Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
@Joris,

ziet er hartstikke mooi uit, maar je zet toch nog wel even de dremel of de schaar of wat-dan-ook in je bodyposts he?!

ja tuurlijk doe ik dat ( stond ook al ergens mijn tekstje) Maar ik had even geen goede schaar, en met de dremel lukte t niet. Ik was iets te gestresst om t met een gewone schaar te doen, was al ergens uitgeschoten. dus ben maar bijtijds gestopt voordat ik allemaal lelijke plekken in de auto had...
Ga m van de week even verder uitknippen ;)

T lijkt overigens wel, doordat de verf 'droger' en droger wordt, dat ie steeds mooier wordt! 8)

Hey,vandaag is m'n upperdeckje binnengekomen.
Het is hetzelfde deckje als op de auto van joris heeft gezeten,ik heb hem van de vorige eigenaar gekocht.

Hier maar een fototje

10005346na.jpg
[/URL][/img]

Netjes. Mooi ding hè dat upperdeck. Ik wilde m ook wel, maar vond m de €25,- niet waard.. Als je ziet dat de shocktowers maar €14,- per stuk zijn...

Ik snapte trouwens ineens wat jaap bedoelde. Ik heb de bodyposts inmiddels bewerkt en ze zijn een flink stuk korter ;)

Heb mijn TRF dempertjes ook gemonteerd, regelaar zit ook op zijn plaats, ontvanger ook. Dus eigenlijk is hij eindelijk klaar voor gebruik ;)
15 januari is het zo ver ;) Can't hardly wait...

Inderdaad is 25 euro's best veel geld,ook vergeleken met de shocktowers want die zijn dan nog nieuw ook.
Ik heb het gekocht omdat het waarschijnlijk nog wel even duurt voordat het in nederland te verkrijgen is,overgens komen er binnenkort ook carbon shocktowers op en carbon bumper + accu houder.

Ohja,over een poosje ga ik een weekend op een beurs rijden met me club dan kun je natuurlijk pech hebben dat je een crash maakt waarbij je iets breekt.
Welke onderdelen zou ik nou het beste op reserve kunnen hebben?

Enneh bij tamiya zijn dat altijd van die hele raamwerken van onderdelen,is dat nog een beetje betaalbaar?

Mzzl. Kristiaan

binnenkort ruim ik een hele berg onderdelen op die ook op de ta05 passen.... o.a. een 90% complete LW ophanging, en nog een hele hoop spares hiervoor.
spurs, pinoins in de fijne vertanding, Pro module ophanging, hele hoop diff spullen etc., TRF veren en een hoop spares voor de dempers....

mocht iemand interesse hebben zullen zij de PB knop vast wel weten te vinden!

Corally zei:
Welke onderdelen zou ik nou het beste op reserve kunnen hebben?

Enneh bij tamiya zijn dat altijd van die hele raamwerken van onderdelen,is dat nog een beetje betaalbaar?

Mzzl. Kristiaan

C-Hubs. Dat zijn die dingen voor aan je stuur blokken.
Verder een set draag armen rondom, hubs voor en achter en dan heb je het wel. Je kunt natuurlijk hele auto als spare mee nemen maar dat kost ontiegelijk veel.

Rekjes zijn aan de aardig prijzige kant, en het erge is dat er altijd onderdelen op zitten die je net niet gebruikt of nooit nodig zult hebben.
Och ja.

Verder vindt ik 25 euro voor een upperdeck niet duur. beetje upperdeck loopt al snel naar de 50 euro. Onderplaat naar de 100. Dus denk dat het het geld wel waard is.

groet Robert

thanks robo,maar ehm bij tamiya is het toch altijd zo als je onderdelen besteld dat ze aan zo'n rekje zitten?

En op hoeveel moet ik ongeveer rekenen bij de onderdelen die je op noemt?

@ joris... die modena kap van je... SUPER... maar.. waar had je die spoiler vandaan? is dat de standaart vleugel die er altijd bij zit? want ik ben op zoek naar zo'n ding... misschien dat het nog wat helpt om mijn auto mooi te maken ;)

die rekjes vallen opzich wel mee dacht ik. licht er ook aan wat er op zit.

maar andere keer zag ik rekjes van 10 euro ofzo

ok even een vraag... zit bij een standaart bouwkit van de TA-05 zoals die bij pk te bestellen is een servo om te kunnen sturen? of moet je die er nog los bij kopen

Die moet je er uiteraard nog bij kopen.

Standaard kit is met (standaard 540) motor, maar zonder zender, ontvanger, servo, regelaar en accu.

nou.. bij pk staat hij dus wel MET regelaar.. dus ik dacht... nie zo gek toch?

pkracing.nl zei:
nieuw model Tamiya racer met midden motor, dual belt aandrijving. Bouwkit met alle chassis, transmissie en ophangings delen, motor, electronische snelheids regelaar, kogellagers, ongespoten body, wielen en banden. Zonder besturing en /of andere toebehoren.

Daar staat inderdaad een electronische regelaar bij. En er staat: zonder besturing, dat lijkt me aan duidelijkheid weinig te wensen over laten :wink:

hmm, da's apart, ik heb de kit gekocht, deze was zonder regelaar.
Zie idd op de site van PK staan dat ie erbij zit.

Denk dat het zeker een goed idee is om PK even te bellen en te vragen wat er wel en niet bij zit.

Maar servo verwacht ik zeker niet.

Ik denk dat Pk er appart die regelaar bij doet,zo halen ze klanten over om hem bij hun te kopen ze verdienen er toch nog genoeg op.
Standaart zit hij er iig niet bij.

@jeff: Die spoiler zit inderdaad standaard bij de body. Een vriend van me heeft nog carbon spoilers liggen. ( dezelfde als deze, alleen dan in carbon) Zijn advertentie staat op marktplaats ( Marc uit Deventer) Moet je hem anders even mailen. Heb je zo een mooie spoiler voor weinig ;)

wat is zijn mail adres dan?... want op marktplaats kan ik hem niet vinden

joehoe, heb er net 1 besteld ;)

in hongkong

108 dollar voor chassis en 33 dollar verzenden 8)
in totaal dus 141 dollar (is ong. 116 euro dacht ik :D )

wachten word moeilijk :evil:

Back