tamiya scania r620 eerste testrit gemaakt met de city oplegger

grondverf en dan licht schuren en afspuiten met goede temperatuur
goed uit laten harden en als je maskeertape gebruikt en eraf wilt halen dan over de kop eraf trekken
dus niet recht van je model af want dan trek je verf haaks van je gespoten object af
als je goed wilt aandrukken in naadjes of hoekjes met nagel of achterkant penseeltje
maar echt heel veel tips vind je in topic spuitcabine zie index en dan bovenaan

En eerst plastic primer en daarna goeie primer scheelt een
Hoop had er bij me vorige modellen ook wel is last van
Door uit te proberen kom je vanzelf er achter wat je mis dee
Als je nog meer info wil vraag gewoon geen probleem

Gr jeroen

Hallo,

Ik doe eerst schuren met 400 dan altijd plastic primer van motip, en dan gewone primer van motip dan keertje schuren met 800 dan de gewone laag erop, dan de blanke lak

Zou in prinsipe goed moeten gaan je kan andere primer proberen bijv
Van tamiya in combi met tamiya verf
Ik gebruik alles van humrol en airbrush alles en tot nu toe gaat
Alles prima

Klopt het dat de motip plastic primer er alleen in doorzichtig is?
En hoeveel tijd na het spuiten haal je je tape eraf?

Ja dat klopt en daarna doe je grijse primer er op.
Ik haal meestal de tape er af als ik klaar ben met
Spuiten en deverf iets aangedroogt is ongv na
15mins wand als je het er weer te lang op zet heb je
Kans dat het te vast gaat zitten en dat de lijn na het eraf
Halen niet helemaal strak word

Plastic primer van motip is doorzichtig, tussen 10 en 15 laten "inwerken" voor je de andere primer er op zet.

Naar mijn mening is van zodra de verf erop zit, de tape er af halen :) en ook zorgen dat je de tape er kan afhalen zonder beschadiging, bv dat de tape in de natte verf gaat "liggen" :)

De plastic primer van motip is geen verf,maar een week maker voor het opweken van de ondergrond om een goede hechting te krijgen..Als je ziet dat het droog is gelijk overspuiten met primer of lak.Als je te lang wacht heeft het week maken geen effect meer.Ook het verwijderen van tape,door het verdunningsmiddel van de lak krijgt men een omzetting van de lijm welke dan de ondergrond aantast.Dus tape niet langer laten zitten dan nodig.

Die zit er inmiddels op en alle andere cabine dele
Staan in de grondverf alleen nog geen tijd gehad om
Te updaten

Ben onder tussen ook al begonne met de trailer het
Chassis heb ik zo goed als gemaakt fotos volgen

Bedoelde eigenlijk, wanneer breng je de blanke lak aan? Dus hoeveel minuten of dagen na de normale lak?

Trouwens nog verder gekomen?

Meestal een dag of 2 dagen later dan is e verf goed doorgehard
Ben niet veel verder gekomen nog helaas druk werk week en druk
Weekend dus word morgen avond weer hobbyen

vandaag weer eens wat kunnen doen helaas weinig tijd gehad laatste tijd
cabine staat nu in de kleur ben niet helemaal tevreden dus weet nog niet wat ik er mee ga doen is even afwachten hoe hij er uit ziet na de laatste laag verf

verder ben ik alvast met mijn trailer begonnen
het word een city oplegger met sturende achter as het zit al een tijdje in mijn hoofd
om het te maken dus van de week al aardig wat dingentjes gemaakt op mijn werk
zo als de as bevestiging en de bodem plaat
verder het chassis op maat gemaakt dus volgende stap de stang besturing maken

IMAG0341.jpg

IMAG0342.jpg

IMAG0344.jpg

IMAG0343.jpg

gr jeroen

omdat de cabine nog niet helemaal naar het zin is laat ik hem even goed uitharden zodat
ik hem terug kan schuren en dan weer in de blauw kan zetten
maar ben wel lekker bezig geweest met de oplegger
ben weer een stuk verder gekomen met de besturing van de oplegger en de as ophanging
ik heb de as nu vast zitten aan het chassis en een stuur stang er aan gemaakt verder heb
ik de verbinding een glijplaat tussen gezet zodat de trailer stablieler staat en niet alles op
een boutje staat
morgen op mijn werk even een paar dingen voor de schotelplaat voor berijden en dan kan ik daar ook mee verder en het stuur systeem afronden en test draaien

IMAG0353.jpg

IMAG0352.jpg

IMAG0350.jpg

IMAG0349.jpg

gr jeroen

thanks heb hem al globaal geprobeerd maar werkt mooi zal mij benieuwe als ie straks in elkaar staat hoe hij er achter aan loopt

Hallo,

Mischien even een tip om wel met 2 stangen te werken.
Als dalijk het systeem een beetje veroudert krijg je speling en met 2 stangen is het net wat netter en houd dit de as beter op zijn plek.

Verder ziet het er al goed uit.

Mvg. Mitchell

daar zit wat in maar wil hem zo echt mogelijk maken en daar werken ze ook met 1 stang of met een kabel .
in principe kan alleen de stuur stang slijten ik tap de bouten in de as en schotel plaat en draai er daarna een moer tegen dus het enigste wat beweegt is dan de stuurstang en die is dan eenvoudig te vervangen misschien is het wel een id om er een lagertje in te maken

Dit is wel perfect... Zo zie ik precies wat ik straks bij mijn oplegger moet gaan doen!
Dus keep the pics coming! :D

Back