Tamiya Suzuki swift ( opvoeren )

  • Topicstarter Topicstarter harry1981
  • Startdatum Startdatum
H

harry1981

Guest
Ik heb een rtr versie waar ik wedstrijden mee ga rijden,maar omdat je eigenlijk wel harder wilt rijden met zo'n wagentje,wil ik een bouwkit erbij nemen.En deze wil ik dus hard laten rijden,wie heeft een goeie setup voor me om een 60/70 te halen.

Heb er 200 euro voor over om m op te voeren,is dit haalbaar met dit budget.
 
Je zou er natuurlijk altijd voor de gein een brushless in kunnen gooien :)
probleem is dat je dan alles kapot draait...

Bij Real80 rijd iedereen dacht ik gewoon met de standaard swift.
 
Dan zou ik voor die 200 euro en het geld voor een extra kit gewoon een ander model kopen die de snelheid en het vermogen wel aan kan.

Swift is een leuk model maar veel sneller maken als met de standaard motor is vragen om problemen. Een LRP Runner plus is nog wel leuk zoals bij de M-Auto werd gereden maar sneller is bijna niet te toen.
 
200 euroi in een m03 chassis stoppen is zonde... voordat geld koop je een heel leuk ander chassis waar je de huidige spullen in kan overzetten.
 
dat is waar idd,bij real80 ga ik met de standaard swift rijden.Dan idd opzoek naar een model wat het aankan.
 
Een LRP Runner plus is nog wel leuk zoals bij de M-Auto werd gereden maar sneller is bijna niet te toen.[/quote]


onzin voor mij, ik rij met een cube 2 13 turns motor en spectrum systeem gaat super goed ( deze setup zal rondt de 70 lopen )
 
Je kan de Swift eenvoudig sneller maken. Het probleem is dat de Swift voorwielaandrijving heeft, daardoor zal je weinig stuk rijden als je sneller maakt, alleen je hebt wel een enorm lang recht stuk halen om op snelheid te komen. In eerste instatie zal je namelijk alleen maar wielspin hebben......
 
ik heb de carson poison motor erin 23t, dit gaat al hard. heb nog een 13t liggen die ik vanavond eens ga uitproberen. ben benieuwd.
 
onzin voor mij, ik rij met een cube 2 13 turns motor en spectrum systeem gaat super goed ( deze setup zal rondt de 70 lopen )

Niet is onmogelijk, de motor past er in dus je kan hem gebruiken.

Maar zoals andere al aangeven zou ik geen 200+ euro uitgeven om een Swift sneller te maken. Dan zou ik voor dat geld een chassis kopen die de snelheid beter aan kan en te besturen blijft en gewoon goede grip heeft.

Heb je die snelheid gemeten of is het een wilde gok?
 
onzin voor mij, ik rij met een cube 2 13 turns motor en spectrum systeem gaat super goed ( deze setup zal rondt de 70 lopen )

Ja, op straat zal die rond de 70 lopen, maar op circuit heb je die snelheid met een swift niet nodig hoor. Daar liegt het er aan of je goed kan rijden of niet...
 
Niet is onmogelijk, de motor past er in dus je kan hem gebruiken.

Maar zoals andere al aangeven zou ik geen 200+ euro uitgeven om een Swift sneller te maken. Dan zou ik voor dat geld een chassis kopen die de snelheid beter aan kan en te besturen blijft en gewoon goede grip heeft.

Heb je die snelheid gemeten of is het een wilde gok?


op de rollerbank haalt hij de 94 km/h maar op de weg haalt hij dat niet
1 te veel wielspin
2 een verkeerde stuurbeweging en hij gaat achter slippen
3 luchtweerstand, mini body is niet bepaald gestroomlijnt
4 rolweerstand

en er is wel meer aan dez4e auto uitgegeven ik zal eens foto'tjes maken vandaag, ik zal het zo zeggen blauwer kan écht niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Ja, op straat zal die rond de 70 lopen, maar op circuit heb je die snelheid met een swift niet nodig hoor. Daar liegt het er aan of je goed kan rijden of niet...


dat klopt niet, de regelaar en accu maakt zo een wereld van verschil op het circuit, nu moet ik zeggen zondag was pas de 3e keer dat ik op circuit heb gereden maar ik ben geen slechte rijder ( idereen zegt zo jij kan goed rijden zeg ik ja is wel pas de 3e keer dat ik op circuit rij..)
 
op de rollerbank haalt hij de 94 km/h maar op de weg haalt hij dat niet
1 te veel wielspin
2 een verkeerde stuurbeweging en hij gaat achter slippen
3 luchtweerstand, mini body is niet bepaald gestroomlijnt
4 rolweerstand

Mag ik vragen wat voor een rollenbank dat dan is geweest?

dat klopt niet, de regelaar en accu maakt zo een wereld van verschil op het circuit, nu moet ik zeggen zondag was pas de 3e keer dat ik op circuit heb gereden maar ik ben geen slechte rijder ( idereen zegt zo jij kan goed rijden zeg ik ja is wel pas de 3e keer dat ik op circuit rij..)

Een accu en regelaar kan je sneller laten gaan maar maakt echt geen wereld van verschil. Als je niet kan rijden kan je met een goede regelaar en accu nog steeds niet rijden.
 
Laatst bewerkt:
Een accu en regelaar kan je sneller laten gaan maar maakt echt geen wereld van verschil. Als je niet kan rijden kan je met een goede regelaar en accu nog steeds niet rijden.[/quote]

uhh watblief, vriend rijdt met rocar ik met cube 2 jij beweert dat je daar geen verschil in merkt ? ps ik heb ook interface erbij.
en ja ik kan goed rijden
 
wat Pasqual bedoeld, is dat als je niet kunt rijden je met een andere accu motor en regelaar niet beter gaat rijden.
dat heeft niets te maken of je auto nou sneller gaat of niet.

En de auto is gemaakt voor een standaard motortje. Als je hem gaat opvoeren word de wegliging minder.
De auto is eigenlijk ook bedoeld om leuk mee rond te rijden en wat stok wedstrjden mee te rijden.
Niet om er een mod klasse mee te winnen.

maar leuke wagentjes om te zien rijden. hoop spektakel op de baan bij een wedstrijd.
 
uhh watblief, vriend rijdt met rocar ik met cube 2 jij beweert dat je daar geen verschil in merkt ? ps ik heb ook interface erbij.
en ja ik kan goed rijden

Ik zeg toch ook nergens dat je geen verschil zal merken. Ik zeg alleen dat het verschil niet heel erg groot is. Het maakt in ieder geval zeker geen wereld van verschil.

Zoals al gezegd als je niet kan rijden kan je nog steeds niet rijden als je een goede regelaar en accu koopt. Rijden moet je leren en goed spul kan de leer curve misschien versnellen maar je zal nog altijd moeten oefenen voor je goed kan rijden. Een goede regelaar en accu veranderd daar maar weinig in.

Ook zeg ik nergens dat jij niet kan rijden, heb je nog nooit zien rijden dus kan dat niet beoordelen bij jou.
 
Helaas bepaald de regelaar niet hoeveel Ampere er door heen gaat. De motor is altijd nog bepalend voor het aantal amperes. Of je nu een 13Turns motor op een goedkopere of dure regelaar aansluit hij zal altijd ongeveer het zelfde vragen van de regelaar/accu.

Zo lang de regelaar het aan kan maakt het dus niet heel veel uit welke regelaar je gebruikt. Je zal altijd bijna even hard gaan. De goedkopere regelaar zal misschien iets zachter gaan omdat deze een hogere interne weerstand kan hebben waardoor je motor iets lagere spanning krijgt en dus zachter gaat. Maar dan is het de vraag of je dat wel merkt.

Het aantal amperes bij een regelaar geeft alleen maar aan hoeveel hij kan hebben en dat geeft een goede indicatie welke motoren je allemaal kan aansluiten en dus kan regelen.

Goed voorbeeld: (Amps is als voorbeeld kan verschillen natuurlijk ;))
Een 13Turns motor zal zowel bij een Rocar of een Cube 2 rond de 70A vragen.
Een 27Turns motor zal zowel bij een Rocar of een Cube 2 rond de 20A vragen.

Fout voorbeeld:
Een 13 Turns motor zal bij een Rocar 20A vragen en bij een Cube 200A vragen.
Een 27 Turns motor zal bij een Rocar 20A vragen en bij een Cube 200A vragen.
 
Laatst bewerkt:
dat is waar idd,bij real80 ga ik met de standaard swift rijden.Dan idd opzoek naar een model wat het aankan.

Hoi Harry,

Een andere auto kopen en gebruiken op real80 als je een rtr swift met lidmaatschap hebt gekocht gaat niet lukken het 1e jaar..
In dat 1e jaar mag je alleen met je swift de baan op..

Ps.. een brushless proberen kan natuurlijk altijd ;) die kan je daarna ook eens in een andere auto stoppen.
Wiebe zet wel eens "grote" 1:10 banden onder de swift en een iets snellere motor er in. Dan rijd het geheel toch al erg leuk.

Groeten Vincent
 
Helaas bepaald de regelaar niet hoeveel Ampere er door heen gaat. De motor is altijd nog bepalend voor het aantal amperes. Of je nu een 13Turns motor op een goedkopere of dure regelaar aansluit hij zal altijd ongeveer het zelfde vragen van de regelaar/accu.

Zo lang de regelaar het aan kan maakt het dus niet heel veel uit welke regelaar je gebruikt. Je zal altijd bijna even hard gaan. De goedkopere regelaar zal misschien iets zachter gaan omdat deze een hogere interne weerstand kan hebben waardoor je motor iets lagere spanning krijgt en dus zachter gaat. Maar dan is het de vraag of je dat wel merkt.

Het aantal amperes bij een regelaar geeft alleen maar aan hoeveel hij kan hebben en dat geeft een goede indicatie welke motoren je allemaal kan aansluiten en dus kan regelen.

Goed voorbeeld: (Amps is als voorbeeld kan verschillen natuurlijk ;))
Een 13Turns motor zal zowel bij een Rocar of een Cube 2 rond de 70A vragen.
Een 27Turns motor zal zowel bij een Rocar of een Cube 2 rond de 20A vragen.

Fout voorbeeld:
Een 13 Turns motor zal bij een Rocar 20A vragen en bij een Cube 200A vragen.
Een 27 Turns motor zal bij een Rocar 20A vragen en bij een Cube 200A vragen.


zal je toch gelijk moeten gevne maar alsnog ik merk het toch wel , even buiten de specs waren gister aan het rijden ik met de swift en hij met mijn 4wd mini , daar lag zijn electronica ook even in. hij zit om de 5 minuten aan het ding te klomelen omdat hij het niet doet, ( slecht contactjes ) zegt hij maar accu is nieuw en contacten regelaar ook. dus gewoon heatprotection wat aan slaat toch ?
 
Back
Top