Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
ik heb helaas geen geen mal van de bovenplaat, maar als je eerst goed kijkt bij het origineel ergens in dit topic voor het model, kan je daarna een malletje van papier knippen. dit leg je op het materiaal en dan uitzagen.
succes Sander

lance03 zei:
ik heb helaas geen geen mal van de bovenplaat, maar als je eerst goed kijkt bij het origineel ergens in dit topic voor het model, kan je daarna een malletje van papier knippen. dit leg je op het materiaal en dan uitzagen.
succes Sander

Oké, bedankt Sander, dit ga ik zo dadelijk proberen. Ik zal dan de mal
inscannen zodat anderen deze ook nog kunnen gebruiken.

Mvg,
Steven

@snoebel: ze zijn bij muco ( www.muco-webshop.nl) ( 04.735.9293 TRF damper set blue € 55,95 3-10 dgn ) zijn ze dus €56,- Dat scheelt aanzienlijk met rc shop roal. Weet alleen niet of t er 2 of 4 zijn.. Ga uit van vier ;)

ik ben van plan ook een TA-05 te gaan kopen.

maar, zitten er standaard kogellagers enzo in?

Verder moet je dit topic maar eens doorlezen, er zijn wat dingen die je misschien meteen wilt verbeteren.

Ik vind de hele auto eigenlijk prima, alleen de precision diffs is wel een echte aanrader !

Andere zaken als alu stuurinrichting, carbon shock towers, stabs, carmide riemen, alu hexagons en trf shocks zijn zaken die je in latere fase kunt doen.

snoebel zei:
Verder moet je dit topic maar eens doorlezen, er zijn wat dingen die je misschien meteen wilt verbeteren.

Ik vind de hele auto eigenlijk prima, alleen de precision diffs is wel een echte aanrader !

Andere zaken als alu stuurinrichting, carbon shock towers, stabs, carmide riemen, alu hexagons en trf shocks zijn zaken die je in latere fase kunt doen.

nou, als je wilt wete... ik ben 14.
ik heb op mijn 9e een Tamiya TL-01 gekocht,
en heb voorigeweek een snellader gekocht om mee te kunnen done aan wedstrijden.
ik heb zondag voor het eerst gereden, in de standaard klasse omdat mijn 11T motor niet binnen de grenzen van de club viel :?
ik was 1e geworden in mijn groep (had nog nooit eerder op circuit gereden :lol: )
in totaal in de standaard klasse ben ik jammer genoeg 4e geworden.
maar ben wel tevreden met dit resultaat.
toen heb ik zitten denken om een hpi sprint aan te schaffen, maar...
daar blijken bijna geen onderdelen voor te krijgen.
toen zat ik te denken aan de auto die gewonnen had, de TA-05.
die lag naar mijn mening super strak in de bochten en werdt bestuurd door een 12 jarig jongetje.

(sorry voor de offtoppic)

Ik had gezien dat je 14 was, en snap dat op die leeftijd geld best wat moeilijker is, en je niet meteen alle opties en hopups kunt betalen.

Deze auto die ik nu bijna klaar heb, is voor mijn zoontje van 5 jaar !
We rijden samen op een circuit, zelf rij ik brandstof.
Hij heeft vorig jaar (toen was ie dus 4 !!) al meegereden in een opstart klasse met zijn mini inferno, maar tussen al dat 1:10 geweld was het geen doen voor hem, maar hij werd niet laatste ! Was een "race" met stock motor electro's op een natte baan, en hij was toen best in het voordeel met zijn mini buggy :)

Ik heb dan ook niet al die opties meteen erin gezet, maar wel de diffs, de standaard zijn zo slecht dat de lagers gewoon rammelen !

ik heb de snertrace gereden in culemborg gereden (MRC).

en onderdelen, komen bij mij altijd langzaam :lol:

heb ook nog 3 mini-z's en 1 xmod (van mn broertje)

Ik kon het ook niet laten, en heb dus ook maar een ta05 aangeschaft, '2e hands' ding was 2x getest op buitenbaan. Zitten meteen aardige opties bij:
- stabies rondom
- center one way
- front + rear shocktower
- imbus schroefjes

Ik krijg m ws woensdag of donderdag, zal dan even proberen foto's ervan te maken en te posten ;-)

ja kon niet achterblijven he! :P Eigenlijk kon ik t gewoon niet uitstaan dat jij me gek reed met jouw auto :oops: haha!

Als het goed is komt ie morgen.
heb vast 2 fotootjes als voorproefje:

CAOPKHSN.jpg

CADKMD5V.jpg

Hij is overigens zonder dat upperdeck. Maar wel met one way center.

hahah! ja moet bijna wel he ;)

naah ik ga eerst een tijdje zo rijden. Op dit moment bij de HMAC is het toch wel de winnende auto, zelfs zonder allerlei hop ups.. Dus eerst maar eens gewoon leren rijden. En dan kan ik van de zomer altijd nog extra erop kopen als ik weer tegen je 'moet' rijden op de MACH ;) haha!

Ik heb ook maar wat hop ups gehaald. De front one way en de alu stuurset.

Laat even weten wat je van die steeringset vind. ik kan er nl ook 1tje krijgen voor weinig, maar vraag me echt af in hoeverre t functioneel is, of heeft de standaard erg veel speling??

Back