Dank je wel Piet voor de complimenten

De steunpoten zijn aan de beurt.
Ik zal proberen uitvoerig te beschrijven hoe ik ze ga maken.
Bij het verslag van de Texaco oplegger is het er een beetje
bij ingeschoten dus nu iets betere uitleg.
Ik had nog wat rest stukken van 5 x 10 mm liggen, voor elke poot 2 op elkaar geplakt waardoor 1 poot 10 x 10 mm is geworden.
Om het stuk van de poot dat ik uiteindelijk ga gebruiken heb ik 0,5 mm plaat geplakt.
het overtollige materiaal is makkelijk met een schaar weg te knippen.
Na het knippen even de rest wegschuren. De poten zijn nu 11 x 11mm. ( Boven stuk waar geen plaat omzit gaat er nog af )
Het uitschuif gedeelte blijft de 11 x 11 mm , om de rest van de poten gaat nog een keer 1 mm plaat.
En daar zijn de zwarte lijntjes weer

Het overtollige materiaal van de iets te grote platen die verlijmd zijn zal uiteindelijk dezelfde hoogte moeten
krijgen als de rest van de poot. Daarom markeer je het materiaal wat moet blijven met een zwarte stiftlijn.
Het overtollige materiaal blijven weg vijlen tot je bij de zwarte lijntjes komt.
Het zwarte lijntje word uiteindelijk wel weggeschuurd/weggevijld maar als je voorzichtig bent zal je geen hoogte verschil zien.
Met een kleine vijl bijna plat op het werkstuk een schuivende beweging maken van foto 1 naar foto 2 en deze beweging
blijven herhalen met enige druk net zolang tot je zwart ziet verdwijnen, daarna op plekken waar het zwart weg is minder
druk uitoefenen en langzaam maar zeker al het zwart wegvijlen.
Nooit teveel op 1 plek vijlen want dan ga je zeker golvende lijnen of flinke happen krijgen.
Als je secuur gewerkt hebt met plaat snijden, lijmen, vijlen en een beetje naschuren met schuurpapier zal je
geen plamuur nodig hebben om een nagenoeg naadloos resultaat te krijgen.
Bij de rechter poot zijn de hoeken iets rond geschuurd.
Op deze foto zijn beide poten na behandeld, Links onder bij de linker poot zie je nog een klein beetje zwart.
In dit geval kon ik met de nagel geen onregelmatigheden meer ontdekken dus het hoogte verschil is daar nihil tot niets.
( die kant kan natuurlijk aan de binnenzijde worden geplaatst.

)