Hier mijn bouwverslag van mij Ta-06 Pro
ik heb meteen de standaard schroeven vervangen door de titanium set en een front one way er in ge gooit
van wegen mijn ongeduld heb ik met 2 verschillende camera's foto's gemaakt... maar dit zou niet zo heel veel mogen uitmaken
De doos

We starten met de bouw van het achter differentieel.
plus punt: je hebt gears en je kan nu ook de olie dikte naar wens gebruiken
min punt: de gears zijn van plastic... (waarom doen ze dat nou)

Op het diff na is de rest niet zo interessant, gewoon een direct drive systeem, dus geen foto's van gemaakt. (mijn excuses aan de mensen die dat graag hadden willen zien)

De titanium screw kit bevatte niet de schroeven om de spur op z'n plek te houden (dus zijn deze gewoon kruis kop)

Op dit punt is het 2 uur in de ochtend en ben ik maar gestopt...

Oke de volgende dag was de andere camera weer opgeladen en ik weer fris om aan de slag te gaan.
Waar waren we gebleven... owja ik weet het weer. :wink:

Te zien op de foto: chassis, front one way en stuur systeem

imageshack heeft mijn foto gedraaid... maar oke, dit is het scharnier punt waar de push rod overgaat naar de damper. Hij lijkt 90 graden, maar dat is hij niet, er zit wel een kleine hoek in het systeem. Dit komt namelijk beter uit met de kracht verdeling op het scharnier punt.

Als jullie je hoofd schuin houden, kunnen jullie zien dat het scharnier punt gelockt wordt met een e-clilp... Om eerlijk te zijn ben ik hier niet blij mee i.v.m. het eventuele demonteren. Er zit gewoon schroefdraad in de as, dus waarom geen schroef gebruiken???

Het eind resultaat.

De front one way op het chassis.

Wat random foto's.

De achterste draagarmen er op. Let op deze zijn reversibele, verkeert plaatsen beïnvloed je rijgedrag.

Close-up van de achterkant.

close-up van de voorkant met de push rods.

De wel bekende TRF dampers

Het eind resultaat van de bouw is er ook nog natuurlijk

Zondag 24 juli 2011, nieuwe foto's
De kap

uit een plaatje plastic de afmetingen van mijn ESC overgenomen, om te kijken hoe hij het best kan zitten

Hij past niet op me chassis, maar zit wel oké zo

Viper BL set binnen

zie hier de: ESC, 10.5T BL motor en de Progauge. Met de Progauge heeft de volgende functies:
-LiPo/LiFe Battery Monitor (2-6s)
-Servo Tester
-Viper Electronic Device Interface
-Rotor/Propeller RPM Tachometer
-Input PPM Signal Monitor

en alles ingebouwd (met een tijdelijke servo van Blue Bird)

Met alles er op (zonder verf) 1395 gram

Dit was hem dan al weer, ik hoop dat jullie hebben genoten :wink:
ik heb meteen de standaard schroeven vervangen door de titanium set en een front one way er in ge gooit

van wegen mijn ongeduld heb ik met 2 verschillende camera's foto's gemaakt... maar dit zou niet zo heel veel mogen uitmaken
De doos

We starten met de bouw van het achter differentieel.
plus punt: je hebt gears en je kan nu ook de olie dikte naar wens gebruiken
min punt: de gears zijn van plastic... (waarom doen ze dat nou)

Op het diff na is de rest niet zo interessant, gewoon een direct drive systeem, dus geen foto's van gemaakt. (mijn excuses aan de mensen die dat graag hadden willen zien)

De titanium screw kit bevatte niet de schroeven om de spur op z'n plek te houden (dus zijn deze gewoon kruis kop)

Op dit punt is het 2 uur in de ochtend en ben ik maar gestopt...

Oke de volgende dag was de andere camera weer opgeladen en ik weer fris om aan de slag te gaan.
Waar waren we gebleven... owja ik weet het weer. :wink:

Te zien op de foto: chassis, front one way en stuur systeem

imageshack heeft mijn foto gedraaid... maar oke, dit is het scharnier punt waar de push rod overgaat naar de damper. Hij lijkt 90 graden, maar dat is hij niet, er zit wel een kleine hoek in het systeem. Dit komt namelijk beter uit met de kracht verdeling op het scharnier punt.

Als jullie je hoofd schuin houden, kunnen jullie zien dat het scharnier punt gelockt wordt met een e-clilp... Om eerlijk te zijn ben ik hier niet blij mee i.v.m. het eventuele demonteren. Er zit gewoon schroefdraad in de as, dus waarom geen schroef gebruiken???

Het eind resultaat.

De front one way op het chassis.

Wat random foto's.

De achterste draagarmen er op. Let op deze zijn reversibele, verkeert plaatsen beïnvloed je rijgedrag.

Close-up van de achterkant.

close-up van de voorkant met de push rods.

De wel bekende TRF dampers

Het eind resultaat van de bouw is er ook nog natuurlijk

Zondag 24 juli 2011, nieuwe foto's

De kap

uit een plaatje plastic de afmetingen van mijn ESC overgenomen, om te kijken hoe hij het best kan zitten

Hij past niet op me chassis, maar zit wel oké zo

Viper BL set binnen

zie hier de: ESC, 10.5T BL motor en de Progauge. Met de Progauge heeft de volgende functies:
-LiPo/LiFe Battery Monitor (2-6s)
-Servo Tester
-Viper Electronic Device Interface
-Rotor/Propeller RPM Tachometer
-Input PPM Signal Monitor

en alles ingebouwd (met een tijdelijke servo van Blue Bird)

Met alles er op (zonder verf) 1395 gram

Dit was hem dan al weer, ik hoop dat jullie hebben genoten :wink:
Laatst bewerkt: