Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Ik ben me voor mijn zoon aan het orienteren op een TA-05.

Alleen dat badkuipje vind hij Vet lelijk,
dus dan moet er een 3Racing chassis komen.

Zelf vind ik die plasic bulkheads erg dicht en vaag.

3Racing heeft deze
TA0524BL.jpg

maar ik zie geen voor of achter versie,
of zijn voor en achter gelijk ?

Oscar zei:
Ik ben me voor mijn zoon aan het orienteren op een TA-05.

Alleen dat badkuipje vind hij Vet lelijk,
dus dan moet er een 3Racing chassis komen.

Zelf vind ik die plasic bulkheads erg dicht en vaag.

3Racing heeft deze
TA0524BL.jpg

maar ik zie geen voor of achter versie,
of zijn voor en achter gelijk ?

ja

Zo, heb mezelf even een nieuwe kap cadeau gedaan ;) gister en vandaag hele dag bezig geweest met het spuiten en uitknippen van de kap Het resultaat is er dan ook naar, vind ik zelf :P

PHTO0001.jpg

PHTO00002.jpg

PHTO00003.jpg

Ik heb op dit moment de futaba 3151 Servo. Deze is wel digitaal, maar niet heel erg snel. Ik wil binnenkort eens gaan kijken naar een nieuwe. Welke raden jullie aan, hij moet wel redelijk betaalbaar zijn ;)

netjes joris ziet er goed uit ?
heb je dat met die gele stickervellen gedaan ?

Ik had mijn ferrari kap ingeruild voor een dodge stratus 3.0 kappie ingeruild..ga toch eerst nog geen tamiya cup rijden denk ik..

Groetjes

Nee, dat gele stickerspul was nergens te krijgen. Jammer genoeg! Ik heb het gewoon met boeklon gedaan, dat doorzichtige folie om je boeken mee te kaften.
T was een hels karwei, ben er een flink aantal uur mee zoet geweest om t netjes te plakken en de rest af te tapen. Maar t resultaat is zo vet, dat ik t niet erg vind.. :)

kijk ik heb mijn kap ook deze week net gespoten het resultaat

tamiyata058rj.jpg

ook een hels werk haha

Maargoed namate je het vaker doet deste mooier het wordt vind ik zelf

Zeer gruwelijk gedaan! jammer van t bunny teken, vind ik altijd beetje goedkoop staan, maja, wie ben ik ;) Hoe heb jij m dan die malletjes gemaakt. Denk trouwens wel dat jij in t voordeel was, je hoefde nl alleen die kleine oranje stukjes af te plakken. Ik moest al het wit afplakken :P

De Robbe FS250S Servo is mij altijd erg goed bevallen, snel, metale tandwielen (belangrijk!) kogellagers, en een zachte prijs van rond de 50 euro.... Kijk er eens naar :)

Groet robert

oke klinkt goed :) Maar is dat model niet erg verouderd? Ik las op het vdknaap forum ook een topic uit 2003 ( stoffig!!) waar ze het hadden over een goede KO servo.. de 2137 geloof ik.. Als ze nog worden gemaakt is het natuurlijk altijd prettig:P Of kan ik toch beter voor een digitale gaan. Deze zijn van KO ook redelijk betaalbaar. Die van pkracing zijn 57€

Een Ko PDS 2137 ken ik zelf niet.. Is dat niet toevallig de PDS2173? Als die 57 euro is wordt ik gek, heb deze op het moment zelf, en enkele weken geleden voor 65 euro 2de hands gekocht.
Wel staat er een PDS 763 voor 59 euro. Kortom een linkje zou mooi zijn :wink:

Ik ben erg te spreken over KOservo's ze zijn goed, degelijk, ik heb er nog geen problemen mee gehad. Het enige wat me wel op viel. hij is "groter" dan bijvoorbeeld een Sanwa, Dus daar moet je even op letten dat het past in je auto (de bevestigings pootjes staan verder uit elkaar) De meeste auto's houden daar wel rekening mee.

Groet Robert

Het ging dus inderdaad om de 2173 van KO, grapje van mij :mrgreen:
Geen idee hoe duur deze zijn..
Op de site van pk staat inderdaad die andere servo. Geen idee of die goed zijn. Maar KO staat daar wel om bekend toch?

Ga binnenkort ook eens bj muco hangen ;) vragen welke zij aanraden :)

Joris zei:
Het ging dus inderdaad om de 2173 van KO, grapje van mij :mrgreen:
Geen idee hoe duur deze zijn..
Op de site van pk staat inderdaad die andere servo. Geen idee of die goed zijn. Maar KO staat daar wel om bekend toch?

Ga binnenkort ook eens bj muco hangen ;) vragen welke zij aanraden :)

In duitsland is de desbetreffende KO 2173 rond de 100 euro (ja KO is duur :wink: ) nogmaals ik heb de servo zelf en ben er erg over te spreken! Maar goed je moet het geld er maar voor neer willen tellen.

http://www.viol-model-racing.de/violshop/servos_kopopro.htm

)ERIK( zei:
Eindelijk een mazada met vleugel :) ga je me nu wel bijhouden ??? :)

Een Mazda met een Schuurdeur achter op ja :mrgreen: Die staat stil op het rechte stuk. moet je makkelijk in kunnen halen :wink:

Groet Robert

hijs mooi hè ;) Nu ga ik je zeker bijhouden! Maar jij komt toch nooit als er een belangrijke wedstrijd is.. Ben je bang om te verliezen ? :P :mrgreen:

Is je ta05 eigenlijk al helemaal gebouwd??
Was gister nog bij Chris en heb m weer even gespekt ;) Heb droop gauge bij m gekocht :)

T circuit waar wij op rijden is zo bochtig dat je weinig recht stuk hebt. Je wint met die kap in de bochten zoveel terug dat je dat op t rechte stukje wel durft te verliezen ;)

Voor wat betreft die Ko op de site van PK, moet je even goed op de website van Ko kijken of die specs wel kloppen.. Ik herinner me dat ik ook heb gekeken naar die servo van Ko bij PK, maar dat de specs op de site anders waren dan die op de site van PK, even opletten dus. Ik kan het ook mis hebben trouwens..

Ik rijd zelf op het moment met een 2001 servo van Ko. Die is al zo oud dat ie niet eens digitaal is, maar dat zal me verder jeuken, hij is beresnel, of dan toch in ieder geval snel genoeg voor mij. Ik heb nog een 2143 in reserve liggen, die is volgens mij ook al wat ouder. Over veroudering zou ik me dus niet zo heel erg druk maken.

Overigens hoorde ik van de grotere goden op de club dat zij niet per se rijden met servo's met metalen tanden. Maar goed, zij raken dan ook niks :mrgreen:

ik heb tot een maand of 2 geleden gereden met een super standaard servo van 5 euro.
Die heeft het een winter- en zomerseizoen uitgehouden.

Back