Tamiya Scania 111 neus in Melkweg Zwolle uitvoering.

Hallo,

Bedankt voor de complimenten Heren en Dame. :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

@Helicor , :rofl::rofl: :):):friends:
Ik geloof dat ik een beetje :bier: was, ik zweer je dat ik er meer telde.:hammer::hammer:
Het was erg lastig om de boutjes op de juiste plek te krijgen en met 4 boutjes kreeg ik ze niet mooi symmetrisch.:mad:
Vandaar dat het er meer zijn geworden, om mijn onkunde te verbergen.;)

31687255qw.jpg

Hallo Luchard,

Dit ziet er heeeeeeeeeeeeeeel goed uit, echt een combinatie combinatie uit de jaren 70 van de vorige eeuw, zoals ze rondreden bij de Melkweg Zwolle. :yes: :thumbsup: :worship: :koud: :koud:

Wel effe de achterkant dichtmaken, want nu loopt de melk er wel heel makkelijk uit ! :( :(

Melkweg Zwolle SCANIA.jpg

Bij deze trailer zit wel een knik in de tank boven het schamel, maar er waren ook rechte tanktrailers in gebruik.

Hallo,

Bedankt voor de complimenten modelbouwmeesters. :friends::friends:

Piet, de oplegger op de foto was een binnenlandoplegger, voornamelijk voor melk en wei.
Buiten de knik/zwanenhals had hij ook een gestuurde 3e as.
De oplegger die ik maak was voor buitenland werk.
o.a.. boterolie en glucose richting Denemarken en Duitsland en wei concentraat retour vanuit Duitsland voor Borculo.

Wel effe de achterkant dichtmaken, want nu loopt de melk er wel heel makkelijk uit ! :( :(
:rofl::rofl: oeps vergeten.

Mooie stoere foto van de splinter nieuwe neus. :thumbsup::thumbsup:

Hallo,

Dank je Charlotte voor de complimenten.:friends:

Ik ben momenteel bezig met de bumper, het wordt een kruising tussen de 2 onderstaande bumpers.
31840723tx.jpg

31840725rb.jpg

31840694by.jpg

31840695zt.jpg

31840746ca.jpg

31840697hj.jpg

31840698wn.jpg

Na het boren van de gaatjes voor de ledjes is er een nieuwe 1 mm plaat aan de achterkant gekomen.
De gleuven boven de gaatjes zijn voor de draadjes van de breedtelampjes.

31840700se.jpg

Na deze plaat komt er een plaat met uitsparingen voor de draadjes van de achterlichtledjes en daarna zal alles afgesloten worden met een 1 mm plaat.
Alle verlichting zal met 1 plus en 1 min draad aangesloten kunnen worden.
Net zoals bij de vorige auto's komen er geen functionerende rem/ knipperlichten op vandaar dat de bumper compleet afgesloten kan worden.

Werkelijk super strak old school werk ! Heb vooral veel bewondering voor je eindeloze geduld om de juiste ronde vormen in het plastic te krijgen. Ik gebruik trouwens zelf reiniger/ontvetter/verdunner van Bison kit voor het verlijmen van styreen. Het is ideaal vanwege de capillaire werking (het spul vloeit vanzelf tussen naden), het laat geen lijmsporen achter en is relatief goedkoop.

Welk merk/welke schaal en soort traanplaat heb je gebruikt ? Ik had in Nederland 1/16 plastic JTT traanplaat besteld en kreeg toen tot mijn onaangename verrassing Wedico plaat opgestuurd (één van de redenen waarom ik liever niet meer in Nederland bestel, i.p.v. te melden dat iets niet op voorraad/ niet meer te krijgen is, stuurt men zonder overleg een redelijk willekeurig, soms erg afwijkend, vervangend product op ....). Heb hetzelfde verschijnsel bij meerdere zaken in Nederland ervaren maar dat even terzijde ....

Groet,

Arjan

Laatst bewerkt:
Hallo Arjan,

Bedankt voor de mooie woorden.:friends:
Ik heb zelf wel eens geëxperimenteerd met andere lijm ( oa Ruderer en puur aceton ) maar ik zweer bij de Revell lijm.
De traanplaat die ik gebruik is de door jou genoemde JTT traanplaat in schaal 1/16.
Ik heb hem bij Krikke gekocht, Trouwens al weer een paar jaar geleden dus ik weet niet of ze het nog hebben.

Hallo,

Het vervolg;

31845575uu.jpg

Alle verlichting aan elkaar gebakken:rolleyes:
Helaas vergeten een foto te nemen van de vorige 1 mm plaat.
Hier is alles afgesloten met uitzondering van het middengedeelte.

31845576de.jpg

En zo brand alles op 3 volt, de breedtelampjes zijn van Verkerk, gekocht bij Wetronic.

31845577dn.jpg

31845578pu.jpg

De achterkant na complete afsluiting, hopelijk gaat er nooit iets kapot want dan zal ik een nieuwe bumper moeten maken.;)

31845579uh.jpg

De onderste massieve balk ( 11 x 11 mm ) is nog niet vast gelijmd.

Dank jullie Heren voor de complimenten:friends:

:banana::banana:, THX

Ik probeer dit altijd te omzeilen
Je hebt gelijk maar af en toe is dat vrij lastig als je iets strak en demontabel wilt maken met polystyreen.:(
Tijdens het plaatsen van de laatste plaat heeft er continu stroom op de lampjes gestaan om te checken of alles bleef branden.
Ik heb goede hoop dat er geen problemen komen.:)

Terwijl ik met de bumper bezig was heb ik tussen door ook aan de Hamburger lampen gewerkt.

Aan 1 kant van stukjes buis ( buiten 12 en binnen 10 mm ) plaatjes geplakt en pasgeschuurd.

31881406fg.jpg

31881409zm.jpg

Binnen zilver geverfd.

31881410nt.jpg

1 mm zwart polystyreen.

31881411tg.jpg

31881408ku.jpg

31881407xr.jpg

Nu zijn het net zwarte smileys. :)

31881412uw.jpg

Een cd hoesje opgeofferd om "glas" van te maken.

31881413wp.jpg

Het huis ga ik zwart verfen en op het glaasje komt doorzichtige oranje en rode verf in het kenmerkende Hamburger motief.

Hallo,

De bumper is voorlopig klaar, later komen de kleuren en stickers.
Eerst het chassis klaar maken op de juiste lengte en kijken waar de stroomdraadjes gaan lopen.

31902655ra.jpg

31902653am.jpg

31902654sm.jpg

Hobur is een Nederlandse tankoplegger bouwer uit Almelo.
Volgens mij is de naam een samenvoeging van Burg chassis bouwer en Holvrieka tankbouwer.
Waarschijnlijk weet onze Twentse Wikipedia Piet ( @VOLVO FH 16 660 ) wel of dit juist is.:)

Back