Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Ik bedoel niet die wielmoer aan de buitenkant, maar aan de binnenkant van je velg. Als we van buiten naar binnen kijken, dan krijg je de moer, dan je velg met band, en dan nog een soort moer, zodat je wiel dus goed vast zit.
Beetje in deze trant:
801216.jpg

Ik heb met me asso buggy wel eens in de snelheid mijn velg niet netjes erop gezet en toen me velg redeljik verrot. Maar als dat het geval was had Maurits het wel al ontdekt denk ik.

ohw bedoel je die dingen velgmeneners heten dat Ja het zou kunnen dat hij het wiel er verkeerd op had gedaan maar dat lijkt me sterk,het wiel glijd(ei?)er namelijk erg makkelijk op en het wiel zal ook wel scheef zitten als je het er verkeerd op doet.
Overgens geeft de standaart velgmenemer erg veel speling als ik het met mijn andere auto vergelijk,daar past het veel beter ik gebruik de standaart velgmenemers dan ook niet meer.

bono zei:
Reed jij afgelopen zondag ook mee Joris?
Geel/Witte stratus body?
dat was een ta-05 in ieder geval.

www.rc-motorsport.nl

ik reed met de Gele Ferarri F430. Jorsi was niet die auto maar ik had een mooi duel met die gozer, hij met een 23T motor en ik met een mabushi, dus iederekeer op het rechte end reed hij weer 5 meter van me af en kon ik dat dan weer goed maken in het bochten werk.

uiteindelijk had ik dit spelletje toch nog gewonnen doordat hij een stuurfoutje maakte :D

Even de setup voor maurits:

even voor de duidelijkheid, ik heb carbon shocktowers en TRF dempers ;)

voor:
witte veer
400 W olie
3 gaatjes
buitenste gaatje op draagarm
3e gaatje (van binnenuit gezien) op shocktower
1.5 grd camber
0 toe-in
2 mm droop
6 mm grondspeling

achter:
gele veer
600 W olie
3 gaatjes
buitenste gaatje op draagarm
4e gaatje (van binnenuit gezien) op shocktower
3 grd camber
2 mm droop
6 mm grondspeling

Deze setup rijdt goed in combinatie met A slicks van tamiya op deze baan.Achterkant wil soms nog wel eens voorbij komen (kan ook door te aggressief sturen komen ;) )

Ik wil komende keer proberen de achterschokbrekers 1 gaatje naar binnen te zetten, en een hardere veer voor (zwart) eens kijken wat de auto dan doet...

Hoop dat je er iets aan hebt :)
succes!

Hartstikke bedankt 8) Maar de droop is dat het aantal mm wat hij er onder uit steekt bij de draagarm? En hoeveel LBS zijn die veren?

Groetjes maurits

P.s: is 400 en 600 w niet wat veel :?

Maurits zei:
Hartstikke bedankt 8) Maar de droop is dat het aantal mm wat hij er onder uit steekt bij de draagarm? En hoeveel LBS zijn die veren?

Groetjes maurits

Even voor mijn beeldvorming?

Tamiya 400w = b.v. schumacher 40wt = futaba s40

Of heb ik dat volledig fout?

@roderick_schmitz: de wielmeenemer bestaat uit 6 hoeken... :lol:

Maurits zei:

Groetjes maurits

Sorry dat wist ik nog niet :wink:

hardere veer voor (zwart) eens kijken wat de auto dan doet...

is dit een veer van tamiya ??? ik ken alleen rood blauw geel e wit .... orange is er geloof ik ook nog ..... ???

Hier volgt een goede tapijt setup voor de TA05:

Front:
olie #600
witte veren
3 gaatjes TRF demper
shock gemonteerd op buitenste gaatjes onder en boven
one way diff
suspension mount 1D-1D
rijhoogte: 5 mm
droop: 5 mm

Achter:
olie #500
blauwe veren
3 gaatjes TRF demper
demper gemonteerd op een na buitenste gaatje op tower en buitenste op arm
toe-in: 2,5 graad (1A-1D met 1 graad upright)
rijhoogte: 5.5 mm
droop: 4 mm

Verder alle lagers uitspoelen en opnieuw olieen. Low friction snaren gebruiken voor voor en achter.

Body: PF mazda 6
Banden CS-27

hey chris,
thanks voor de setup, ga ik zeker komende keer proberen. Ik had deze gekregen van de good old Johny B Good ;) die ging ook als een speer, dus ik dacht dat het goed zat ;) Maar deze is ook zeker het proberen waard :)
Weet dat t met jouw setups ook altijd goed zit :D

Heb je t trouwens over carbon shocktowers of over de plastic'en?

Allemaal bedankt voor de setup :), maar is de Droop gemeten met een droopgauge of gewoon het uiteinde van het M3 schroefje gemeten? :roll:

Ik gebruik rondom gewoon schumacher silecone 50W olie :wink:

oh sorry; gewoon 2 mm vanaf draagarm gemeten. hij steekt dus 2 mm uit. :)
ik gebruikte zelf ook eerst tamiya 500 w rondom, maar beviel mij zeer slecht... althans op de binnenbaan, buiten is t wel oke :)

Maurits zei:
Maurits zei:

Groetjes maurits

Sorry dat wist ik nog niet :wink:

Wat bedoel je nou met je antwoord, is dit ja of nee? M.a.w. klopt het wat ik zei of niet?
Verder kan je ook 2 soorten olie mengen, dus b.v. 20 en 70 om zo uiteindelijk 45 te krijgen?

Nog een vraagje, hoeveel gaatjes moet ik kiezen in de piston en wat is exact het verschil tussen dunne olie met 1 gaatje en dikkere olie met 3 gaatjes??

Let op ik heb het over de meegeleverde schokbrekertjes!!

Dat zou ik ook wel eens willen weten? Met dat antwoordt bedoel ik dat ik het nog niet wist maar volgens mij stond dat er al :wink: :roll:

Dit is mijn setup tot nu toe :wink: :

Voor:

-Schokbrekers boven buitenste gaatje en onder
-50 W schumacher silecone olie
-Rode veer (17.5 lbs per inch)
-2.5 mm droop (ZONDER droopgauge)
-1gr camber
-0 gr toe-in
-standaard C-hub

Achter:

-de 1 na binneste en onder op de buitenste (op de draagarm)
-50 W schumacher silecone olie
-Blauwe veer (15 lbs per inch)
-2 mm droop
-1gr camber
- WEET IK NIET ZEKER: 2 gr toe-in (standaard in de doos)
-standaard c-hub

Verder rijd ik met CS27 banden en een Ferrari F430 body. Ik vind het tot nu toe nog lekker rijden :wink:

P.S: Is het slecht voor de banden als je onder de 10 graden ondergrond gaat rijden?

@faster: je hebt de paarse en de zwarte. Dit zijn super hard en ultra hard. Deze komen boven de witte veren. Je kan ze los bestellen.
@beyonder: je zal ongetwijfeld die 2 olieën kunnen mengen, maar waarom zou je t doen? Je kan beter gewoon de goede kopen :P heb je ook geen gezeur ermee, en weet je tenminste precies welke olie het is ;)
Het verschil in meer of minder gaatjes in combinatie met olie kan ik je niet vertellen, misschien dat chris hier een antwoord op kan geven ??

Back