Tamiya TA-06 Pro Build

Hier mijn bouwverslag van mij Ta-06 Pro
ik heb meteen de standaard schroeven vervangen door de titanium set en een front one way er in ge gooit ;)
van wegen mijn ongeduld heb ik met 2 verschillende camera's foto's gemaakt... maar dit zou niet zo heel veel mogen uitmaken

De doos :D

We starten met de bouw van het achter differentieel.
plus punt: je hebt gears en je kan nu ook de olie dikte naar wens gebruiken
min punt: de gears zijn van plastic... (waarom doen ze dat nou)

Op het diff na is de rest niet zo interessant, gewoon een direct drive systeem, dus geen foto's van gemaakt. (mijn excuses aan de mensen die dat graag hadden willen zien)

De titanium screw kit bevatte niet de schroeven om de spur op z'n plek te houden (dus zijn deze gewoon kruis kop)

Op dit punt is het 2 uur in de ochtend en ben ik maar gestopt...

Oke de volgende dag was de andere camera weer opgeladen en ik weer fris om aan de slag te gaan.

Waar waren we gebleven... owja ik weet het weer. :wink:

Te zien op de foto: chassis, front one way en stuur systeem

imageshack heeft mijn foto gedraaid... maar oke, dit is het scharnier punt waar de push rod overgaat naar de damper. Hij lijkt 90 graden, maar dat is hij niet, er zit wel een kleine hoek in het systeem. Dit komt namelijk beter uit met de kracht verdeling op het scharnier punt.

Als jullie je hoofd schuin houden, kunnen jullie zien dat het scharnier punt gelockt wordt met een e-clilp... Om eerlijk te zijn ben ik hier niet blij mee i.v.m. het eventuele demonteren. Er zit gewoon schroefdraad in de as, dus waarom geen schroef gebruiken???

Het eind resultaat.

De front one way op het chassis.

Wat random foto's.

De achterste draagarmen er op. Let op deze zijn reversibele, verkeert plaatsen beïnvloed je rijgedrag.

Close-up van de achterkant.

close-up van de voorkant met de push rods.

De wel bekende TRF dampers

Het eind resultaat van de bouw is er ook nog natuurlijk

Zondag 24 juli 2011, nieuwe foto's ;)

De kap

uit een plaatje plastic de afmetingen van mijn ESC overgenomen, om te kijken hoe hij het best kan zitten

Hij past niet op me chassis, maar zit wel oké zo ;)

Viper BL set binnen :D

zie hier de: ESC, 10.5T BL motor en de Progauge. Met de Progauge heeft de volgende functies:
-LiPo/LiFe Battery Monitor (2-6s)
-Servo Tester
-Viper Electronic Device Interface
-Rotor/Propeller RPM Tachometer
-Input PPM Signal Monitor

en alles ingebouwd (met een tijdelijke servo van Blue Bird)

Met alles er op (zonder verf) 1395 gram

Dit was hem dan al weer, ik hoop dat jullie hebben genoten :wink:

Laatst bewerkt:
Zeer leuk verslag,
Waarom ze nu plastic tandwieltjes gebruiken in de diffs is mij ook een raadsel.
Bij Spec-R net hetzelfde verhaal.. In mijn oude Tamiya TA04 waren deze van aluminium. Zal dus zijn voordelen wel hebben in plastic!
Welke body ga je erop plaatsen ?

ik heb hier nog een kap liggen, hij komt van een TB evolution 5 (ongespoten)
het is geen race kapje, maar hij zal het wel doen tot ik een vervanger heb ;)

voor de rest heb ik nu even geen geld genoeg. Maar ik kan je alvast zeggen dat er een hobbywing extreme stock ESC op komt met een 10.5t motor en voor een servo ben ik aan het kijken naar een Savox 1251MG.
Door de low profile servo blijft mijn roll center klein en de hobbywing ESC past mooi op het chassis (net 2mm er buiten als het goed is)

Net verslag!!
Ik ben benieuwd naar de foto's met de electronica in gebouwd.
Zie dat nu goed? Is er standaard rekening gehouden met het plaatsen van een ventilator boven de motor?
Denk je dat alle "stickpack" lipo's erin passen, ongeacht waar de aansluitdraden of bussen zitten?

er is inderdaad rekening gehouden met het plaatsen van een fan boven de motor, alleen moet ik nog de juiste maat schroefjes vinden, want die hebben ze er niet bij geleverd...

ik heb 1 zippy besteld (HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C Car Lipoly (ROAR Approved)) en een nanotech (HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 2650mah 2S 45~90C Lipo Pack) om te kijken of dat past (zijn nog niet binnen), ook heb ik hier nog een yeahracing lipo maar die past niet echt lekker (foto volgt)

de 4s nanotech die ik nog had liggen (softcase) past beter dan de yeahracing (hardcase), heb zelfs nog ruimte over.
voor het chassis adviseer ik accupacks met de kabels aan de zijkant (zoals de nanotech) of aan de boven zijde (zie de zippy)

edit: het nieuwe chassis heeft voor de batterij voor en nadelen.
voordelen: roll center ligt lekker, batterij is extra beschermd.
nadelen: batterijen passen niet of zijn weer te klein waardoor je moet gaan vullen...

edit2: zoals beloofd, de foto's:
De 4S soft case nanotech lipo past zoals je ziet ruim in het chassis

De Yeah Racing 2S Hardcase Lipo past niet echt door dat de aansluiting aan de bovenkant zit en niet aan de zijkant.

zie het verschil in groote

Laatst bewerkt:
Toch een mooi chassis:p....Jammer dat er zoveel tijd nodig is voor voor een accu te vervangen...

Eigenlijk is het geen 4s he, ze geven de voltage van een 2s.. ik heb ook een 2s2p en er is totaal geen verschil met een 2s1p

Eigenlijk is het geen 4s he, ze geven de voltage van een 2s.. ik heb ook een 2s2p en er is totaal geen verschil met een 2s1p

ja??? ik meet gewoon 14.8 als hij opgeladen is...
en als ik mijn 2s1p in de startbox doe krijgt mijn Ninja niet eens rond :rolleyes:

maar oke, de regelaar is besteld. Ik ben van de Hobbywing afgestapt op een andere ESC te testen (er word heel wat getest hier)
het is de Viper VXT10 met een VST10.5 motor. Het is weer wat anders, heb er wel leuke dingen over gelezen ;)

Toch een mooi chassis:p....Jammer dat er zoveel tijd nodig is voor voor een accu te vervangen...

nou echt lang duurt het niet, 4 imbusjes los draaien en daarna weer vast... en ik rij nu puur recreatief onroad, mijn Truggy is tot nu toe wel leuker om een wedstrijd mee te rijden volgens mij.

Update: ESC is nu in duitsland (komt deze week binnen) en me accu's krijg ik morgen, kan alleen niet echt er aan werken i.v.m. de luxe dat werk heet ^^

Laatst bewerkt:
Viper ESC binnen en zit er op, was alleen de sensor kabel vergeten :rolleyes:
gelukkig gebeurt er helemaal niks als hij geen input krijgt van de sensor (vergeleken met de LRP competitie esc van 1 jaar geleden)

foto's en meer eigen mening volgen ;)

de auto rijdt wel lekker, ik miste wel een stabilisator stang en die heb ik ook meteen besteld. ondanks de flex die in het chassis zit, rijdt hij best fijn. 10.5 is zoals verwacht over powerd, de 17.5 komt er ooit nog op... maar van wegen mijn examen jaar heb ik toch weinig tijd om naar 2 circuits te gaan (ik woon niet bepaald om de hoek van een circuit) dus bouw ik de ta-06 om tot een drift chassis ;)

foto's volgen in Post 1

Laatst bewerkt:
Back