Tamiya ta03r-s is dat wat

Ja ieder zijn ding. Ik ben meer van goede 2e hands auto's dan nieuwe slechte.



Klinkt cliché.

Maar heb hem zelf ook haha.
150 euro compleet is dik betaald

Ja ik heb zelf nog maar 1 keer een nieuwe auto gekocht(TT-02 zonder lagers...) Verder vind ik dat je 2e hands veel meer auto voor je geld krijgt, helaas zit er wel eens wat slechts bij....

Maar ik begrijp het niet meer volgensmij, Fred heeft nu net de Tamiya binnen, en is nu al opzoek naar een andere zonder te weten of hij rc echt leuk vind? Corrigeer me als ik het verkeerd heb.
 
Naja leuk. Wel een goede auto.

Had de tt01 ook.

Ooit eens bij een partij gekregen. Downstops en plaatje eraf. Men had er een rally auto van gemaakt, the budget way. Mishandeld op straat. Zat een simpel brushless setje op, is al een jaar of 6a7 geleden. Dacht dat de aandrijflijn met name veel stuk ging. Telkens gerepareerd met de spares die erbij zaten. Daarna weggegeven.

Zodoende ook nog ea aan tt01 spul.

Mijn broertje heeft er nog eentje als drift auto. Allemaal mega onbelast, geen grip he haha, Dus dat gaat wel goed.

Serpent 411 zelf ook inderdaad. Al jaren niet meer gebruikt. Kwaliteit en afwerking prachtig om te zien. Mits je dat wat interesseert natuurlijk. Kon daar altijd lang naar kijken. Over alles was nagedacht, erg gaaf om te zien. Ik heb er toen eentje gekocht na dat ik op de Real80 met een 411 van een Duitse rijder mocht rijden. Dat ging echt leuk. Maar of het autootje het op straat overleeft met de snaren weet ik niet.

Maar je 'moet' eigenlijk een 1/8 voor op straat hebben. GT classe is dat geloof ik. Hobao, Hot Bodies, X-ray, Serpent en nog wel meer merken maken ze.

Staar je niet blind op afstel mogelijkheden. Dat is een (hele dure) hobby opzich. En zinloos op straat. Je kan niet simpelweg het ea gaan verdraaien. Je moet kunnen zien wat je doet. Daar komen Hudy on-road setup systems om de hoek kijken.
 
Laatst bewerkt:
Wedstrijd chassis is leuk, maar dat verteld alleen maar dat het potentieel deel mag doen aan een specifieke wedstrijd.
meestal staan per type wedstrijd de auto, motoren, regelaars etc vast.
chassis zal gewoon goed zijn, maar kan zijn dat de motor niet extreem vlot is.

als je niet meedoet aan wedstrijden, kun je beter gewoon kijken wat je wel wilt, en daar een auto voor samenstellen.
ga gewoon eens langs bij die club.
vaak heb je in 30 minuten praten, meer informatie gevonden dan je op internet ooit omhoog krijgt.
gewoon lekker praten met iemand, laten ze je vanzelf zien hoe het zit, wat je nodig hebt.

tt01 is gewoon een leuk ding.
ga daar eerst eens lekker mee rijden :D
Als je dan eenmaal weet wat je leuk vind, ga je daar weer een auto bij zoeken.
kan makkelijk dat zand en offroad rijden misschien meer je ding wordt..
 
Verder vind ik dat je 2e hands veel meer auto voor je geld krijgt, helaas zit er wel eens wat slechts bij....

Heel persoonlijk heb ik te veel rotzooi gezien (ooit zelf ook 2e hands gekocht). Het enige waarbij je 100% zekerheid kan hebben dat je waar voor je geld krijgt is een 2e hands van een wedstrijdrijder. Als de topicstarter bij de HFCC gaat kijken kan hij ook eens op het prikbord kijken wat er zoals wordt aangeboden. Zeker nu bij het einde seizoen gaat veel in de verkoop om plaats te maken voor de nieuwste auto's.

Serpent 411 zelf ook inderdaad. Al jaren niet meer gebruikt. Kwaliteit en afwerking prachtig om te zien. Mits je dat wat interesseert natuurlijk. Kon daar altijd lang naar kijken. Over alles was nagedacht, erg gaaf om te zien. Ik heb er toen eentje gekocht na dat ik op de Real80 met een 411 van een Duitse rijder mocht rijden. Dat ging echt leuk. Maar of het autootje het op straat overleeft met de snaren weet ik niet

Snaren en straat gaat inderdaad niet vaak samen, een los steentje kan zo tussen he snaar of tandwiel komen met kans op schade aan snaar, poelie en/of tandwiel. Mijn persoonlijke mening is vandaag de dag niet meer naar een 411 te kijken tenzij je er een partij onderdelen bij krijgt. Serpent is niet de beste in de support van verouderde auto's want de 411 is alweer 2 generaties van chassis oud.
De enige die heel veel support levert op ook oudere modellen is Xray.

Maar je 'moet' eigenlijk een 1/8 voor op straat hebben. GT classe is dat geloof ik. Hobao, Hot Bodies, X-ray, Serpent en nog wel meer merken maken ze.

Nah... een GT is wel gelijk een poep duurder. Door het 1:8 formaat zit je aan zwaardere elektronica vast als ook 4S accu's. Een beter betaalbare keuze is een 1:10 buggy.

Wedstrijd chassis is leuk, maar dat verteld alleen maar dat het potentieel deel mag doen aan een specifieke wedstrijd.
meestal staan per type wedstrijd de auto, motoren, regelaars etc vast.

Nope. Je kunt inweze met ieder chassis mee doen aan iedere soort van wedstrijd zolang het chassis voldoet aan de maatgeving en gewicht, en dat doen de meeste tourwagen chassis wel (behalve bv de HPI RS4 met de 200mm breedte). De verschillen in de klasses zit in de gebruikte elektronica.
 
Heel persoonlijk heb ik te veel rotzooi gezien (ooit zelf ook 2e hands gekocht). Het enige waarbij je 100% zekerheid kan hebben dat je waar voor je geld krijgt is een 2e hands van een wedstrijdrijder. Als de topicstarter bij de HFCC gaat kijken kan hij ook eens op het prikbord kijken wat er zoals wordt aangeboden. Zeker nu bij het einde seizoen gaat veel in de verkoop om plaats te maken voor de nieuwste auto's.

Ik heb ook inderdaad veel rotzooi gezien, en eerder misschien ook wel verkocht (sorry voor die mensen). is er ook nog een

Snaren en straat gaat inderdaad niet vaak samen, een los steentje kan zo tussen he snaar of tandwiel komen met kans op schade aan snaar, poelie en/of tandwiel. Mijn persoonlijke mening is vandaag de dag niet meer naar een 411 te kijken tenzij je er een partij onderdelen bij krijgt. Serpent is niet de beste in de support van verouderde auto's want de 411 is alweer 2 generaties van chassis oud.
De enige die heel veel support levert op ook oudere modellen is Xray.

Welke oude xray modellen zijn nog te vinden?


Nah... een GT is wel gelijk een poep duurder. Door het 1:8 formaat zit je aan zwaardere elektronica vast als ook 4S accu's. Een beter betaalbare keuze is een 1:10 buggy.

Ik heb net voor 130 euro een rtr 1:8 auto gekocht, maar die is niet wedstrijd waardig. maar zit best wat gang in voor de prijs (Hobbyking BSR Rally)

Nope. Je kunt inweze met ieder chassis mee doen aan iedere soort van wedstrijd zolang het chassis voldoet aan de maatgeving en gewicht, en dat doen de meeste tourwagen chassis wel (behalve bv de HPI RS4 met de 200mm breedte). De verschillen in de klasses zit in de gebruikte elektronica.
 
Dan hou ik denk ik lekker me tamiya tt01 en ga ik daar mee veder

Anders weer zonde van het geld

Als snaren niet geschikt zijn voor op de weg

Denk dat ik lekker deze ga houden

En vervangen wat nodig is

Eerst een lipo accu en lader kopen
 
Welke oude xray modellen zijn nog te vinden?

De T4 terug tot 2016 modellen zijn nog prima te supporten, meestal ook omdat veel delen van de nieuwere modellen wel te passen zijn omdat alles nog steeds een beetje het T4 platform is. Ook ik zit er een beetje naar te kijken maar zou zelf niet een te oud model willen, de 2019 werd als een zeer goede versie gezien terwijl er wat klachten waren over het niet goed kunnen krijgen van de 2020 versie.

Ik heb net voor 130 euro een rtr 1:8 auto gekocht, maar die is niet wedstrijd waardig. maar zit best wat gang in voor de prijs (Hobbyking BSR Rally)

Ook hier misschien eerst even kijken wat er aan wedstrijden bestaan voordat je dat soort beweringen doet. Er zijn namelijk geen wedstridn met dat soort auto's dan hooguit de rallycup waar veelal geen high tech wedstrijdauto's aan mee doen.
 
De T4 terug tot 2016 modellen zijn nog prima te supporten, meestal ook omdat veel delen van de nieuwere modellen wel te passen zijn omdat alles nog steeds een beetje het T4 platform is. Ook ik zit er een beetje naar te kijken maar zou zelf niet een te oud model willen, de 2019 werd als een zeer goede versie gezien terwijl er wat klachten waren over het niet goed kunnen krijgen van de 2020 versie.



Ook hier misschien eerst even kijken wat er aan wedstrijden bestaan voordat je dat soort beweringen doet. Er zijn namelijk geen wedstridn met dat soort auto's dan hooguit de rallycup waar veelal geen high tech wedstrijdauto's aan mee doen.

5 jaar oud vind ik jong, mijn meeste autos zijn 10 jaar oud haha. maar dan weet ik dat misschien ooit voor later.

Rallycup vind ik vrij weinig over, helaas alleen nieuws tot 2019, waarschijnlijk door corona. maar ik zal me er even in gaan verdiepen
 
Ik hou me tamiya tt01

Net een tamiya tt 01 erbij gehaald die is helemaal aluminium van yeah racing waavan de overige delen zijn vervangen voor nieuwe en alles gekogellagerd

2 mooie kappen erbij

4 setjes wielen.

Carson reflex pro 2 zender 2.4 ghz

brushless motor in van blmotor 3900 kv met hobbywing esc originele electra aanwezig

Alles in nieuwstaat

Voor 100 euro
 

Bijlagen

  • 20211015_185818.jpg
    20211015_185818.jpg
    439,9 KB · Weergaven: 177
  • 20211015_185828.jpg
    20211015_185828.jpg
    500,5 KB · Weergaven: 163
  • 20211015_185836.jpg
    20211015_185836.jpg
    484,5 KB · Weergaven: 166
  • 20211015_185846.jpg
    20211015_185846.jpg
    431,9 KB · Weergaven: 162
  • 20211015_185857.jpg
    20211015_185857.jpg
    480,9 KB · Weergaven: 164
  • 20211015_185926.jpg
    20211015_185926.jpg
    500,7 KB · Weergaven: 166
  • 20211015_185937.jpg
    20211015_185937.jpg
    300,3 KB · Weergaven: 159
Laatst bewerkt:
Oke je had hem ook al gezien op marktplaats :thumbsup:

Echt heel erg blij mee veder en het was een koopje

Accu komt wel ik kan hem bij iemand testen

Moet alleen de motor ombouwen wat er nu op zit is niet echt wat denk ik

Deze zit erop nu een bl motor 3900 kv met hobbywing esc

En de mijne is deze die erop zit een sonic 540 m4 4.0t met 120a regelaar

Welke zouden jullie erop zetten
 
Laatst bewerkt:
Back
Top