers voor oude uit de opslag )
Vandaar dat ik begonnen ben om de reservewielen oud te maken, Hopelijk kom ik nu nog dichter bij de echte Melkweg oplegger, Piet.
Mocht het compleet mislukken kan ik ze makkelijk voor nieuwe velgen vervangen. ;)

33637728ne.jpg

De reservewielen, inclusief afgebladderde verf, bellen onder de verf en smerigheid met roestsporen.

33637727va.jpg

En dit zijn de velgen die onder de oplegger komen, zoek de verschillen. ;);)

Hallo,

Dank je wel Charlotte. :banana::banana:

Er zijn weer een paar kleine klusjes gedaan.
De oplegger nadert de eindfase maar de kleine klusjes zijn helaas erg tijdrovend.

33726575ae.jpg

Ik heb een vierkantsleutel gemaakt voor het (Batterij ) kastje.

33726576vy.jpg

De temperatuurmeters hebben de vaste plek gekregen, ik hoef niet meer bang te zijn dat ik ze kwijtraak. :)

33726577jh.jpg

Ze zijn vastgemaakt met een dikke ring uit een 3mm plaat.

33726574og.jpg

Tot slot nog een foto van de eindkappen.
De achterkant voor Piet ( ;) ) en bij de voorkant is te zien dat er breedtelampjes van Verkerk zijn gemonteerd.
Ook zijn de luchtkoppelingen geplaatst.

Hallo Luchard,

Geweldig mooi, de Melkweg sticker op de achterkant. SMILEY OK.png

Het wordt een Supermooie tanktrailer. SMILEY DUIM OMHOOG.jpg

De Volvo F 10 (1e generatie) trekker er voor zetten, dan is het helemaal goed !SMILEY LACHEN.jpg

Hallo,

Hahaha, ik weet dat je Volvo freak bent Piet maar voor deze trailer hoort eigenlijk een Scania 112:oops::oops:
Maar totdat er een Volvo / Scania 112 klaar is zal de 111 neus hem moeten trekken.:):)

De slinger voor de steunpoten is klaar;
33734943gf.jpg

33734944pw.jpg

33734945yp.jpg

33734946ya.jpg

33734947by.jpg

33734948cs.jpg

Het beugeltje om hem op te hangen is nog in de maak.

Back