Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Wat is het verschil tussen de TZ en de TR Motor van Tamiya ?

Is dat niet heel erg snel ? Hoe lang doe je dan met een accu ?

Thx, maar heb je een idee wat nodig is om deze auto een "beetje leuk" te laten rijden ?

Zat eigenlijk te denken aan "sport tuned" motor, deze heeft een torque van 350 en 18.000 rpm, maar ik heb geen idee of dat veel of heel weinig is.

Ik zie motors van 25T tot 7T, maar als ik nou zeg 20 min wil rijden, op het cicruit met veel bochten (dus veel optrekken) wat voor een motor heb ik dan nodig ? (3600mAh accu).

Topsnelheid van 40km/uur ofzo is meer dan voldoende lijkt me voorlopig.

Koolborstels, moet je die vaak vervangen ? Snap wel dat dat ook te maken heeft met sterkte motor, maar misschien een vuistregel ofzo ?

Een beetje leuke snelle 27T motor van team Orion of Corally draait al bijna 2x zoveel toeren als die sport tuned. Denk als je een leuke 19T motor(Team Orion Element v2 bv) er in zet dat je dan een leuke snelheid heb.

Hmm, dus jij denkt dat zo'n sport tuned niks is.

Dit beter ? :

http://www.rc-union.com/product_info.php?products_id=5459

Moet ik met zo'n motor ook rekening houden met snel verslijtende koolborstels, of is dat pas bij 20T en lager ?

Hou in gedachten dat we hier praten over een 5 jarig manneke, wat wel goed kan rijden met een mini inferno, maar dit toch wel iets anders is :-)
Hij rijdt de mini inferno vol gas rond op het circuit, daar is de uitdaging wel uit.. Maar het hoeft niet meteen 50 of 60km/uur te lopen natuurlijk.

Iemand een schatting van rij tijdsduur met zo'n 25T en 3600mAh accu ?

maar om ff op mijn vraag terug te komwn

rijden jullie allemaal met de 25-70??

of rijden er al een paar 31-70??

Nu rijd ik met 25/70. En een 23Turns 23TZ tamiya. Ik kan bij het optrekken meekomen met een aantal 17turns motoren. Voor wat het waard is.

Ik ga experimen teren met een 39/105 met dezelfde motor.

Maximum zal zijn een 41/105 verhouding met een TZ motor.

Alwin.

Heb afgelopen weekend gereden met 22/70 op een 23 turns (dyna run racing stock) en ook ik kon een 19 turns fk'04 bijhouden. Dit was op het circuit van PK Racing. Ik zal binnenkort over gaan op 48DP en dan zal ik eens gaan expirimenteren met andere tandwielen.

vraagje aan de ervaren ta05 sleutelaars :wink:
ik ben er net een aan het bouwen en natuurlijk de snaar te slap.
geen probleem, kan je spannen, maar moet je dan echt weer het hele huis uit elkaar schroeven om de spanners te verdraaien of is er een ander trukje voor?
alvast bedankt
Sander

Vier schroeven losdraaien. Da's toch niet te veel gevraagd?

Alwin.

je bedoelt de vier bovenste schroeven losdraaien, kapje eraf, dif eruit en verdraaien? is er nog een vuistregel voor de snaarspanning?
ik heb dit nl. nog nooit gehad, rij eigenlijk alleen brandstof.
Sander

lance03 zei:
je bedoelt de vier bovenste schroeven losdraaien, kapje eraf, dif eruit en verdraaien?

:D Ja, inderdaad. Ik denk dat een hoop TRF415 gebruikers nachtmerries krijgen van het idee om het diff los te maken. Alleen de TRF415msx heeft een vergelijkbaar systeem.

Of er een vuistregel voor de snaarspanning is, weet ik niet. Ik heb dit meerdere malen gevraagd en nooit een bevredigend antwoord gekregen.

Zelf houd ik de spanning nagenoeg gelijk aan de standaard. Maar zeker niet te los.

Alwin.

3Racing komt ook met een hele serie opties.

TA0509WO.jpg

http://www.3racing.com.hk/

TA0524BL.jpg

TA0521BL.jpg

nog een vraagje,
welk plaatje gebruiken jullie in de schokdemper, die met 1, 2 of 3 gaatjes.
ik zat zelf te denken aan die met 2 gaatjes samen met de oranje tamiya veren achter en gele voor.
is dit iets? :roll:

Sander

Ik heb gewoon stock zoals in de handleiding aangegeven staat en voor sterkere veren dan achter en de vering achter zo schuin mogelijk / \
en voor zo recht mogelijk | |
Volgens mij staat dit allemaal reeds uitgelegt een paar pagina's eerder. Effe terug lezen dus.

Perconte zei:
Ik heb gewoon stock zoals in de handleiding aangegeven staat en voor sterkere veren dan achter en de vering achter zo schuin mogelijk / \
en voor zo recht mogelijk | |
Volgens mij staat dit allemaal reeds uitgelegt een paar pagina's eerder. Effe terug lezen dus.

Hij bedoeld het plaatje in de vering zelf met de gaatjes waar de olie doorvloeid
als je de veer indrukt. Of heb ik het verkeerd ?

En daar heb ik ook antwoord opgegeven, gewoon stock zoals in de handleiding staat. en de rest waren gewoon tips voor afstelling van zijn vering :wink:

Back